Növekmény - Audi MedCup
2011.04.13. 10:59
Ismét elkészült a sorozat kiértékelése reklám szempontból. A Sport+Markt, a sportmédia piac egyik vezető cége szerint a mediterrán térségben zajló versenyek médiaértéke 41,1 millió euró volt 2010-ben.
A növekedés mértéke 65,6%, lévén ez az érték 2009-ben 24,9 millió euró volt.
Elsődlegesen azokra az országokra koncentráltak, melyek a World Sailing Management szempontjából kiemelkedőek, ezek, fontossági sorrendben Nagy-Britannia, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Németország, Portugália.
A TV-közvetítések száma és hossza is növekedést mutat, itt Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Németország, Nagy-Britannia, majd Portugália a sorrend.
Ignacio Triay, a MedCup igazgatója: tavaly Argentínára és Új-Zélandra is hatással voltunk, nagyban köszönhetően a Matador és az Emirates Team New Zealand jó szereplésének. És persze annak, hogy világszerte ismert vitorlázókat, mint Dean Barker vagy Ray Davies is magunk között tudhattunk.
Az 1437 megjelent újságcikk 7.3 millió euró értékben szintén szép eredmény, különösen annak fényében, hogy nem kizárólag a vitorlás médiumok tudósítottak a versenyekről. Példaként említhető a Le Figaro és a L'Equipe (FRA), a Sunday Telegraph és a The Times (GBR), vagy az ABC, MARCA, La Vanguardia, El Mundo Deportivo négyes (ESP).
És ezek csak a legnagyobbak, hiszen az 546 újságíró, aki akkreditált akár csak egy állomásra is, 11 különböző országból érkezett.
Az újítások, melyeket bevezettek, szintén sikeresnek bizonyultak:
- élő közvetítés a sorozat honlapján, TV-platformon, a Virtual Eye továbbfejlesztett verziójával megtámogatva,
- a Crew+initiative akció, mely lehetővé tette, hogy egy-egy vendég felszálljon a versenyző hajókra,
- Public Village, mely a parti történéseket igyekezett színesebbé és felejthetetlenebbé tenni a látogatók számára. Az ingyenes programokra (interaktív feladatok, vitorlázáshoz kapcsolódó játékok, kivetítő, zenei koncertek) több, mint félmillióan regisztráltak.
(fotó: Guido Trombetta)
(forrás: medcup.org)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: média euró vitorlázás Dean Barker Ray Davies Emirates Team New Zealand Matador Audi MedCup Guido Trombetta Ignacio Triay World Sailing Management Virtual Eye Le Figaro The Times Sunday Telegraph
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.