Ezt mondták

2012.09.27. 12:20

... a Vendée Globe indulói - illetve a 20-ból 19*. Sajtótájékoztató zajlott tegnap délelőtt Párizsban az idén hetedik kiadását megérő regatta kapcsán, ahol a jelen lévő szkipperek röviden összefoglalták, mit is gondolnak magukról, a versenyről vagy épp a hajójukról.

press-conference-26-09-r-644-0.jpg

 Jérémie Beyou: büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ennek a kalandnak. Azt mondják, azok közé tartozom, akik esélyesek a győzelemre, és én magam is remélem, hogy az élmezőnyben vitorlázom majd. Már nagyon várom a rajtot!

 Arnaud Boissiéres: rengeteg tehetséges vitorlázó indul idén, kétségem sincs afelől, hogy gyönyörű történetekkel gazdagítjuk a verseny históriáját. Az indulásunk kapcsán sokan kezdenek álmodozni, talán inspirálunk is néhányakat a jövőbeni részvételre, így idővel őket is bevonhatjuk ebbe a kalandba.

 Louis Burton: büszkén állok itt olyan szkipperek között, akiknek a viszontagságait 2008-2009-ben nyomon követtem. A legmerészebb álmom vált valóra, nagyon magas színvonalú versenyzést várok.

 Samantha Davies: szerencsés és boldog vagyok, hogy a második Vendée Globe-omon vehetek részt. Igyekszem jobban teljesíteni, mint az elsőn (akkor negyedik lett - iSail), ami - figyelembe véve az ellenfeleim tudását - valószínűleg igen nehéz lesz.

 Bertrand de Broc: már két Vendée Globe-on részt vettem, és amikor megkérdezik tőlem, minek nekem egy harmadik, mindig ugyanazt válaszolom: azért akarom újra megcsinálni, hogy rájöjjek, miért akarom újra megcsinálni!

 Tanguy de Lamotte: kettős cél vezérel: minél jobb eredmény és a szívbeteg gyerekekek segítő alapítvány támogatása. Nagyon fontosnak érzem, hogy befejezzem a versenyt - mindegy, meddig tart.

 Kito de Pavant: tudom, mennyire szerencsés vagyok, hogy részt vehetek ezen a verenyen. Derűsen és alázatosan fogom végigcsinálni.

 Alessando di Benedetto: óriási érzés itt lenni, egyben nagyon megható is. Emlékszem, amikor Arnaud Boissiéres - akinek megvettem a korábbi hajóját - azt mondta, találjak szponzort és induljak el. És most itt vagyok - a legjobb szkipperek között. Ez megtiszteltetés.

 Jean-Pierre Dick: rengeteg dolgon változtattam az életemben, hogy itt lehessek. Igazi kiváltság, hogy kivehetem a részem ebből a vállalkozásból.

 Francois Gabart: csodálatos projektet raktunk össze a MACIF közreműködésével, ennek köszönhető, hogy valóra vált az álmom. Célom, hogy befejezzem a versenyt - bármi történjék is.

 Mike Golding: a Vendée Globe egy lenyűgöző verseny, nagyon várom, hogy végre nekiindulhassunk. Angol vagyok, ez perdig egy nagyon francia regatta, ennek ellenére szuper! :-) Jó esély van rá, hogy brit szkipper nyerjen.

 Marc Guillemot: amikor készül a versenyre, "Vendée Globe"-módra eszel, élsz és gondolkodsz. Az, hogy egyike vagyok az indulóknak, büszkeséggel tölt el.

 Jean Le Cam: ez egy különleges regatta. Ha nem lenne, kicsit talán értelmét vesztené az életünk. És mindig egyedi - a verseny és az indulók névsora is. Minden alkalommal egy új kaland.

 Armel Le Cléac'h: fő célom, hogy körbeérjek. Várom a rajtot, hogy aztán megéljem az újabb kalandot és a gyönyörű élményeket.

 Vincent Riou: megváltoztak a dolgok a legutóbbi verseny óta: a csapatok és a szkipperek is felkészültebbek. Magasabb a színvonal, így még érdekesebb lesz a küzdelem - nekem is, a közönségnek is.

 Javier Sansó: számomra a Vendée Globe nem csak a teljesítményről szól, ott van az is, amit a környezet megóvásáról tanulhatok. Projektem célja mellőzni a fosszilis tüzelőanyagokat, és megmutatni, hogy szén-dioxid kibocsájtás nélkül is versenyképes leszek. Köszönettel tartozom az ACCIONA cégnek a hajóért, remélem, a közönség megszereti, így követendő példává válhatok - talán nem csak a vitorlázók között.

 Bernard Stamm: a korábbi versenyeken nem teljesítettem valami jól. Az új hajóm komoly teljesítményre képes és megbízható is. Azt már nagyon tudom, hogyan kell kivitorlázni Les Sables d'Olonne kikötőjéből, ezúttal talán azt is megtapasztalom, milyen bevitolrázni!

 Alex Thomson: a Vendée Globe a vitorlázás világának legkeményebb kihívása. Még sosem fejeztem be földkerülő versenyt, ezúttal MUSZÁJ LESZ! És nem a csapatom vagy a családom, hanem magam miatt. Fontos köszönetet mondanom a csapatomnak, mert ez nem egyéni sport.

 Dominique Wavre: a motivációm győzni akarás és kalandvágy kombinációja. Mindannyiunknak meg kell majd tapasztalnunk lelki és fizikai teljesítőképességünk határait. Végre visszatérhetek a lenyűgöző déli óceánokra! A legnagyobb öröm az, ha az ember teljesíteni tudja a versenyt. Mindenkinek azt kívánom, hogy ezt megélje!

 * Zbigniew Gutkowski épp a kvalifikációs mérföldjeit gyűjti.

 Itt pedig a promóvideó:


Le teaser du Vendée Globe 2012-2013 by VendeeGlobeTV

 

 (fotó: Vincent Curutchet)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr384805872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása