VOR, negyedik szakasz, tizenötödik nap - elsőből utolsó, utolsóból első
2015.02.23. 09:17
Egyre közelebb vagyunk a befutóhoz, a helyzet fokozódik, a mezőny együtt mozog. A hajók a Doldrums felé haladnak, ismét sok taktikai kérdés merül fel. Az egyik legfontosabb, hogy keleti vagy nyugati irányból kerüljék a szélmentes zónát.
Trükkös szelek fújnak a VOR-os csapatoknak. Agathe Armand: kicsit olyan most a helyzet, mint amikor avokádót választasz a szupermarketben. Soha nem tudod meg, hogy melyik érett, míg nem ettél rosszat. Vagy átmenni a jobboldali sávba, merthogy az lesz a gyorsabb, és abban a pillanatban, mikor átértél, a baloldali elindul. Ugyanez a helyzet a szél és felhőválasztással. Lehet, hogy az egyik felhő kellemes szelet hoz, de lehet, hogy egy borzasztó lavórt.
Egy ilyen felhőt nézett be a Brunel csapata is, akik átélték a legkellemetlenebb pillanatokat. Ott kezdődött, hogy 8 napon keresztül folyamatosan vezették a mezőnyt, majd belefutottak pár olyan felhőbe, ahol nem volt szél, így egy este alatt visszaestek az ötödik helyre. Mikor elveszett a helyük, feljebb álltak keletre, hogy legalább még jobban ne essenek vissza, és valahogy sikerüljön tartani a pozíciójukat.
A Dongfeng-en sem telnek unalmasan a napok. Először is visszaestek az utolsó helyre, ami több dolognak volt köszönhető: először leszakadt a J1 orrvitorla felhúzója. Majd az árboc sem szuperált úgy, ahogy kellett volna, mivel a nagyvitorla sínje lejött az árbocról. Mikor egy kissé enyhébb szélben haladtak, felküldték „Mr Fixit up”-ot, hogy megjavítsa a hibát. Két óra alatt meg is ragasztotta azt a 3 méteres darabot, ami problémás volt - ez 25 méteres magasságban nem kicsi feladat. Amikor végre minden rendben volt, és a versenyre tudtak koncentrálni, megindultak, és az élre álltak. Utolsóból lett első trükkjüket egy nyugatabbra tartással tudták összehozni.
A Doldrumsban nem az a helyzet várta őket mint amire felkészültek: több csapat is arról „panaszkodik”, hogy kitalálják a taktikát, erre jön egy felhő, és mindent fenekestül felforgat. Az előrejelzési modellekre most nem tudnak teljes mértékben támaszkodni.
A térségre egyáltalán nem jellemző beszámoló, Sam Greenfield, fedélzeti riporter, Dongfeng Race Team: a hajó nagyon élt, 24 csomós sebességgel vágattunk hátszélben, amikor a kormányos egy kis mozdulata eldobott a hajó egyik végéből a másikba.
Ugyanezt az állapotot írta le Francisco Vignale, MAPFRE: a legjobb vitorlázó idő. 20-25 csomó közötti hátszél, folyamatos szörfözés a hullámokon, és a decket víz borítja. A hajóban nem ilyen a helyzet, még mindig extrém nagy a meleg és magas a páratartalom.
Mindenki élvezi, hogy 25 csomós szélben repülnek folyamatosan a hullámokon, mindezt kellemes pólós időben, de a komoly rész még hátra van, hiszen messze nem dőlt el, ki kerül ki győztesen a "kis szeles" részből!
A legutóbbi pozíciójelentés (06:55 UTC) szerint: Dongfeng (1368 tmf a célig), MAPFRE (+6,0 tmf), ADOR (+8,8 tmf), Alvimedica (+12,3 tmf), Brunel (+13,7 tmf), Team SCA (+47 tmf). Az első várható célba érkezése továbbra is február 28., de most már nem negyven, hanem ötven százalékos valószínűséggel.
Melegpornó forgatás a forró égövben:
Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…
fotók: Sam Greenfield; Anna-Lena Elled (2,3); Amory Ross; Stefan Coppers, Matt Knighton; Francisco Vignale
forrás: volvooceanrace.com
Szerző: V.Imi
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás Volvo Ocean Race Amory Ross Anna-Lena Elled Matt Knighton Stefan Coppers Francisco Vignale Sam Greenfield
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.