Hírblokk
2013.12.16. 18:44
Így december közepén az ember egyik szeme már a Sydney-Hobart felé kacsingat, de a másikkal körbe tud nézni a világ más pontjain. Mert esemény épp van bőven. Használati utasítás: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.
- az a bizonyos kacsingatás Sydney környékén nem merül ki szemtornában, a nagy eseményre való felvezetésként majd' minden hétvégére jut verseny a kisebb és nagyobb hajóknak. A SOLAS Big Boat Regatta-ról már villantottunk egyet, 14-én a CYC Trophy-n volt a sor, ahol Andrea Francolini csattogtatta fotómasináját. Külön felhívjuk a figyelmet a Wild Oats XI orráról készült képre, ahol a két vitorla-betekerő révén elképzelhetjük a hajó egyéb méreteit.
Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...
- ha már szó esett róla, a 14-ei regattát követően a Wild Oats XI partra került, ahol mind az új, 45 méteres karbon árboc, mind a hajótest komoly átvizsgálást kap. Előbbiről leszedik az összes veretet, amiket aztán egyenként ellenőriznek, míg utóbbit mind a 30 méteres hosszában tüzetesen átnézik, majd jön a polírozás, hogy az alja a lehető legsimább legyen. Egyúttal bemutatják (ha úgy jobban tetszik, leleplezik) a szintén új emelőszárnyat* ("hydrofoil wing"), mely a bőszeles teljesítményt hivatott javítani erős szélben. Mark Richards, a hajó szkippere a daruzáskor megerősítette, hogy R1 kódnévvel valóban új vitorlájuk van, aminek 670 négyzetméterét ejtett kreuzos menetben fogják használni. Szóval nagyon készülnek a címvédésre.
* a legénység a sok kilógó alkaktrész miatt elkezdte svájcibicskának hívni a gépet. Az egyéb "függelékek" egy részét tavaly bemutattuk.
- ahogy arról Facebook-oldalunkon már szintén szót ejtettünk, elkészült a kettes számú Volvo Ocean 65-ös hajó, mely a kínai Dongfeng csapathoz kerül majd. Konkrétan december 18-án hajózzák majd be kelet felé, de a Green Marine már átadta az OC Sport-nak, és az elmúlt 10 napban a Solent vizén futotta tesztköreit. Bruno Dubois, csapatigazgató: a Dongfeng Race Team kampányának első lépését tehát megtettük, ezzel kezdetét veszi az a 10 hónapos út, melynek végén a Volvo Ocean Race rajtja áll. Egyúttal belevágtak a toborzásba, melynek első köre ma reggel nyolctól holnap este nyolcig tart (persze ottani idő szerint), és annyit lehet biztosan tudni, hogy a jelöltek keveset fognak aludni ezalatt. Most 20 emberrel foglalkozunk, fizikailag felkészültek, tanulni vágynak, a mandarinon felül valamelyest beszélnek angolul, némelyikük igen magas szinten - AC45, Laser, Finn - vitorlázott eddig is. Márciusig még egy vagy két válogatót rendezünk, melyek végén meglesz az a 6-8 kínai sportoló, akikre szükségünk van. Ezután becsatlakoznak a "nyugati" profik, és a csapat lábon viszi a hajót Kínából Európába (vagyis a VOR útvonalának felét levitorlázzák - iSail). Ezalatt összeszoknak, megismerik a Déli-óceánt, átélik a Horn-fok kerülést. Mire Alicante-ba érnek, már nem lesznek újoncok.
- Key Largo-n John Taylor Ninkasi nevű hajójával lett az idei Melges20-as világbajnok. A hajó a Balatonon is ismert Melges24-es kistestvére, és mérete ellenére abszolút csúcsgép, de amiért beszámolunk a dologról, az egyrészt a létszám (52 csapat, ebből hat amatőr egység), másrészt a taktikusi posztokon helyet foglaló ismertebb nevek okán. Csak, hogy bemutassuk, nem derogál olimpiai vagy maxi hajók után ide is beülni. És persze pénz beszél, ugye. Névsor, a teljesség igénye nélkül: Terry Hutchinson, Pietro Sibello, Lorenzo Bressani, Mark Mendelblatt, Brad Butterworth, John Kostecki, Paul Goodison. Komplett lista itt.
(fotók: 1-5: Andrea Francolini; 6-8: JOY)
(forrás: Sail-World)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: világbajnokság vitorlázás Volvo Ocean Race Sydney-Hobart Wild Oats XI Mark Richards Melges20 Andrea Francolini VO65 Dongfeng Race Team CYC Trophy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.