Így állnak - AC34
2013.04.12. 16:01
Elhangzott rengeteg PR-duma a tengernyi érdeklődőről, akikből aztán majd Kihívók lesznek, végül háromnál állt meg a számláló. A Védővel együtt tehát négyen vannak, akik a Kupára törnek. Kicsit szétnéztünk a házuk táján.
Az Emirates Team New Zealand és a Luna Rossa eddig együtt készültek Új-Zélandon, április elején azonban elkezdték lebontani a cirkuszt, hogy átköltözzenek San Francisco-ba.
- Luna Rossa: miközben AC72-esük az USA felé tart, a csapat Nápolyba készül, a 2012-13-as ACWS utolsó állomására. Max Sirena, a szkipper adott átfogó képet a helyzetről: mindig boldog vagyok, ha Olaszországban versenyezhetek - pláne a tavalyi siker után. Meg hát még életemben nem láttam annyi embert vitorlás versenyt figyelni, mint akkor. Az Auckland-ben töltött idő rendkívül hasznos volt, szerintem többet értünk el, mint amit terveztünk. Ne feledjük, a többiekhez képest egy év hátránnyal vágtunk bele a projektbe! Az ellenfelekhez képest kevesebbet foglalkoztunk a kommunikációval. Mivel a főszponzorunk és a csapat tulajdonosa ugyanaz (Patrizio Bertelli - iSail), ezt megengedhettük magunknak. Ráadásul - de ez csak a személyes véleményem - nem biztos, hogy feltétlenül naponta kell hírt produkálni, pláne ha az nem is kapcsolódik szorosan a vitorlázáshoz. A tesztjeinket meg nyilván nem akartuk nyilvánosságra hozni. Ezért döntöttünk úgy, hogy csak a zárásban publikálunk egy videót.
Március 15-én voltunk vízen utoljára, utána végeztünk egy komoly kiértékelést. A következő edzés előtt pedig még némi módosítást is elvégzünk a hajón. Ami a legénységet illeti, a kormányos (Chris Draper) és a taktikus (Francesco Bruni) pozíciója és neve fix, a többieket folyamatosan rotáljuk, hogy mindenki minden poszton helyt tudjon állni. Egyrészt mindig jó teljesítményt kell nyújtani, függetlenül attól, hogy egy adott ember a fedélzeten van-e vagy sem. Másrészt tudni kell, hogy az AC72-es elég fárasztó hajó, friss emberekre van szükség az olyan napokon is, amikor majd két futamunk lesz egy nap. Nincs "A" és "B" csapatunk - már csak a létszámunk (14 fő) miatt sem.
Csak egy hajónk van, de ezt nem tekintem hátránynak. A második csak időpocsékolás. Az első kijelölte az alapvető tervezési irányokat, azoktól nagyon eltérni úgysem fog senki. A különbségek majd a szárnyakból és egyéb tartozékokból adódnak. Az ETNZ például most gyorsabb nálunk, de júniusban javítunk a hajón, nézzük meg akkor is! Mindenesetre elégedett vagyok a jelenlegi helyzetünkkel.
Az interjú teljes hosszában itt olvasható.
- Emirates Team New Zealand: április 8-án kezdték meg a bepakolást harmincegy(!) konténerbe, és ebben nincsenek benne a testek, a szárnyak és a motorosok sem. A terv az, hogy San Francisco-ban május 23-án szállnak először vízre.
"Ideje menni":
- Artemis Racing: az ő AC72-esük (még) nem repül, de az AC45-össel már elkezdtek nagyban játszani:
FRISSÍTÉS! Az AC72-es továbbra sem repül, valószínűleg most már kitartanak a koncepció mellett. Viszont egy kicsit átalakították, és edzenek vele.
FRISSÍTÉS VÉGE.
- Oracle Team USA: sehova nem kell menniük, így edzenek.
(fotók: 1-4: Chris Cameron; 5-8: Sander van der Borch; 9-12: Guilain Grenier)
Tetszik, amit csinálunk? Kövess minket a Facebook-on és/vagy a Twitter-en!
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: San Francisco Emirates Team New Zealand AC34 Luna Rossa Auckland Sander van der Borch Artemis Racing AC72 AC45 Guilain Grenier Chris Cameron Oracle Team USA Max Sirena
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.