A Transat AG2R La Mondiale 2014 friss győztesének, a Gwénolé Gahinet - Paul Meilhat párosnak a Safran-Guy Cotten fedélzetén 22 nap 6 óra 17 perc és 59 másodperc kellett a francia idő szerint ma este negyed nyolc utáni befutóig. Ennyi idő alatt vitorlázták le az elméletben 3 890 mérföldes, az ő esetükben valójában 4 670 mérföldes távot a franciaországi Concarneau kikötőjétől Saint-Barthélemy szigetének kikötőjéig, Gustavia-ig, ami 8,74 csomós átlagsebességet jelent.

Neked menne ennél gyorsabban?

Segítség: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.

  

transatag2r2014_01.jpg

    

A 12. alkalommal megrendezett Transat AG2R La Mondiale komoly transzatlanti versenyzőkkel megáldott mezőnyének nem ment, pedig a) voltak nagy nevek rendesen a mezőnyben, b) próbálkoztak keményen.

Lehet, hogy beteg dolog, de szappanopera és helyszínelősorozat helyett immár három hete ezt nézem esténként. Baromi izgalmas meccset vívtak/nak a csapatok.

Amit tudnunk kell erről a versenyről: one-design, egységesen Figaro Bénéteau 2 hajók fedélzetén mérik össze tudásukat a páros csapatok, azaz hajónként 2-2 vitorlázó. (A hajóosztály nem ismeretlen, ilyen hajókkal szoktak szólóversenyeket is teljesíteni, például a La Solitaire du Figaro regattáját, amiről már írtunk korábban többször is.)

Mi kellett az induláshoz a hajón és az anyagiakon kívül? Komoly előélet: például a Transat AG2R La Mondiale, a Transat Bretagne-Martinique, a La Solitaire du Figaro, a Generali Solo, a Route du Rhum, a Vendée Globe, a Transat Jacques Vabre, a Transat 6,50 korábbi sikeres teljesítése.

Ez ki is jelölte a kalibereket. A győztes párosból a 29 éves, e versenyen szűznek számító Gwénolé Gahinet 2011-ben megnyerte a Mini Transatot, a 31 éves Paul Meilhat már harmadjára indult ezen a versenyen, 2009-ben második lett a La Solitaire du Figaro-n az újoncok között, ugyanott 2012-ben 9. helyen futott be. Nem rossz előjelek.

1992-ben még 24 nap kellett a győzelemhez, most az első négy hajó 11 (!) mérföldön belül teljesítette a távot. Igen, ebből kiderül, hogy nagyon komoly csata volt (még most is az a még versenyben lévőknek). Elég annyit mondanunk, hogy 22 alkalommal változott az állás a mezőny élén. Hm?

    

transatag2r2014-befuto.jpg

   

A győztes Safran-Guy Cotten legénysége ezen a versenyen kétszer állt az élen: az elején két napot és az utolsó két napon. Palma kikötője előtt még 5. helyen vitorláztak, utána a déli takkot választották, és remekül időzítettek.

  

transatag2r2014_04.jpg

   

transatag2r2014_05.jpg

   

transatag2r2014_02.jpg

  

transatag2r2014_03.jpg

  

transatag2r2014_06.jpg

      

 Kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...

  

transatag2r2014_07.jpg

    

A második helyen a győztestől 7 mérföldre lemaradva Fabien Delahaye és Yoann Richomme vitorláztak be a Skipper Macif fedélzetén, harmadikként mögöttük 3 mérfölddel a 30 Corsaires legénysége következett (Alexia Barrier és Laurent Pellecuer), negyedikként mindösszesen 87 másodperccel lemaradva a dobogóról a La Cornouaille (Roland Jourdain és Martin Le Pape).

  

transatag2r2014_13.jpg

     

A további nagyágyúknak idén nem sikerült: legjobban az 5. helyen, 40 mérfölddel a győztestől lemaradva jött a Generali (Nicolas Lunven és Eric Peron), míg a Palma-nál még élen álló, az északi takkot választó és ezzel lemaradó Made In Midi (Gwenael Gbick és Kito De Pavant), az Interface Concept (Jean Le Cam és Gildas Mahé) és a Bretagne - Credit Mutuel Performance (Corentin Horeau és Michel Desjoyeaux) a 10-12. helyen állnak jelenleg.

Technikai okok miatt kiállásra kényszerültek a Cercle Vert (Gildas Morvan és Charlie Darin), valamint a Gedimat legénysége (Thierry Chabagny és Erwan Tabarly).

   

transatag2r2014_08.jpg

  

transatag2r2014_09.jpg

  

transatag2r2014_12.jpg

  

transatag2r2014_10.jpg

  

transatag2r2014_11.jpg

  

Ha úgy gondolod, neked menne rövidebb idő alatt, és izgalmasabb lenne melegebb éghajlaton / nagyobb vízen vitorlázni, akkor hajrá! Mi megígérjük: rólad is írni fogunk.

         

(forrás és képek: Transat AG2R La Mondiale)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr286096894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása