Helyzet

2010.04.19. 11:31

Paul Cayard semmi mást nem szeretett volna, mint eljutni Palma de Mallorca-ról San Francisco-ba. Mint tudjuk, ehhez előbb-utóbb repülőre kell szállni. Az meg mostanában nem olyan egyszerű felénk. A cél érdekében ráadásul egy nappal a verseny vége előtt ott hagyta a csapatát (Artemis). Egy kirándulás leírása következik, egyenesen a főhős tollából.

Sosem tudtam igazán jól elmagyarázni, mit kell annak kiállnia, aki szeretne utazni vagy szobát foglalni ezidőtájt Európában. Lássuk, mi mindenen mentem keresztül, mióta megszületett a döntés, hogy egy nappal korábban "megszököm" Palma-ról:

1. Irány a szállodám Barcelona-ban. Ott azt mondják, tele vannak, de átraktak egy másikba.

2. Vasárnap reggel épp beszálltam volna az Atlanta-ba induló gépre, amikor közölték, hogy a repteret lezárták.

3. A Delta azt javasolta, várjunk, így tettünk, közben az alábbi fázisokon mentünk keresztül: indulunk, 20 perc múlva beszállás, járat törölve, délben mégis indulunk. Mindez volt vagy három óra, ezalatt megkérdeztem Torbjörn (Torbjörn Tornquist, az Artemis tulajdonosa - iSail) pilótáját, aki Palma-n volt a főnök gépével, szerinte mik az esélyei, hogy Barcelona mégis kinyit. Vagy akár Madrid. Esetleg Lisszabon. Délután egykor a Delta feladta aznapra.

4. "C" terv: szerezni egy autót vagy vonatra kapni Lisszabonba, ahol elérem a Newark-ba tartó gépet, arra Elin, az utazási ügynököm foglalt jegyet, még a "B" terv előtt. (Az "A" terv az volt, hogy hétfőn Frankfurtból Business Class-on utazom San Francisco-ba, deles érkezéssel. Szép terv, ez borult fel pénteken.)

5. Barcelona-ban nincs szabad autó.

6. Felhívtam Russell Coutts személyi titkárát, Alex-et, aki spanyol. Párizsban rekedt, busszal tartott Barcelona felé. Ez 13 órás út. Épp Russell-t próbálta kihozni Londonból, aki péntek óta dekkolt ott. Vasárnap reggel vonattal szabadult, eljutott Párizsba, ahonnan autózik Madrid felé - 18 óra vezetés.

7. Alex szerzett vonatjegyet Madridba, onnan pedig kocsit, amivel eljutok Lisszabonba. Mindezt a buszról.

8. Irány a pályaudvar. Ide érkezik egyébként majd Alex a busszal, hogy haza vonatozhasson Valencia szép városába.

9. A pályaudvar kaotikus képet mutatott, amikor odaértem. A sor kilógott az épületből. Szerencsémre Alex elintézte a jegyvásárlást on-line.

10. Aztán rájöttem, hogy mindezek után nem lenne bölcs dolog 8 órát vezetni a Madrid-Lisszabon útvonalon. Megint Alex. Elsőre semmi, aztán a megváltás: este fél tizenegykor indul egy vonat, holnap reggel 8-ra már Portugália. Remek, vegyük meg gyorsan a jegyet!

11. Mi van Lisszabon repterével? Még nyitva? Újra Henry: igen, nyitva, Palma és Madrid épp zár. A felhő tovább húzódik dél felé. Lisszabon várhatóan marad is nyitva. Rendben, nyomás tovább délnyugatnak!

12. Felhívtam a United-ot, hogy megerősítsem a foglalásom. Ám a nagy kavarodásban az valahogy érvénytelenné vált. Az ügynök mindezt nagyon nyugodtan közölte velem, én viszont elég ideges voltam - ez a gép az utolsó esélyem!

13. Meg tudtam újítani a foglalást. Tiszta szerencse.

14. Csakhogy nem működött a hitelkártyám. Hihetetlen! Ha most nem tudom megvenni a jegyet, oda a foglalás, és a héten nincs még egy szabad hely: mindenki, aki Európából az Egyesült Államokba akar jutni, az öreg kontinens ezen sarkába igyekszik.

15. Tartalék kártya, sosem használom. Most mégis, szerencsére elfogadják.

Így aztán most a vonaton ülök, próbálok kicsit aludni, sok energiára lesz még szükségem. Ha végre feljutok a repülőre, ott aztán pihenhetek, amennyit akarok!

Ilyen helyzetekben az ember sosem nézi, mibe kerül a megoldás. A költségek háttérbe szorulnak. Szerencsére az Artemis megnyerte a regattát, így kisebb a lelkiismeret furdalásom, amiért idő előtt eljöttem. De attól tartok, menthetetlenül ott ragadnak Palma-n. Lehet, hogy végül az Artemis motorcsónakjával vagy egy komppal eljutnak Valencia-ba, onnan pedig autóznak Lisszabonba.

Gondolom, most már mindenkinek van valami képe arról, mi is zajlik errefelé mostanság.

Paul Cayard,  2010. április 18. 20:38

Idegnyugtatónak nézzünk pár képet a hétvége győztes brigádjáról - némelyiken Cayard is ott van:

TT, az elszánt

PC mindig hasznossá teszi magát.

Biztos, hogy nem játszik a számítógépen!

Kereszt.

(fotók: Sander van der Borch)