Ismét útjára indult a Volvo Ocean Race foghíjas mezőnye (a Team Vestas Wing igazoltan marad távol - még egy darabig). Elhagyva Sanya városát, a következő célpont Auckland. 4800 tengeri mérföldnek vágnak neki, előreláthatólag 22 nap alatt elérik a befutót. Igen kemény rész áll a versenyzők előtt.

 

vor_150208_asanchez_2722.jpg

 

Az első nap egy éles kreuzolással indult a mezőny, és mint már írtuk, ez az, ami a legjobban leterheli a hajókat és az embereket. Hatalmas, 4-5 méter magas hullámokban küzdenek a 25 csomós széllel, többen tengeribetegek lettek, lassan megy az átállás a vízi üzemmódra.

 

alv_150210_ross_0468.jpg

   
A MAPFRE-sek csak ahhoz hasonlítják, mintha rodeó bikát lovagolnának meg. Aludni szinte lehetetlen, a komfort érzetet nem igazán segíti, hogy másodpercenként csapódnak bele egy-egy hullámba. A fáradtság miatt mindenki ingerlékenyebb, hamarabb zörrennek össze a legénységek tagjai. Mindenki figyel magára, és a hajóra is, nehogy túlterheljék.

  

      

  

Három nap folyamatos kreuzolás után a szakasz egyik létfontosságú döntését kellett meghoznia a csapatoknak, méghozzá azt, hogy Tajvan vagy a Salamon-szigetek irányába vegyék az irányt. A különbség a kettő  között, hogy míg Tajvan fele 300 mérfölddel nagyobb utat kell megtenni, mint a másik irányba, addig arrafelé valószínűleg több szél lesz, és nem lesz az a 4 csomó erősségű szembe áramlás, mint a rövidebb útvonalon. A mezőnyből a Team SCA és Team Brunel döntött úgy, hogy megpróbálkozik a hosszabb úttal. Bouwe Bekking, szkipper, Team Brunel: Új-Zéland lefelé van, mi lényegében elfelé vitorlázunk tőle - de jó irányba megyünk! A többiek egyenesen haladnak tovább, ami kétség kívül rövidebb, de úgy hisszük, hogy hosszú távon, úgy 7-8 nap múlva kiderül, hogy nekünk volt igazunk. A negyedik napon 24 csomós szélben haladtak, míg a délieknek csak 9 jutott. Ha a különutasság bejön nekik, hatalmasat fognak szakítani. Jean-Luc Nélis, navigátor, MAPFRE: reggel haladtunk el a Fülöp-szigetek északi csücskénél. Volt egy szélcsendes zóna előttünk, ezért észak felé húzódtunk, hogy kikerüljük, de a valóság nem egyezett meg az előrejelzéssel. Viszont úgy fest, hogy a Brunel-SCA páros húzása bejöhet, úgyhogy kicsit idegesek vagyunk.

 

bru_150312_coppers_2063.jpg

       

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

sca_150210_elled_dsc6457.jpg

    

A negyedik nap igencsak kérdőjeles lett, hogy melyik irány fog fizetni, ugyanis akik az északi irányt választották jelenleg 24 csomós széllel haladnak, míg a déliek összesen 9. Sok dolog fog eldőlni a következő egy héten, jelenleg a komplett mezőny halad Tajvan felé. Anna-Lena Elled, fedélzeti riporter, Team SCA: a múlt éjszaka volt egy kis kalandunk. Tajvan keleti partjai mentén tartottunk felfelé, hogy elérjük azt a frontot, amiben most haladunk. A Brunel négy mérfölddel járt előttünk, de elkezdett csökkenni a távolság. Láttuk az AIS-en, hogy lassulnak, 15 perc alatt fél mérföldet hoztunk rajtuk. Aztán egyszer csak, a feneketlen éjszakában, a semmi közepén, a műszer azt mutatta, hogy nemsokára összeütközünk. Már épp kezdtünk volna kitérni, amikor megemelt minket egy pöff, és 200 méterrel előttük mentünk keresztbe. Nem mentünk velük, ami később hibának bizonyult, mert beleültünk abba a lavórba, amiben korábban ők ültek. De a lényeg, hogy közel vagyunk hozzájuk. Most meg 30 csomóg frissülő szélben siklatunk, kicsit rájuk megyünk, kicsit lemaradunk - szerintem ezt játsszuk most pár napig.

Charles Caudrelier, szkipper, Dongfeng Race Team: nekünk is északnak kellett volna mennünk, mert most ők egyszerűen lehagynak minket. Gondolkoztunk rajta, de mivel a mezőny délnek ment, ezért nem akartunk kockáztatni.

  

dfg_150212_greenfield_16225.jpg

  

Jelenleg az egész mezőny keletnek tart, kiváncsian várjuk, mi lesz a folytatás!

 

alv_150211_ross_0423.jpg

  

A legfrissebb jelentés szerint: ADOR (4356 tmf a célig), MAPFRE (+3,9 tmf), Dongfeng (+5,9 tmf), Alvimedica (+5,9 tmf), Brunel (+77,6 tmf), SCA (+101,1 tmf)

   

20150213_0806.jpg

 

fotók: Ainhoa Sanchez; Amory Ross (2, 6) Stefan Coppers; Anna-Lena Elled; Sam Greenfield

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr917164227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása