Vendée Globe 2020-21, száztizenhetedik nap – itt a vége
2021.03.05. 13:50
Harminchárom indulóból huszonöten értek célba, ami a Vendée Globe történetének legjobb teljesítési aránya. Plusz ott volt még két szkipper, akik versenyen kívül fejezték be a kört.
február 22.
40 mérföldre a céltól volt egy pillanat, amikor azt éreztem, hogy most már meglesz, kicsit kiengedhetek, és elkezdhetem élvezni a teljesítés örömét - Manuel Cousin (Groupe SÉTIN), visszatekintve a versenyre.
február 23.
Projekt-szempontból megegyezhetünk abban, hogy ha már az ember elindul a Vendée Globe-on, akkor a legfontosabb cél visszatérni Les Sables d'Olonne-ba. Még akkor is, ha ez versenyen kívül történik. Elvégre nem minden héten vitorlázza körül az ember a Földet... ezzel együtt ki kell mondanunk, hogy mi be akartunk futni a Vendée Globe-on, ami nem sikerült. - Alain Gautier, projektigazgató, MACSF
február 24.
Isabelle Joschke (MACSF), versenyen kívül:
Az utóbbi 24 óra borzasztó volt, aztán éjjel kicsit javult a helyzet, én pedig végre pihenhettem, mert 30 órája nem aludtam. Aljas hullámok jöttek, a szél 30-35 csomóval fújt, de a hullámhelyzet akkor sem javult, amikor lement 28-ra. És fordult 180 fokot, tiszta horror, a hajó összevissza verődött, én is összevissza verődtem, de még mindketten egyben vagyunk - Ari Huusela (STARK)
február 25.
Mostanra a mezőnyben hátrébb végzők is kezdenek visszatérni a "normális" életvitelükhöz: Pip Hare (Medallia) hazatért otthonába (Poole, Anglia), Didac Costa (One Planet One Ocean) felvette a szolgálatot a barcelonai tűzoltó-állomáson, Kojiro Shiraishi (DMG MORI Global) két hetes karanténját tölti Japánban, mielőtt találkozhat családjával,barátaival, szponzoraival. Miranda Merron (Campage de France) Les Sables-ban vezet le, várja Samantha Davies (Initiatives Couer) pénteki érkezését.
A következő feladat visszahozni a hajót Japánba. Dr. Mori, a hajó tulajdonosa és a DMG MORI igazgatója szeretné népszerűsíteni az óceáni vitorlázást Japánban, be akar vonni minél több fiatalt. Ami engem illet, nem ettem túl sokat a Vendée Globe alatt, a végére maradt 3 hétnyi kajám, és fogytam majdnem 10 kilogrammot. Erre a jövőben sokkal jobban oda kell figyelnem - Kojiro Shiraishi
február 26.
Samantha Davies - versenyen kívül - befejezte a kört. És ha már ki kellett várnia a megfelelő körülményeket a kikötőbe hajózáshoz, igyekezett hasznosan eltölteni az időt:
február 27.
Samantha Davies február 26-ai hazatérése, és 27-ei bevonulása a kikötőbe:
február 28.
Alexia Barrier huszonnegyedik (111 nap, 17 óra 3 perc, 44 másodperc). A mezőny legidősebb hajójával, amelyiknek ez volt a hetedik földkerülése (és az ötödik Vendée Globe-ja).
március 1.
A hajó remek állapotnak örvend, jól megy, minden rendesen működik. Rengeteg üzemanyagom van, és a hidrogenerátorokat is tudom járatni, úgyhogy annyit fűthetek, amennyit csak akarok. Ha minden jól megy, ma átlépem a hatszázas határt és akkor már csak "egy Fastnet" lesz hátra - Ari Huusela
március 2.
Végre kisütött a Nap, és az ilyesmi mindig feldobja a hangulatot! Éjszaka 15 csomós szél fújt, most 6-7 csomós, az előrejelzés szerint délután felmegy kilencre. Nem rohanok, de legalább pont a cél felé tartok, az útvonaltervező szerint pénteken érek be.
március 3.
Ebédidőben már csak 330 mérföldje volt hátra a finn versenyzőnek, sima vízen haladt 10-11 csomóval, és egyre valószínűbbnek tűnt, hogy pénteken célba ér. Korábban lezuhanyzott és megborotválkozott, élvezte az utolsó napokat, és kijelentette, hogy Vendée Globe-os kalandja az "egyszer az életben" kategóriába tartozik: abszolút nem zavar, hogy utolsó vagyok. Boldogsággal tölt el, hogy része lehettem ennek a versenynek, és bár előzetesen 110 napos menetet terveztem, most már az sem zavarna, ha 150 napig tartana.
március 4.
És elcsuklik a hangja...
március 5.
Az utolsó reggel:
Ari Huusela (STARK) huszonötödik (116 nap, 18 óra, 15 perc, 46 másodperc), az első finn, aki teljesítette a Vendée Globe-ot.
Az utolsó célba érése mindig fontos pillanat. Különleges és megható mozzanat, idén pedig különösen, hiszen az indulók nyolcvan százaléka érvényesen befejezte a versenyt. Márpedig ez nem magától értetődő dolog. Biztos vagyok benne, hogy Ari ugyanolyan hozzáállással kezelte a Vendée Globe-ot, ahogy repülőt vezet: nem vállalt szükségtelen kockázatot. Óvatos figura, sokszor még a hajó belsejében is viselte a mentőmellényét, ragaszkodva a legfontosabb szabályhoz: első a biztonság! Joggal büszke rá, hogy milyen remek állapotban van a hajója. Figyelemre méltó utolsó helyezett - Jacques Caraës, a Vendée Globe versenyigazgatója.
fotók és forrás: vendeeglobe.org
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: szólóvitorlázás Vendée Globe Samantha Davies Alexia Barrier Isabelle Joschke Initiatives Coeur Ari Huusela
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.