Péntek délután jelentkeztünk legutóbb hírekkel a verseny kapcsán, és sajnos nem tört meg az átok, a közlés után fél nappal már jött is az újabb rossz hír: Vincent Riou (PRB) egy sodródó bójával való ütközés miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Ez persze nem egyik pillanatról a másikra történt, hiszen ahogy pár korábbi visszalépőnél, úgy itt is az utolsó pillanatig élt a remény.

 

VG_dailylife_1127_01_600.jpg 

 Szóval az ütközés a hajó jobb oldalát érte, és a testben épp nem okozott túl nagy kárt, ha nem is szépségdíjasan, de fedhető volt a sérült rész. Ami a fő problémát okozta, az az oldalkitámasztó által feszített vantni burkolatának kicsipkéződése. A parti csapattal történt konzultáció után abban maradtak, hogy az nem javítható az adott körülmények között, ilyen állapotában pedig egyáltalán nem üzembiztos - Riou jelenleg Brazília felé tart, ahol megszerelik amit kell, és úgy viszik haza a hajót.

 Ha a mi magyarázatunk kissé zagyva, akkor itt van első kézből is (angol feliratot be lehet kapcsolni rajta):

 


Vincent Riou abandonne, V. Riou retires from the... by VendeeGlobeTV

 

 Alex Thomson (Hugo Boss) szombat estére megszerelte a generátort, így megúszta, hogy egyszemélyes útja magányossá váljon: anélkül minimumra kell szorítani az áramfogyasztásom, ami azt jelenti, hogy a fedélzeti számítógép, a telefonok, a ventillátorok és a médiarendszer is alapvetően kikapcsolt állapotban leledzik az idő nagy részében. Akkor aztán igazán magamra maradok a hajón, és ahhoz nem fűlött a fogam!

 Mike Golding (Gamesa) már befejezett egy regényt, és nekilátott a második elolvasásának: a "fás" verziót használom. Szeretem kézbe venni a könyvet. Elvesztem a napok között, ha nem nézek a naptárra, azt se tudom, épp melyik zajlik... [] ... nézem, milyen messze vannak az éllovasok, köztünk épül egy nagy rendszer, de lehetetlen megmondani, melyikőnket fogja lelassítani. Az időzítésen múlik minden, és azt nehéz eltalálni. Láttam a radaromon a PRB-t, lassan tartott nyugat felé. És ahogy sorba veszem a kiesőket, kicsit megnyugszom, hogy a 300 mérföld hátrányom nem olyan, ami miatt idegeskedni kellene, hiszen bármi megtörténhet. Ha valakinek esetleg rekordon járt a feje, szerintem elfelejtheti. Ahogy most nézem, 90 nap körül lesz az első ideje.

 Azóta mindenki átért a déli féltekére, Javier Sansó (Acciona 100% ecoPOwered) vasárnapi videóján megmutatta, hogy ez tulajdonképpen nem nagy dolog, csak változik néhány szám a kijelzőn. :-)


Javier Sansó crossed the Equator by VendeeGlobeTV

  

 Arnaud Boissiéres (Akena Verandas), szombat este: elhajóztam a Fernado de Noronha sziget mellett, és rájöttem, hogy már számtalan képet láttam róla, de még sosem jártam ott. Jó lenne, ha kiszállhatnék megnézni, még álmodtam is valami ilyesmit, de attól tartok, ez most kimarad.

 Tanguy De Lamotte (Initiatives-Coeur): Vincent Riou kiesésével bekerültem az első tízbe. Ezen a versenyen aztán igazán szükség van motivációra, állóképességre és egy kis szerencsére. El sem tudom képzelni, milyen érzés lehet visszalépnii. Tisztában vagyok vele, milyen jó dolgom van, hogy még mindig versenyzem, és minden rendben. Vincent, minden jót!

 Vasárnapra végleg klikkesedett a mezőny: Bertrand De Broc (Votre Nom Autour du Monde) és Alessandro di Benedetto (Team Plastique) zárja a sort, utóbbi salátát termeszt, esővizet gyűjt és úgy egyáltalán, élvezi az életet.

 

VG_dailylife_1127_03_600.jpg

 

 Az élen Armel Le Cléac'h (Banque Populaire), Francois Gabart (MACIF), Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3) 50-70 mérföldön belül, Ide tartozik még Alex Thomson és Bernard Stamm (Cheminées Poujoulat), ők 130-150 mérföld hátrányt gyűjtöttek be eddig. 350-400 mérfölddel lemaradva jön a szinte összekötött trió: Mike Golding, Dominique Wavre (Mirabaud) és Jean Le Cam (SynerCiel), majd egy újabb hármas, Arnaud Boissiéres, Tanguy De Lamotte és Javier Sansó, de az ő hátrányuk már jelentős.

 Bernard Stamm, hétfő reggel: zűrös éjszaka után kelt ma fel a Nap. Eső és szélcsend váltogatta egymást. Úgy érzem, nagy árat fizetek azért, hogy a Doldrums után kelet felé nyitottam, de így legalább gyorsan tudtam haladni a "Solent" orrvitorlámmal. Egy anticiklon-sáv húzódik előttünk, és nekem van a legkevesebb szelem, ami szar ügy. De semmi baj, majd valahogy kikeveredek belőle. Még ha az időjárás nem kedvez nekem, a hajón jó életem van, süt a Nap és nincs túl meleg. Próbálom kiélvezni amíg még tart, mert hamarosan megváltozik, az biztos. Valamint üdvözlöm új barátomat Al Batross-t.

 


VG_dailylife_1127_06_600.jpg

 

 Hétfőn az árboctörése miatt a versenyt feladó Samantha Davies (Savéol) megérkezett Funchal-ba, ahol azért kénytelen megállni, mert az időjárás nem kedvez a szükségrudazattal való vitorlázásnak. Amíg ez változik, ő hazaugrott a családjához.

SamDavies_incabin.jpg

 Szintén ennek a napnak volt a híre, hogy az első "Jégkapu"-t új pozícióba helyezte a Rendezőség. Ezek, ugye azt gátolják, hogy a versenyzők túl délre merészkedjenek a minél rövidebb útvonal érdekében, ahol aztán esetleg eltalálhatnának sodródó jégdarabokat, amik - ellentétben a jéghegyekkel - nem látszanak a radaron. Mivel változott a jéghelyzet, az első délatlanti kaput egy fokkal észak és hét fokkal kelet felé rakták át.

 

images-des-glaces-r-644-0.jpg

 

 Mike Golding kedd reggelre kissé megzuhant: olyan, mintha háromszor kellett volna belépni a Doldrums-ba - elég idegesítő. A szél hol megjött, hol elállt, plusz néha leszakad az ég. Ez ment egész éjszaka. Tegnap délután konstans 15 csomós szélben haladtam, majd jött egy kis leállás. Aztán újra a 15 csomó, majd ugyanaz rossz irányból, aztán ismét fék, és azóta ugrálok. Most épp öt csomóval fúj, ilyen gyakori váltások mellett nehéz pihenni.

 Alex Thomson, ma délután: az elmúlt 24 órában jöttek-mentek a felhők, így a szél is sűrűn változott, ennek köszönhetően nem sokat aludtam... [] ... ma reggelre feljöttem harmadiknak, de ebben nincs semmi izgalmas, hiszen ezt a stratégia hozta magával. Jean-Pierre Dick délebbre húzott, ő kapja majd meg először az új szelet, én pedig utoljára, vagyis csak a remény marad, hogy nekem tart ki legtovább a régi.

 

VG_positions_1127_1646.jpg  

 További fényképek folyamatosan bővülő galériánkban.

     


Day 18 highlights - Tuesday, November 27, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 (fotók: 1: Vincent Riou; 2: Alessandro di Benedetto; 3: Dominique Wavre)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr924929969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása