Változtatási javaslatok - Luc Talbourdet, IMOCA
2013.03.27. 14:07
Hobbivitorlázó. A Virbac Paprec hajókra alapított Absolute Dreamer cég vezetője, versenyzők számára hajtanak fel támogatókat. És ami itt most nekünk a legrelevánsabb: személyében az osztály elnökét tisztelhetjük, és mint ilyen, nyilván számít a szava.
Két alapvető módosítási ötlete van:
- a tőkesúlyra vonatkozó előírások megváltoztatása (elég csak a legutóbbi versenyen történt esetekre gondolni, mint ez, vagy épp ez):
a) az építés módjának szabályozásával a tartósság és biztonság érdekében, nem megkötve anyagokat VAGY
b) "kovácsolt" kíl, tehát a mostani karbon anyagúaknak fém borítást kellene kapnia.
- szigorúbb, a one-design irányába mutató osztályelőírás, ami persze nem zárná ki a régi hajókat, azok némi átalakítás után beférnének a keretek közé. Egyfajta "doboz szabály" létrehozása, aminek következtében nem lenne szükség egyedi hajótervezésre, amivel sok költség megspórolható.
A másodikra Talbourdet szerint a gazdasági helyzet miatt alapvető szükség van, adott esetben egy osztályszponzor bevonásával lehetne megalkotni az új hajót, melynek építéséhez egy közreműködő céget választanának. Ez a lépés elvben azt segítené, hogy az indulókra és támogatóikra nehezedő terhek csökkenésének köszönhetően a lehető legtöbb induló álljon ott a következő Vendée Globe rajtjánál. Mert bár a MACIF például továbbra is komolett kampányt finanszíroz, több korábbi együttműködés kútba esni látszik a gazdasági környezet és a megvágott reklámköltések miatt.
Loick Peyron, valaki, Jean-Pierre Dick, valaki, Luc Talbourdet a 2010-11-es (Virbac Paprec által nyert) Barcelona World Race befutója után:
Célok:
- biztosítani, hogy a lehető legtöbb indulni szándékozó teljesíthesse álmát a csökkenő rezsi miatt,
- az egyes kampányok közötti egyenlőtlenségek csökkentésével többesélyessé tenni a játékot, hogy sokan lehessenek, akik nem pusztán részt vesznek, de nyerhetnek is.
Fentiekről - és egyéb kérdésekről - az április 19-ei osztálygyűlésen szavaznak, igen esetén a változások a 2014-15-ös Barcelona World Race előtt lépnek életbe. Így a 2016-17-es Vendée Globe-ig bőven lesz idő a hajók felkészítésére.
Az elnök úr szerint jelenleg 50-50-re állnak, elmondása szerint azonban már megvan az a francia (élelmiszeripari) cég, amelyik szívesen lenne osztályszponzor, ha a taglalt változtatásokat bevezetik.
(forrás: SailRaceWin)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás szólóvitorlázás Vendée Globe Barcelona World Race Jean-Pierre Dick Loick Peyron IMOCA Luc Talbourdet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.