Hírblokk
2013.05.02. 13:17
Városok szerint Trapani, illetve Hythe.
- Új helyszínként jelent meg az RC44-es Osztály éves sorozatában a szicíliai város, Omán után tehát megint ismeretlen vizeken hajózik a mezőny. A szokásoknak megfelelően szerdán párosverseny-futamok zajlottak, szám szerint 6 "flight" ment le, mielőtt a Rendezőség végleg feladta volna a küzdelmet a gyenge széllel. Érdekesség, hogy bár az Osztályelőírás szerint ilyenkor irányíthatja a hajót profi, mégis egyre több tulajdonos dönt úgy, maga veszi kézbe a kormánykereket. A napi küzdelmekből mindhat futamukat nyerő Katusha nem ilyen, ott a friss igazolás Andy Horton taktikus dirigálta a legénységet: kicsit ideges vagyok emiatt a trend miatt. Ha bármelyik tulajdonostól kikapok, azt mindig az orrom alá fogják dörgölni. De ettől függetlenül azt gondolom, ez az elképzelhető legjobb gyakorlás számukra. Szintén újonc a mezőnyben Ian Williams, négyszeres párosverseny-világbajnok, ő az Aegir Racing-nél segít be: a szélfordulók miatt nehéz volt jól szerepelni ma, ugyanakkor örömmel látom, hogy egyre több tulajdonos vállalja be a kormányzást a párosversenyben. Sőt, alkalom adtán megverik a profikat, ami azért nem meglepő, mert ha a csapat jól kezeli a hajót, azzal előnybe kerül.
- A tervek szerint júliusban kerül vízre az első VO65-ös, mostanra a felső és alsó héjat összeillesztették a Green Marine-nál, jelenleg a szerelvényezés zajlik.
James Dadd, projektmenedzser, VO65 Osztály: a belső szerkezet kész, a decket a helyére lamináltuk, a másodlagos kötéseket elkészítettük. Hetente egyszer-kétszer 65 fokra melegítjük a formát, hogy az előre impregnált karbont megsüssük. Már a kettes számú deck is megérkezett, a test a napokban hagyja el az olasz Persico városát. A hármas testet most laminálják, annak a deckje már kijött a sablonból a Multiplast-nál (Franciaország). Az első rudazatok úton vannak Új-Zélandról, az első tőkesúly hamarosan érkezik. Az első hajó svertjeit a második hajóval együtt szállítják, a kormánylapokat itt készítjük.
Connel Daino, építésvezető, Green Marine: két szakembergárda dolgozik egyszerre, az építők és a laminálók - ez összesen tizennyolc fő. Nekem kell összehangolnom a munkájukat, hogy ne zavarják egymást. A legfontosabb, hogy a hajók teljesen egyformák legyenek, ez az egész projekt lelke. Mindent ellenőrzünk, újra ellenőrzünk, aztán még egyszer ellenőrzünk.
(fotók: 1,2: Martinez Studio; 3,4: Volvo Ocean Race)
(forrás: vsail.info)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: hírek vitorlázás Volvo Ocean Race RC44 Ian Williams Green Marine Trapani Andy Horton
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.