VOR, negyedik szakasz, tizedik nap - a hosszabb út a gyorsabb út
2015.02.18. 09:39
Öt napja kétségek között vergődünk, hogy vajon bejön-e az SCA - Brunel páros húzása, mellyel bevállalták a hosszabb utat annak érdekében, hogy frissebb szélben haladhassanak. Mára kiderült, hogy kinek lett igaza. Az eredmény felemás.
Azt tudjuk, hogy az északi csellel a Team Brunel csapata hatalmasat jött, jelenleg vezetik a mezőnyt, már „csak” tartani kell az előnyt a befutóig. A következő kihívás az újabb Doldrums az Egyenlítő közelében, ahol nem sok szél várható, és ők érik el először. Ha a taktikusuk továbbra is ilyen szépen irányítja őket Aucklandig, szép eredmény jöhet össze.
Ian Walker, szkipper, Abu Dhabi: hamar kiderült hogy fizetni fog az az oldal, a kérdés annyi volt, hogy 100 vagy 200 mérfölddel lesznek előttünk. Mi most már csak legfeljebb minimalizálni tudjuk a veszteségünket.
Will Oxley, navigátor, Team Alvimedica: az északi nyitás járható út volt, mi is gondolkodtunk rajta, de mivel a mezőny nagyobb része a másik irányt választotta, úgy döntöttünk, inkább maradunk a falkával. Jelenleg épp 4 csomóval gyorsabb nálunk a Brunel, reméljük nem tartják tovább ezt az iramot, mert akkor sok munkánk lesz még.
Cserébe alapvetően boldog a mezőny. Végre abban az időjárásban vitorláznak, amit már hosszú ideje vártak: meleg víz, jó sebesség és szép hullámok - minden vitorlázó álma. Az idillinek tűnő képet Francisco Vignale (fedélzeti riporter, MAPFRE) árnyalja: a páratartalom durvább mint valaha. Ha nem megy a ventilátor elalváskor, esélytelen, hogy aludj, és a legkisebb mozgásra egyből izzadni kezdesz. A vízálló ruha viselése fájdalommal jár, de jobb mint a hajóban lenni. Figyelünk arra, hogy ne hozzunk be a hajóba vizet, hogy ne csapódjon ki a pára és cipeljünk magunkkal extra súlyt.
A MAPFRE-n egyébként 16-án elszállt a kommunikációs antenna, emiatt vakon vitorláznak a Csendes-óceán közepén. Pontosan nem tudják, mi okozza a problémát, dolgoznak az ügyön, sajnos eddig nem sok sikerrel. A legnagyobb gond az, hogy ha nem sikerül kijavítani a hibát, akkor a kapcsolat híján nem tudják letölteni az időjárási adatokat, anélkül viszont a navigátor csak tippelni tud, merre kellene menni. Egy ilyen kiélezett versenyben ezzel drasztikusan csökkennek a jó szereplés esélyei. Érdekes ugyanakkor, hogy e-mailt, vagy bármilyen szöveges formátumot tudnak küldeni és fogadni, a méretesebb adatfájlokat nem tudják letölteni. Emiatt a hajóról se kép se videó anyag nem kerül ki, így őket most egy kis ideig valószínűleg nem fogjuk látni, míg ki nem javítják a hibát.
Extra: hajó javítás éjszaka, 20 csomó feletti szélben - tisztára, mit egy akciófilm.
A bevezetőben említett felemásságot arra értettük, hogy a Brunellel együtt északra nyitó SCA nem tudott akkorát kaszálni, mint Bouwe Bekkingék, csak egy hajót tudtak maguk mögé utasítani.
A pillanatnyi (2015. II. 18. 06:40 UTC) állás: Team Brunel (2687 tmf a célig), ADOR (+49,2 tmf), Alvimedica (+70,1 tmf), MAPFRE (+83,5 tmf), Team SCA (+100,5 tmf), Dongfeng (+115,7 tmf)
Az első várható célba érkezése (40%-os valószínűséggel): február 28.
Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…
Ez pedig tény:
fotók: 1,2,6: Stefan Coppers; Matt Knighton; Sam Greenfield; Anna-Lena Elled
forrás: volvooceanrace.com
Szerző: V.Imi
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás Volvo Ocean Race Ian Walker Team Brunel Anna-Lena Elled Matt Knighton Stefan Coppers MAPFRE Francisco Vignale Will Oxley Sam Greenfield
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.