... ha egyszer végre elmúlik a rossz idő. Rájár a rúd ugyanis ezidőtájt a Franciaországból induló (illetve, indulni szándékozó) vitorlás versenyekre. Először a Mini Transat rajtjára kellett várni több, mint két hetet*, most pedig a Transat Jacques Vabre mezőnye marad néhány plusz napot Le Havre-ban. Az ok ugyanaz: olyan időjárási helyzet alakult ki a térségben, amiben bármi megtörténhet.

  

TJV2013_Plastique.jpg   

 Eredetileg november 3-án vágtak volna neki az Itajaí-ig (Brazília) tartó menetnek, amiből pénteken (nov. 1.) hétfő lett, míg vasárnap ez "talán csütörtökön"-re módosult. Manfred Ramspacher sportigazgató: a szervező bizottság egyöntetűen arra szavazott, hogy halasszuk a rajtot, amíg kedvezőbb nem lesz az idő - ez lehet csütörtök is akár. A 30-50 csomós szél mind a szkipperekre, mind a hajókra veszélyes lehet. Tisztában vagyunk vele, hogy az IMOCA-osztály elindulhatna, de nekünk mindenkire tekintettel kell lennünk. A kapott előrejelzés alapján Le Havre-t el tudná hagyni a mezőny, de aztán Ushant-nál, illetve a Vizcayai-öbölben nehéz napok várnának rájuk. Elsődleges célunk, hogy minél több hajó érje el a célt. Fontos, hogy összetartsunk. Még a szerdai vagy csütörtöki rajtidőpont is bizonytalan. A MOD70-esek talán kezdhetnek akkor, de ezt velük is egyeztetnünk kell. Amint mondtam, egy kizárólag IMOCA hajókból álló brigádot elengedtünk volna, meg is értem a csalódottságukat, de ezt itt egy többosztályos rendezvény.

          

Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...

                

 Így viszont van időnk, hogy vessünk egy-két pillantást a nevezettek listájára, amin sok ismerős nevet találhatunk (ezeket linkekké alakítottuk, ha rájuk kattintotok, új ablakban megjelenik a vonatkozó információ - iSail):

 Class40 (max. hossz: 12,18 m; max. szélesség: 4,5 m; max. merülés: 3 m; max. 3 függelék, daggerboard nem engedélyezett; árbocmagasság: 19 m; vízkiszorítás: min. 4500 kg; az építés során különleges anyagok (karbon, méhsejtes szerkezet) használata nem engedélyezett; ballaszt: max. 1500 liter; fix árboc; legnagyobb vitorlafelület: 115 négyzetméter; vitorlák száma: 8):

11th hour Racing (Hannah Jenner, Rob Windsor)

April / Deltacalor (Lionel Regnier, Tim Darni)

BET1128 (Gaetano Mura, Sam Manuard)

Campagne de France (Halvard Maibre, Miranda Merron)

Caterham Challenge (Mike Gascoyne, Brian Thompson)

Concise 8 (Ned Collier Wakefield, Sam Goodchild)

Croix du Sud (Michelle Zwagerman, Patrick Conway)

Dunkerque - Planete Enfants (Bruno Jourdren, Thomas Ruyant)

Earwen (Catherine Pourre, Goulven Royer)

Ecoelec - Fantronic (Eric Darni, Florent Bernard)

ERDF - Des pieds et Des mains (Damien Seguin, Yoann Richomme)

Fantastica (Stefano Raspadori, Pietro D'Ali)

GDF Suez (Sébastien Rogues, Fabien Delahaye)

Groupe Picoty (Jean-Christophe Caso, Aymeric Chappelier)

Mare (Jörg Riechers, Pierre Brasseur)

Marie-Galante (Dominique Rivard, Wilfrid Clerton)

Matouba (Bertrand Guillonneau, Sébastien Audigane)

Mr Bricolage (Damien Rousseau, Matthieu Alluin)

Obportus3 (Olivier Roussey, Philippe Burger)

Phoenix Europe (Louis Duc, Stéphanie Alran)

Proximedia - Sauvez Mon Enfant (Denis Van Weynbergh, Jean-Edouard Criquioche)

SNCF - GEODIS (Fabrice Amedeo, Armel Tripon)

Solidaires En Peloton (Victorien Erussard, Thibault Vauchel-Camus)

Tales Santander 2014 (Alex Pella, Pablo Santurde)

Vaquita (Christof Petter, Andreas Hanakamp)

        

 IMOCA (hossz: 18,28 m; max. merülés: 4,5 m; max. árbocmagasság: 29 m; hat - legfeljebb öt méter hosszú - kamrára osztott hajótest; gyűrődési zóna az orrban; dönthető tőkesúly, legfeljebb öt függelék (tőkesúly, kormánylapok, daggerboard-ok), ballaszt, vitorlák száma: 10):

Bureau Vallée (Louis Burton, Guillaume Le Brec)

Cheminées Poujoulat (Bernard Stamm, Philippe Legros)

Energa (Zbigniew Gutkowski, Maciej Marczewski)

Initiatives-Coeur (Tanguy De Lamotte, Francois Damiens)

MACIF (Francois Gabart, Michel Desjoyeaux)

Maitre CoQ (Jérémie Beyou, Christopher Pratt)

PRB (Vincent Riou, Jean Le Cam)

Safran (Marc Guillemot, Pascal Bidégorry)

Team Plastique (Alessandro di Benedetto, Alberto Monaco)

Votre Nom Autour du Monde (Bertrand de Broc, Arnaud Boissiéres)

     

 Multi 50 (max.hossz: 15,24 m; max szélesség: 15,24 m; max. árbocmagasság: 23,77 m; max. merülés: 3,5 m; min. vízkiszorítás: 3000 kg; függelékek (kormánylapok, daggerboard-ok): 4; nem dönthető rigg; vitorlák száma: 6; az építés során különleges anyagok használata bizonyos helyeken megengedett):

Actual (Yves le Blévec, Kito de Pavant)

Arkema-Région Aquitane (Lalou Roucayrol, Mayeul Riffet)

Fenétré A Cardinal (Erwan Le Roux, Yann Eliés)

Maitre Jacques (Loic Féquet, Loic Escoffier)

Rennes Metropole / Saint-Malo Agglomeration (Gilles Lamiré, Andrea Mura)

Vers un monde sans SIDA (Erik Nigon, Samy Villeneuve)

  

 MOD70 (hossz: 21,2 m; max. szélesség: 16,8 m; merülés: 4,5 m; árbocmagasság: 29 m; vízkiszorítás: 6300 kg; vitorlafelület szél felé: 310 négyzetméter; vitorlafelület bőszélben: 409 négyzetméter)

Edmond de Rotschild (Sébastien Josse, Charles Caudrelier)

Oman Air - Musandam (Sidney Gavignet, Damian Foxall)

Itt - az ismert okok miatt - hiányzik a Virbac Paprec (Jean-Pierre Dick, Roland Jourdain).

  

* azzal sem voltak kint a vízből: elsőre azt találták ki, hogy félbeszakítják az első szakaszt, két kikötőbe terelve a mezőnyt, azóta azonban a "C" (vagy ki tudja már, melyik) terv lépett életbe, és az etapot úgy, ahogy volt, törölték, mert nem látszott, hogy javulna az időjárási helyzet.

    

 (fotó: Jean-Marie Liot

 (forrás: transat-jacques-vabre.com)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr165613879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása