A címben alapvetően elmondtuk a lényeget: a Groupe Edmond de Rotschild a harmadik futam után átvette a vezetést, amit a további huszonöt(!) folyamán legfeljebb néha cserélt le másodikra. Hasonlóan egyenletes teljesítményt mutatott a Zoulou, csakhogy ők a tabella másik végén.

ESS_Act7_001.JPG

 

 Mindezt úgy, hogy csütörtökön az erős szél és a kialakult nagy hullámok miatt végül nem volt verseny, vagyis ezt az irgalmatlan számot három nap alatt hozták össze. Igaz, egy-egy menet hossza nem nagyon érte el a 20 percet (sem). Pénteken az előző napi kihagyást a szervezők extrém rövid futamokkal próbálták pótolni. A part közelébe rakott pályán tizet nyomtak le, és csak az utolsó előtt került porszem a gépezetbe. 15 csomós alapszél, 23 csomós pöffök, a rajtvonal egyik vége lényegében a parti fövenyen, nyolc hajó. Az Alinghi valamit elnézett a helyezkedésnél, és már kész is volt a baj: eltalálták a The Wave, Muscat hajót, és beleforgatták a Red Bull-ba. Nekik büntetés, a két érintettnek irány a part (erre a futamra egyébként átlagpontot kaptak). A nap végén vezettek Hagaráék (56,7 pont), ekkor épp második volt a későbbi győztes (56), harmadik a szintén hosszú éjszakai műszakot húzó The Wave, Muscat (53,3 - legénységének tagjai között Hannah Mills), negyedik az Oman Air (51). A kilencedik futamban az Oman Air fedélzetéről a víze besett Andy Maloney, míg a helyieket képviselő Team Extreme Ville de Nice a nyolcadikban törte meg a kormányát - de ilyen mennyiségű havária nem nagyon érdemel említést ebben az osztályban.

ESS_Act7_002.JPG

 Szombatra kilenc futam jutott: a parttal párhuzamosan kirakott pályán 22 csomót is elértek erőben a pöffök, és bár komoly lengéseket mutattak, alapvetően balról, vagyis a part felől érkeztek, így adott volt a kérdés: érdemes-e ezekre vadászva balcsapáson érkezni a kreuzbójához, ahova útjogosan esik be mindenki, aki a pálya jobb oldalát választotta? Anna Tunnicliffe (USA), aki a GAC Pindar csapatot erősítette, így festette le a helyzetet: minden felső bójavételnél izgulhattunk, hogy át tudunk-e menni a mezőnyön. A nap végére a Red Bull az ötödik helyre esett vissza (87,7 pont), a Groupe Edmond de Rotschild állt az élen (109), mögötte a The Wave, Muscat (105,3), míg harmadik volt az Oman Air (99).

ESS_Act7_003.JPG

 Szél maradt elég a záró napra, így nem volt akadálya további kilenc futam megtartásának. A későbbi győztes ebből négyet megnyert, de így is jutott izgalom a végére: az utolsó, dupla pontokért zajló küzdelemben legalább három hajó különbséggel kellett megverniük a The Wave, Muscat csapatát, hogy övék legyen az arany. Ez egy nyolc hajós mezőnyben azért nem feltétlenül egyszerű. A dolog mégis sikerült, ebben komoly szerepe volt a legyőzendőknek: a rajtot alaposan elszúrták, csak a második sorból tudtak megindulni, és onnan már nem kapaszkodtak fel eléggé.

ESS_Act7_004.JPG

 Pierre Pennec (FRA), szkipper, Groupe Edmond de Rotschild: boldoggá tesz ez a győzelem, meglett a kemény munka jutalma. Könnyedén vitorláztunk, fizikailag bírtuk, a hajó gyors volt. Összetettben így harmadikok vagyunk, ami szintén nagy öröm. Megpróbálunk Rio-ban* is jól menni, aztán meglátjuk, hogyan alakul az év végi rangsor. Bármi megtörténhet.

 Leigh McMillan (GBR), szkipper, The Wave, Muscat: nem nyertünk, ezért kicsit csalódottak vagyunk. A legjobbat igyekeztünk kihozni magunkból, és nem rossz ez a második hely, különben pedig úgyis az összetett győzelemre koncentrálunk. Nagyon tuti, hogy - bár kissé váratlanul ért minket, de - biztos a dobogós helyünk, és még egy csomó pontot lehet gyűjteni. Reményeink szerint Rio-ban elérjük a célunkat.

Extreme Sailing Series 2012 Act 7, Nizza végeredmény 28 futam után:

1. Groupe Edmond de Rothschild (FRA), Pierre Pennec, Arnaud Psarofaghis, Christophe André, Romain Petit, Romain Motteau 173 pont
2. The Wave, Muscat (OMA), Leigh McMillan, Ed Smyth, Pete Greenhalgh, Hannah Mills, Hashim Al Rashdi 161.3
3. Oman Air (OMA), Morgan Larson, Will Howden, Charlie Ogletree, Andy Maloney, Nasser Al Mashari 159
4. GAC Pindar (GBR), Ian Williams, Anna Tunnicliffe, Mark Bulkeley, Andrew Walsh, Richard Peacock 134
5. SAP Extreme Sailing Team (DEN), Jes Gram-Hansen, Rasmus Køstner, Pete Cumming, Mikkel Røssberg, Jonas Hviid 121
6. Red Bull Sailing Team (AUT), Roman Hagara, Hans Peter Steinacher, Matthew Adams, Pierre Le Clainche, Graeme Spencer 120.7
7. Alinghi (SUI), Ernesto Bertarelli, Jean-Christophe Mourniac, Pierre-Yves Jorand, Nils Frei, Yves Detrey 102
8. Team Extreme Ville de Nice (FRA), Erik Maris, Philip Mourniac, Jean-Sébastien Ponce, Patrick Aucour, Bruno Jeanjean 69

 

Az összetett állása hét forduló (Act) alapján:

1. The Wave, Muscat 61.5
2. Oman Air 54
3. Groupe Edmond de Rothschild 51
4. Red Bull Sailing Team 48.5
5. GAC Pindar 38.5
6. SAP Extreme Sailing Team 33
7. Alinghi 28
8. ZouLou 23.5

 

 *Act 8, Rio de Janeiro, december 6-9.

 

 (fotók: Lloyd Images)

 (forrás: extremesailingseries.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr634868302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása