Tanguy De Lamotte (Initiatives-Coeur) vasárnapi célba érésével egy, csak egy legény maradt versenyben, akinek akkor épp 1031 mérföld volt hátra. A Team Plastique nevű hajót (többedszer mondjuk, a mezőny egyetlen fix tőkesúlyos darabja - iSail) terelgető Alessandro di Benedetto akkor épp gyorsabb periódusában volt, ismét 300 mérföld fölött teljesített 24 óra alatt (3 nappal korábban 90-re futotta).

 


Magnifique nuit sur Team Plastique by VendeeGlobeTV

 

  

Hétfő reggelre a távolság 800 mérföldre csökkent, de az látszott, hogy a Finisterre-foknál lassulni fog, lévén 5 csomó erősségű szelet jósolt a meteorológia. És odáig is el kellett jutni valahogy az egyre bőszelesebbé váló körülmények között, méghozzá genakker és spinakker nélkül, így aztán csütörtöki, de inkább pénteki befutást prognosztizált mindenki: most épp viharos tengeren, 50 csomós pöffökkel tűzdelt szélben haladok, rengeteget kell állítanom a nagyvitorlát. Múlt éjjel láttam néhány konténerhajót, ez emlékeztetett, hogy az utolsó párszáz mérföldön nem csak a változékony időjárás, de a megnövekvő hajóforgalom miatt is szükséges az éberség.

 Aznap délután egykor fejeződött be a verseny SZÁZADIK napja, ennek apropóján a szervezők összeállítottak egy nagyobb fotóválogatást, melynek jónéhány elemét nálunk is láthattátok korábban.

Kedves Támogatóim!

12 napja fejeztem be a 2012-13-as Vendée Globe-ot, az alvásciklusaim végre kezdenek hasonlítani a normálisra, bár néha szükségem van napközbeni szunyókálásra. A verseny alatt legyengültek a lábaim, azok erősödnek, de az edzésben tartott felsőtestem fáj a 88 napig tartó folyamatos kemény fizikai munka hiánya miatt. Az emlékeken kívül maradt még a kéz- és lábfejemet borító megkeményedett bőr, ami zuhanyzáskor szederjessé válik, de egy VG után ez megszokott. A regeneráció heteket, hónapokat vehet igénybe, de akkor is jó érzés volt hazatérni, élvezni a központi fűtést és egyéb kényelmi szolgáltatásokat, amiket három hónapig nélkülöztem.

Minden találgatás, amely a visszavonulásomról szól, elhamarkodott! Mindenkitől elnézést kérek, de 52 évesen még túl fiatalnak, fittnek és sikerekre éhesnek érzem magam az ilyesmihez, csak még nem tudom, mihez kezdjek magammal. Ami biztos, hogy a 2016-os Vendée Globe-on nem tervezek indulni, sőt, lehet, hogy az IMOCA osztályt is magam mögött hagyom. 16 évig ők voltak az életem, talán ideje váltani. Van egy Owen Clarke - féle IMOCA60-asunk és egy Extreme40-esünk, ha bármelyikkel tudunk indítani egy jó kampányt, akkor belevágunk. Jó volna részt venni az idei Transat Jacques Vabre versenyen novemberben és talán a 2014-es Route du Rhum-on, de a jelenlegi gazdasági környezetben nehéz lesz előteremteni a szükséges pénzt.

Számomra furcsa, mi több, igazságtalan, hogy én kapom a gratulációk jelentős részét, pedig rengetegen működtek közre ebben a a sikerben. Bár a Vendée Globe egyszemélyes verseny, egy csapat támogatása nélkül lehetetlen volna akár csak indulni is, nemhogy végigcsinálni.

 Őszinte hívetek,

 Mike Golding (Gamesa)

Kedd reggel:

 

VG_daily_0219_AdBposition_0700.jpg

 

  Aznap a deles és délután négy órás jelentés között mindössze 11 mérföldet bírt megtenni. Igen, kitaláltátok, 450 mérföldre a céltól ismét egy magasnyomású sáv lassította le. És bármennyire előre jelezték ennek jelenlétét, Alessandro pedig felkészült rá, azért nem lehetett kellemes élmény. Frissülést szerda délutánra ígért a meteorológia. Mindezek ellenére nem volt ideges: minden rendben. Nagyon gyenge a szél, 2-3 csomó, néha 5-6, fél csomós sebességi pluszért sokat kell dolgozni. Intenzív a hajóforgalom, 24 órában megy a radar és az AIS, de nem lehet elég óvatos az ember. Éjjel hívtam egy tankert, de megnyugtattak, hogy látnak, és maradjak nyugodtan az útvonalamon. Minél előbb szeretnék célba érni, de ha még három nap kell hozzá, azzal sincs baj. Várom, hogy újra lássam a családomat, a barátnőmet, és találkozhassak a közönséggel. Ők teszik különlegessé a Vendée Globe-ot, öröm lesz beszélgetni velük. Holnapra 20 csomós szél ígérkezik, azzal simán átrohanok a Vizcayai-öblön.

 Szerdára megkegyelmeztek neki az égiek, európai idő szerint reggel kilenc körül gyorsulni kezdett, délre 10-15 csomóra frissült a déli szél. Aminek éjjelre a leállásást majd másnap újabb feltámadását ígérték az előrejelzések, akkor már délkelet felől. Így az olasz-francia szkipperre kreuzolás várt, de ezt - bőszeles vitorlák híján - nem biztos, hogy bánta: 14 csomóig kúszott fel a szél, a Code Zero vitorla volt fent (mostanában ezt használom a genakker helyett), de aztán kreuz következett, akkor le kellett húznom. A hajóforgalom jelentős, ebben a pillanatban 12 mérföldön belül 20 is mozog. Folyamatosan figyelem őket, de az öbölben már nyugodtabb leszek, ott kisebb a mozgás. Péntek reggel érek Les Sables d'Olonne-ba, talán előbb, de ez a széltől függ. A hajóval semmi gond, a vitorláktól eltekintve 100%-os állapotban van.

  

VG_daily_0221_01.jpg   

Csütörtökön - bármennyire álmatlan éjszaka volt is mögötte a változékony körülmények miatt - feldobott hangulatban nyilatkozott: 11-16 csomós szél fúj, a hajó 10-12 csomóval halad. Jobbról süt a Nap, és azon az oldalon egy csomó teherhajó is jön-megy - éjjel nem sokat aludtam miattuk. Ma megettem a tegnap készített rizspuding utolsó adagját. Összenőttem a hajóval. Eltartott egy darabig, mire kialakult közöttünk a megfelelő kapcsolat, de ahogy az idő telt, kiismertem. Szomorúan fogok lelépni a fedélzetről, de az vigasztal, hogy Les Sables d'Olonne-ban minden nap láthatom a kikötőben. Mindent előkészítek a befutóra. Van egy csomó apróság, amire figyelni kell, mint például a ballaszt. Rendben kell lennie az összesnek, mire a versenyellenőrök, vagy épp a barátnőm a fedélzetre lépne. Muszáj figyelnem erre, itt, a cél közelében már pláne nem szeretnék hibázni.

      


Dernières 24 heures à bord pour Alessandro by VendeeGlobeTV

  

  Péntek: közel és mégis távol.

 

VG_daily_0222_AdB.jpg   

 A kreuzolásnak délután fél négy körül nem sokkal lett vége, 26 nap, 17 perc, 50 másodperccel a győztes Francois Gabart (MACIF) után ért célba utolsóként - de sokkal szerencsésebb, ha azt mondjuk, tizenegyedikként, mert ha valahol, hát a Vendée Globe-on minden célba érő óriási tettet tudhat maga mögött. Alessandro versenyben töltött ideje 104 nap, 2 óra, 34 perc, 30 másodperc, ami a 28 840 vitorlázott tengeri mérföldön 11,5 csomós átlagsebességet jelent. És még valami egészen nagyszerűt: negyedszer vitte körbe ezt a hajót ezen a regattán. Elődei Arnaud Boissiéres (hetedik, 105 nap, 2 óra, 33 perc, 2008.) , Sébastien Josse (ötödik, 93 nap, 17 óra, 13 perc, 2004.) és Thomas Coville (hatodik, 105 nap, 7 óra, 24 perc, 2000.)

 Köszönettel tartozom Didier Elin-nek, a Team Plastique-nak, a Port Olona dolgozóinak, Les Sables d'Olonne városának és mindenkinek, aki támogatott. Az ő közreműködésük tette lehetővé, hogy átéljem ezt az elképesztő kalandot. Korábban, amikor interjúkat olvastam azokkal az elszánt emberekkel, akik részt vettek, és olyan különlegessé tették a Vendée Globe-ot, néha elsírtam magam. Az utolsó 24 óra volt a legkeményebb, tartottam tőle, hogy valami eltörik, és nem tudok befutni. Fizikálisan és mentálisan is rendben vagyok, sőt, még jobb bőrben, mint a rajtnál. Akkor beteg voltam, és lehet, hogy most megint az leszek, ha elkapok tőletek valamit! Végíg kíméltem a hajót, sosem vitorláztam ki belőle a teljes potenciálját. Célba akartam érni, ettől csak a hajót vagy engem érő nagyon komoly probléma tántoríthatott volna el. A miénk volt a legkisebb költségvetés, és mégis teljesítettük a távot! A Vendée Globe több, mint egy verseny. Remek emberekkel találkozhatsz, akiktől sokat lehet tanulni számítógépekről, időjárás-elemzésről, technikai dolgokról. Régebben azt hittem, sosem leszek képes elvégezni ilyen összetett feladatokat.

   

Végezetül álljon itt a hivatalos lista:

 
1- François Gabart (FRA/MACIF) 78n02ó18p
2
- Armel Le Cléac´h (FRA/Banque Populaire) 78n05ó33p (+3ó17p)
3- Alex Thomson (GBR/Hugo Boss) 80n19ó23p (+2n13ó49p)
4- Jean-Pierre Dick (FRA/Virbac-Paprec 3) 86n03ó03p (+8n00ó47p)
5- Jean Le Cam (FRA/SynerCiel) 88n00ó12p (+9n21ó56p)
6- Mike Golding (GBR/Gamesa) 88n06ó36p (+10n04ó19p)
7- Dominique Wavre (SUI/Mirabaud) 90n03ó14p (+12n00ó58)
8- Arnaud Boissières (FRA/AKENA Vérandas) 91n02ó09p (+12n23ó52p)
9- Bertrand De Broc (FRA/Votre Nom autour du Monde avec EDM Projets) 92n17ó10p (+14n14ó53p)
10- Tanguy De Lamotte (FRA/Initiatives-coeur) 98n21ó56p (+20n19ó39p)
11- Alessandro Di Benedetto (FRA-ITA/Team Plastique) 104n02ó34p (+26n00ó17p)

Versenyen kívül:
Bernard Stamm (SUI/Cheminées Poujoulat), DSQ

Nem ért célba
Marc Guillemot (FRA/Safran) november 10., elvesztette a tőkesúlyát
Kito de Pavant (FRA/Groupe Bel) november 12., halászhajóval ütközött
Louis Burton (FRA/Bureau Vallée) november 14., halászhajóval ütközött
Sam Davies (GBR/Savéol) november 15., kidőlt az árboca
Jérémie Beyou (FRA/Maître CoQ) november 17., tőkesúlyprobléma
Zbigniew Gutkowski (POL/ENERGA) november 21., hibás autopilot
Vincent Riou (FRA/PRB) november 24., azonosítatlan tárggyal ütközött
Javier Sanso (ESP, ACCIONA 100% EcoPowered) február 3., felborult

  

 (fotó: Alessandro di Benedetto)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr535091455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása