Hírblokk

2011.12.15. 13:31

Egyszemélyes, Földkerülő, VOR. Utóbbit mostanában úgysem lehet kihagyni...

 

Ian Walker molyol.

 

 

- Szerda este, nem sokkal este 11 után Francois Gabart a Macif fedélzetén keresztezte a célvonalként szolgáló biztonsági kaput Spanyolország partjai előtt, és ezzel megnyerte élete első IMOCA60-as versenyét, az idei Transat B2B-t. Menetideje 9 nap, 9 óra, 11 perc és 30 másodperc, ami a 11635 tengeri mérföldes elméleti távra vetítve 14,07 csomós átlag. Ami a győzelemnél is fontosabb, hogy ezzel kvalifikálta magát a jövő évi Vendée Globe-ra.

 

Azóta beért Armel Le Cléach (Banque Populaire), Vincent Riou (PRB) és Mike Golding (Gamesa) is - utóbbi ráadásul egy régebbi hajóval.

 

- A Jules Verne Trophy rekordjára törő Banque Populaire V fedélzetéről Brian Thompson küldött jelentést:

az 57. déli szélességi fokig jöttünk le, és remek napunk volt. Tiszta ég alatt harminc csomós szélben haladtunk: sok helyen parti halasztást rendelnének el ilyen körülények között, de nekünk megkönnyebbülés volt olyan szelekben küzdöttünk az utóbbi pár napban. Délutánra 18 csomóra mérséklődött (közepes genakker ls teljes grósz), most 15 fúj, és további gyengülés várható, ráadásul kreuz. Majd megint erősödik, de azokban az erős szelekben már megint futtatott menet várható. Jobb is, mert ennyire délen, kreuzban ugyancsak fokozott a hidegérzet! Hogy legyen mihez viszonyítani, az északi féltekén a skóciai Aberdeen és az alaszkai Juneau felel meg jelenlegi pozíciónknak. Ide amúgy nem nagyon jön hajó, ha egyáltalán. A Földkerülő versenyeken biztonsági kapuk vannak, kivéve a JVT-t, tőlünk délre sehol egy sziget, így túrázni sincs miért errefelé. Vagyis miénk az egész játszótér! Tegnap este, napnyugta után nagyon lassan szürkült, jó lassan jöttem rá, hogy nem is lesz teljesen sötét. Éjfélkor még derengett az Antarktisz felett, hajnali egykor pedig elkezdett világosodni kelet felől. 400 mérfölddel délebbre még ennyi sem lett volna.

 

 

- a meglehetősen gyengeszeles első nap után (volt, aki inkább horgonyt vetett, hogy ne sodródjon visszafelé) lassan beállt a versenyritmus a VOR második szakaszán. A hajók sok száz mérföldön keresztül haladtak meglehetősen közel a parthoz, sok követő onnan fényképezte a mezőnyt (a verseny Facebook oldalán megtalálható pár). Mi most a hétköznapokba tekintünk bele.

 

Manőver előtt mindeki a fedélzeten.

 

Kötéljavítás

 

Fekete

 

Vitorlacsere - volt belőle bőven.

 

(fotók: 1, 6: Nick Dana; 2: transatb2b-imoca.org; 3: BFBP; 4: Hamish Hooper; 5: Andrés Soriano; 7: Diego Fructuoso)

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr273465874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása