Az elmúlt egy hét nem telt eseménytelenül a Volvo Ocean Race mezőnye számára. Vietnámig folyamatosan kreuzoltak, ami nem a legkényelmesebb, hiszen minden egyes hullámba belecsapódik a hajó, és ez ellen nem lehet tenni semmit, csak megvárni, hogy vége legyen. A part közelében kezdődött az igazi küzdelem. A vezető hajók éjszaka érték el a partokat, Hold nem volt az égen, viszont a szél fújt rendesen.

 

ado_150124_knighton_8191.jpg

 


Ian Walker az előző verseny tapasztalata alapján azt nyilatkozta: ez egy rémálom éjszaka lesz, rövid takkok, halászhajók sokasága, amiket kerülgetünk. Sok szerencse kell hozzá, hogy az ember ne akadjon el egy hálóban!

   

alv_150124_ross_0889.jpg

 

Ha mégis sikerült begyűjteni valamit, akkor azt, persze, le kellett szedni (a gyakorlatot bemutatja: Daryl Wislang).

 

ado_150126_knighton_8869_2.jpg

  

A vezető Dongfeng-en nem dőlhetettek hátra, ugyanis mindössze 37 tengeri mérföld választotta el őket a másodiktól, és egy ilyen kiszámíthatatlan vízen ez az előny rövid idő alatt lenullázódhatott (volna). A  lány csapat kifejezetten örült annak, hogy ezen a szakaszon nappal haladtak át...

  

   

Szerencsére nem történt semmi incidens. Az utolsó éjszaka sem volt egy leányálom a hajók számára, pedig tudták, hogy már csak egyenesen be kell futniuk. De még mindig bármi közbe jöhetett, és senki nem akarta az utolsó pár méteren elveszíteni azt a pozíciót, amit több mint 20 nap küzdés után megszerzett.

 

alv_150126_ross_0163.jpg

 

Végül a Dongfeng Race Team befutott a megérdemelt helyén. Szépen küzdöttek érte, és addig hajtottak, amíg célba nem értek. Az első és a második szakaszon is csak pár órával maradtak le a dobogó tetejéről, mindkétszer technikai probléma ("nincs kormányunk a jobb oldalon", illetve "elkezdett lejönni a sín") lassította őket. Ezt az eredményt, azon kívül, hogy szép siker, az a tény koronázza meg, hogy hazai csapatként futottak be első helyen.

 

dfg_150127_greenfield_4566.jpg

 

Több mint 5000 mérföld után, a MAPFRE és a Team Brunel között mindössze 1 perc és 50 másodperc különbség volt a befutóban. A holland csapat folyamatosan közelített a spanyolokhoz, de, ellentétben az első szakasz befutójával, Xabi Fernandezék (Iker Martinez egyén elfoglaltságai miatt ezt a szakaszt kihagyta) ezúttal jól védték a pozíciójukat. A Team SCA annak örült, hogy a nyertessel egy napon tudtunk befutni.

          

vor_150127_fraile_3374.jpg

   

sca_150127_tomlinson_6862.jpg

 

A harmadik szakasz végeredménye:

1. Dongfeng Race Team: 23 nap, 13 óra, 31 perc, 38 másodperc

2. Abu Dhabi Ocean Racing: 23 n, 16 ó, 50 p, 30 mp

3. Team Alvimedica: 23 n, 17 ó, 51 p, 15 mp

4. MAPFRE: 23 n, 18 ó, 23 p, 20 mp

5. Team Brunel: 23 n, 18 ó, 25 p, 10 mp

6. Team SCA: 24 n, 2 ó, 41 p, 45 mp

 

Team Brunel hangulat a befutó előtt nem sokkal, amikor már megérkezett a helikopteres kíséret:

 

bru_150127_coppers_0692.jpg

 

Az összetett állása:

1. DFRT, 5 pont

2. ADOR, 6

3. TBRU, 9

4. ALVI, 12

5. MAPF, 15

6. TSCA, 18

7. VEST, 20

Játékunkban tehát azok kaszáltak három pontot, akik megelőlegezték a kínai-francia csapatnak két második hely után a győzelmet. Itt az első három: Giraffe (7), Gombi (6), AssoMarci (6).

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

Várjuk a folytatást, először következik a kikötő verseny (február 7.), majd utána a negyedik szakasz rajtja (február 8.), cél Auckland, Új-Zéland.

 

fotók: 1,3: Matt Knighton; 2,4: Amory Ross; 5: Sam Greenfield; 6: Victor Fraile; 7: Rick Tomlison, 8: Stefan Coppers

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr597115349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása