Harminchárom indulóból huszonöten értek célba, ami a Vendée Globe történetének legjobb teljesítési aránya. Plusz ott volt még két szkipper, akik versenyen kívül fejezték be a kört.

vg2020-20210227-barrier-photo8151-low-resolution-vi.jpeg

február 22.

40 mérföldre a céltól volt egy pillanat, amikor azt éreztem, hogy most már meglesz, kicsit kiengedhetek, és elkezdhetem élvezni a teljesítés örömét - Manuel Cousin (Groupe SÉTIN), visszatekintve a versenyre.

február 23.

Projekt-szempontból megegyezhetünk abban, hogy ha már az ember elindul a Vendée Globe-on, akkor a legfontosabb cél visszatérni Les Sables d'Olonne-ba. Még akkor is, ha ez versenyen kívül történik. Elvégre nem minden héten vitorlázza körül az ember a Földet... ezzel együtt ki kell mondanunk, hogy mi be akartunk futni a Vendée Globe-on, ami nem sikerült. - Alain Gautier, projektigazgató, MACSF

február 24.

Isabelle Joschke (MACSF), versenyen kívül:

Az utóbbi 24 óra borzasztó volt, aztán éjjel kicsit javult a helyzet, én pedig végre pihenhettem, mert 30 órája nem aludtam. Aljas hullámok jöttek, a szél 30-35 csomóval fújt, de a hullámhelyzet akkor sem javult, amikor lement 28-ra. És fordult 180 fokot, tiszta horror, a hajó összevissza verődött, én is összevissza verődtem, de még mindketten egyben vagyunk - Ari Huusela (STARK)

február 25.

Mostanra a mezőnyben hátrébb végzők is kezdenek visszatérni a "normális" életvitelükhöz: Pip Hare (Medallia) hazatért otthonába (Poole, Anglia), Didac Costa (One Planet One Ocean) felvette a szolgálatot a barcelonai tűzoltó-állomáson, Kojiro Shiraishi (DMG MORI Global) két hetes karanténját tölti Japánban, mielőtt találkozhat családjával,barátaival, szponzoraival. Miranda Merron (Campage de France) Les Sables-ban vezet le, várja Samantha Davies (Initiatives Couer) pénteki érkezését.

A következő feladat visszahozni a hajót Japánba. Dr. Mori, a hajó tulajdonosa és a DMG MORI igazgatója szeretné népszerűsíteni az óceáni vitorlázást Japánban, be akar vonni minél több fiatalt. Ami engem illet, nem ettem túl sokat a Vendée Globe alatt, a végére maradt 3 hétnyi kajám, és fogytam majdnem 10 kilogrammot. Erre a jövőben sokkal jobban oda kell figyelnem - Kojiro Shiraishi

február 26.

Samantha Davies - versenyen kívül - befejezte a kört. És ha már ki kellett várnia a megfelelő körülményeket a kikötőbe hajózáshoz, igyekezett hasznosan eltölteni az időt:

február 27.

Samantha Davies február 26-ai hazatérése, és 27-ei bevonulása a kikötőbe:

február 28.

Alexia Barrier huszonnegyedik (111 nap, 17 óra 3 perc, 44 másodperc). A mezőny legidősebb hajójával, amelyiknek ez volt a hetedik földkerülése (és az ötödik Vendée Globe-ja).

március 1.

A hajó remek állapotnak örvend, jól megy, minden rendesen működik. Rengeteg üzemanyagom van, és a hidrogenerátorokat is tudom járatni, úgyhogy annyit fűthetek, amennyit csak akarok. Ha minden jól megy, ma átlépem a hatszázas határt és akkor már csak "egy Fastnet" lesz hátra - Ari Huusela

március 2.

Végre kisütött a Nap, és az ilyesmi mindig feldobja a hangulatot! Éjszaka 15 csomós szél fújt, most 6-7 csomós, az előrejelzés szerint délután felmegy kilencre. Nem rohanok, de legalább pont a cél felé tartok, az útvonaltervező szerint pénteken érek be.

március 3.

Ebédidőben már csak 330 mérföldje volt hátra a finn versenyzőnek, sima vízen haladt 10-11 csomóval, és egyre valószínűbbnek tűnt, hogy pénteken célba ér. Korábban lezuhanyzott és megborotválkozott, élvezte az utolsó napokat, és kijelentette, hogy Vendée Globe-os kalandja az "egyszer az életben" kategóriába tartozik: abszolút nem zavar, hogy utolsó vagyok. Boldogsággal tölt el, hogy része lehettem ennek a versenynek, és bár előzetesen 110 napos menetet terveztem, most már az sem zavarna, ha 150 napig tartana.

március 4.

És elcsuklik a hangja...

március 5.

Az utolsó reggel:

Ari Huusela (STARK) huszonötödik (116 nap, 18 óra, 15 perc, 46 másodperc), az első finn, aki teljesítette a Vendée Globe-ot.

vg2020-20210305-huusela-finishjlc-8324-low-resolution-vi.jpg

Az utolsó célba érése mindig fontos pillanat. Különleges és megható mozzanat, idén pedig különösen, hiszen az indulók nyolcvan százaléka érvényesen befejezte a versenyt. Márpedig ez nem magától értetődő dolog. Biztos vagyok benne, hogy Ari ugyanolyan hozzáállással kezelte a Vendée Globe-ot, ahogy repülőt vezet: nem vállalt szükségtelen kockázatot. Óvatos figura, sokszor még a hajó belsejében is viselte a mentőmellényét, ragaszkodva a legfontosabb szabályhoz: első a biztonság! Joggal büszke rá, hogy milyen remek állapotban van a hajója. Figyelemre méltó utolsó helyezett - Jacques Caraës, a Vendée Globe versenyigazgatója.

ari.jpg

 

fotók és forrás: vendeeglobe.org

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr8816438930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása