RC44 Virgin Gorda Cup: az évek és a rutin
2014.02.20. 21:39
Ismét bebizonyosodott az alaptétel: minden csoda három napig tart. Az újonc Bombarda az erős kezdés után - bár keményen tartotta magát - nem tudott felkerülni a dobogóra. Ugyanakkor le kell szögeznünk, hogy tisztes helytállásnál azért jóval többet mutattak.
A harmadik versenynapon - megtörve a pályaversenyes napok monotonitását - 28 mérföldes túraversenyen küzdött a kilenc induló.
Először a Team Nika állt az élre, majd a bójavétel után ők vezették a mezőnyt a nyílt víz felé, míg a Peninsula Petroleum, a Synergy és a Lunajets Team Aleph inkább a part mellett maradt. A Gazprom Youth Sailing Challenge igen hülye balesetet szenvedett: egy mellettük elhaladó hajó árbocán kiszakadt a genakkerük. A Cockroach-sziget után jobbra tendáló szél a part mentén haladóknak kedvezett, így a trió eltávolodott a mezőny többi tagjától. Végül a franciák kissé lemaradtak, a befutó öblébe fordulva a Peninsula Petroleum öt hajóhossznyi előnnyel rendelkezett, amit aztán a célig még növeltek is, ezzel a 2012-es világbajnok 3 óra, 16 perc alatt teljesítette a távot, a Synergy szűk egy perccel később futott be.
Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...
Vasco Vascotto, taktikus, Peninsula Petroleum: a világon ez az egyik legjobb hely, ahol túraversenyt lehet és érdemes tartani. A sok sziget és csatorna miatt sűrűn változik a verseny képe.
Szombaton 14 csomós szélben nyitott a mezőny, négy futamra került sor, mindegyiket más nyerte. Az elsőt a Synergy, miután a Katusha-val vívott folymatos helycserék során a befutóban épp ők voltak elöl. A Katusha 2,5,5,6-os napi eredménye azért is figyelemre méltó, mert végre nem a taktikus, Andy Horton, hanem a tulajdonos, Vlagyimir Szokolov állt a kormánynál. A második futamban a Team Nika vezető pozícióban bukott egy genakkert, aminek leginkább a Peninsula Petroleum örült, akik mögött az Artemis Racing és a Team Aqua ért még fel a futam dobogójára. A gyengülő szélben még két menetet bonyolítottak, előbb az Aqua húzta be első győzelmét (ezzel összetettben feljöttek a második helyre), majd a Nika szépített.
A záró napra is jutott izgalom, pedig azt hihette az ember, hogy a Peninsula Petroleum 11 pontos előnye behozhatatlan. Mindjárt az első rajtnál piros zászlós büntetést kaptak, aminek köszönhetően a mezőny hátsó szekciójában találták magukat. Aztán jött egy simának tűnő jobbcsapás-balcsapás szituáció az útjogos Gazprom Youth Sailing Team-mel, aminek eredménye az oroszoknak egy luk a hajóban (fájdalomdíj gyanánt átlagpont), míg a gibraltári egység DSQ-t és három büntetőpontot kapott. És, mint tudjuk, az RC44-es versenyeken nincs kiejtő futam, hát mindjárt ugyanannyi pontjuk lett, mint a futamban második Aqua-nak. A Bombarda nyert, két ponttal állt mögöttük. A következő menetben az első kreuz végén az egész mezőny balcsapáson, vonalban közelítette a bóját, a Team Aqua egy hajszálnyival az Artemis Racing előtt tudott fordulni, majd végig vezetve nyerni a futamot, míg a PP ötödik lett, a Bombarda nyolcadik (miért is? Egy szétszakadt genekker miatt, azért.). Az utolsó - történetesen tizenharmadik - futamban a Lunajets Aleph Sailing fokozatosan növelve előnyét nyert, a PP negyedik-második-ötödik helyen mozgott, míg az Aqua hatodikon nyitott, a célba hetedik lett, de így is két ponttal zártak a PP előtt. A Synergy második helye pedig azt jelentette, hogy övék lett a bronz - lenyomva a Bombarda-t a dobogóról.
Chris Bake, tuladonos, Team Aqua: megpróbálom egész szezonban egyben tartani a csapatot. Ez azért is nagyon fontos, mert ilyen szoros versenynél sokat számít a csapatmunka: mindenkinek pontosan kell tudnia a feladatát. Az új tagok (Jono Swain és Simon Johnson) könnyen betagozódtak és remek teljesítményt nyújtottak.
Az elmúlt három évben ők nyerték a mezőnyversenyek éves ranglistáját, és úgy fest, idén sem adják alább.
A turné következő állomása Cascais (POR), április 23-27.
(fotók. Martinez Studio)
(forrás: rc44.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás RC44 Chris Bake Team Aqua Vasco Vascotto Martinez Studio
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.