A Law Connect ért célba elsőként, korrigált idő szerint az Alive nyert, zárásként pedig egy macska is teljesítette a 628 tengeri mérföldes távot.

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-00.jpg

Az Andoo Comanche és a Law Connect befutója valószínűleg még évekig beszédtéma lesz (itt Crosbie Lorimer szakértő tudósításával kiegészítve nézheted végig),

kezdjük tehát utóbbi tulajdonosával.

Chirstian Beck az utolsó meteorológiai eligazítás után egy kérdésre azt válaszolta, hogy "nézze, a mi problémánk az, hogy a hajónk az Andoo Comanche-hoz képest egy szarláda. Egyetlen valós esélyünk van, ha a Comanche nagyot hibázik, és erre a várható időjárási viszonyok közepette talán egy kicsit nagyobb az esély".

Az Andoo Comanche szkippere, ifj. John Winning: "Nem szeretek második lenni. Néha nem bánom, de ha te vagy a favorit, fájdalmas alulmaradni. Márpedig mi voltunk a favoritok, mert van egy csodálatos hajónk, amelynek meg kellett volna nyernie a versenyt. És van egy csodálatos legénységünk, én pedig mérges vagyok magamra, hogy nem tudtam nekik leszállítani a győzelmet. Ugyanakkor a Law Connect csapata minden elismerést megérdemel, semmit nem hagytak benne a versenyben."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-01.jpg

Duncan Hine és nemzetközi legénysége sorrendben negyedikként szelte át a célvonalat, korrigált idő szerint pedig azonnal az élre ugrott, és nagyon úgy festett, hogy az Alive 2018 után ismét nyerni tud az IRC számítás alapján: "Már nem tehetünk semmit, várnunk kell. Kár, hogy Phillip (Turner, a tulajdonos - iSail) nem tudott velünk tartani. A jól felkészített hajón és a versenyképes legénységen felül szerencsére is szükséged van. Azt hiszem, nekünk ezúttal volt egy kevés. A lényeg az, hogy mindannyian jól éreztük magunkat, de nagyon fáztunk és igencsak elfáradtunk."

A harmincegyedik Sydney Hobartját teljesítő Adrienne Cahalan, az Alive navigátora, Alice Parkerről, az URM Group navigátoráról: "A következő generáció itt liheg a nyakunkon, hamarosan átveszik a munkánkat. Alice nagyszerű teljesítményt végzett, ha végül kikapnak tőlünk, az épp csak egy hajszállal lesz. Az, hogy ilyen szerepet tölthetett be egy győzelemre esélyes versenyhajón, erős üzenetet hordoz, hiszen karrierlehetőséget mutat a nők számára a vitorlázásban. Fizikailag nem mindenki alkalmas a nehéz vitorlák cipelésére, de ez a meló megfelel nekünk."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-02.jpg

Sam Haynes, aki három, szinte végig együtt hajózó TP52-es közül utolsóként futott be a Celestial-lal (tavaly nyertek korrigált idő szerint): "Már a rajt előtt tudtam, hogy kicsi az esélye két egymást követő évben nyerni. Az első este kelet felé nyitottunk, és jobban haladtunk, mint vártuk. Fogtuk a Caro-t, amelyik ugyanígy tett." A duót megelőző Smuggler korábban Haynes-é volt, Seb Bohm 2019-ben vette meg tőle: "Nagyon jól nyomták, az, hogy megvertek a régi hajómmal, igazi klasszikus csavar. De nagyon jó barátom, őszintén örülök a sikerének."

Rupert Henry, aki Jack Boutellel egyike volt a tizenhat kétfős csapatnak: "Az első nap és éjszaka furcsára sikerült, egymást érték a zivatarok. Elég jól kezeltük a felhők mozgását, de néha így is megálltunk. Elégedettek voltunk azzal, ahogy az első 36 órát átvészeltük. Mire Green Cape-ra értünk, volt bő 30 mérföld előnyünk a többi négykezes pároshoz képest, de aztán fél napig parkoltunk. Akkor újra összegyűltünk, kezdődött elölről a küzdelem. A verseny második fele brutális volt. Majdnem végig fáztunk, a Storm Bayben a széllökések ereje elérte a 43 csomót is. Aztán jött a Bass-szoros, széllel szemben, az eső majd kiverte a szemünket. Szóval megkaptunk mindent, amit csak lehetett."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-03.jpg

Chris O'Neill (szintén négykezes induló, Michael Johnstonnal párban a Blue Planet nevű J99-esen): "Az ötödik éjszakán már csípett a hideg, ehhez jött a zord tenger és a viharos szél. Még soha életemben nem fáztam annyira, mint a verseny utolsó 24 órájában, pedig minden ruhadarabomat felvettem. Annyira elfáradtunk, hogy feladtuk a szokásos váltásrendszerünket, amiben egy óra szolgálat és egy óra pihenés váltogatja egymást. A végén 10 perces blokkokban dolgoztunk, ahol 5 percet aludhat az ember. Figyelemre méltó, hogy az milyen frissítő tud lenni!"

Amikor a módosított Joubert 42, a Tilting at Windmills kikötött Hobartban, a legénység egyik tagja, Vanessa Dudley lett a harmadik nő, akinek sikerült 25 Sydney Hobart-ot teljesítenie: "Soha nem terveztem, hogy ennyit csinálok, egyszerűen így történt. Emlékezetes verseny volt, az egyszer biztos! Eddig csak egy lassabb regattám volt, amikor újév napján érkeztünk meg az All That Jazz-en” (ez az 1993-as verseny, amit sokan minden idők legrosszabbjának tartanak - iSail). Dudley 1984-ben teljesítette az első Hobartját Bill Gilbert vadonatúj Farr 37-én, a Southern Crosson: Sok érdekes esemény volt, de az első, Bill Gilberttel, kiemelkedik közülük, mert egy olyan korban kaptam lehetőséget, amikor még nem volt olyan sok nő a versenyen."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-04.jpg

Jessica Watson: "Valaki megkérdezte, eltört-e bármink, mire azt mondtuk 'Csak hat ember!'. Begyűjtöttünk pár zúzódást, az egyik srácnak egy kis vágás van a kezén, de minden rendben, a hajó nagyszerűen viselkedett.  Maga a verseny kíméletlen volt, néha brutális. Ha nem fújt a szél, az frusztrált, ha nagyon fújt, akkor meggyötört."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-05.jpg

10.

Zárásként ismét Christian Beck: "Két srác nagyon komoly szerepet játszott a sikerben, ők Tony Multter és Chris Nicholson. Sok nehézséget kellett leküzdeniük, kezdve azzal, hogy én szarládának hívtam a hajót. Tudom, hogy jól néz ki a tévében, de amikor az ember közel kerül hozzá, látja, mennyire durva. Aztán volt egy meglehetősen szűkös költségvetés, és ha ez nem lett volna elég, még ott lógott a nyakukon öt használhatatlan figura (köztük én is), akikkel kezdeni kellett valamit. Ennek fényében pláne hihetetlennek tűnik, hogy elsőként értünk célba.

+1.

Oli, a macska:

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-rolex-sydney-hobart-regatta-2023-10-gondolat-oli.jpg

Egyébként, ha már Law Connect, valószínűleg motoszkál benned az érzés, hogy korábban láttad valahol. Ez nem véletlen:

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-law-connect-supermaxi-tortenet.jpg

Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!