A vezető kettős ezer mérföldön belül van a célhoz képest, így egy időre átállunk napi híradásra. Vezérmotívumok: Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3) tőkesúly nélkül, Alessandro di Benedetto (Team Plastique) bőszeles vitorlák nélkül, Tanguy De Lamotte (Initiatives Coeur) megint a csúcsot ostromolta.

  

VG_daily_0125_01.jpg 

 Lévén csütörtökön felmászott az árbocára, hogy a többedszer leszakadt felhúzót kicserélje. Háromnegyed óra alatt végzett.

   

VG_daily_0125_02.jpg     

 Mike Golding (Gamesa): kifogytam a müzliből, viszont maradt még pezsgőm. Megteszi az is!

 Dominique Wavre (Mirabaud): veszek egy fürdőt. Tengervizet használok majd, de a szappant édesvízzel habosítom fel. Két egész palacknyit használok - micsoda luxus! Ami az időjárást illeti, egyre jobban hasonlít az előrejelzéshez, ami pozitív fejlemény. Örömmel látom, hogy távolodom a mögöttem jövőktől, az előttem haladóktól pedig motivációt kapok.

 Arnaud Boissiéres (Akena Verandas): 8-12 csomós szelem van, sokszor hagyatkozhatok az automata kormányra, ami nagy segítség. Hamarosan frissül a szél, ha minden jól megy, a Kanári-szigetekig elleszek balcsapáson. 688 mérföldre vagyok az Egyenlítőtől, és most, hogy az Acciona stabilan mögém került, elkezdhetek figyelni a Mirabaud-ra, hátha fel tudok zárkózni rá. Az éjjel végre jól és eleget aludtam, megszabadultam az elmúlt napok fáradtságától.

  Alex Thomson (Hugo Boss) már Jean-Pierre Dick "mellett" jár, sebességfölénye miatt nem volt nehéz dolga. Hátrányuk 732 mérföld az élen haladó Francois Gabart-hoz (MACIF) képest, aki folyamatosan tartja 100 mérföld körüli előnyét Armel Le Cléac'h (banque Populaire) előtt. Jean Le Cam (SynerCiel) és Mike Golding is "körbeért", csütörtökön 19:00:22-kor (UTC) és pénteken 00:14:26-kor (UTC) átlépték az Egyenlítőt, Dominique Wavre körülbelül 30 órányival érkezik mögöttük. A nyolcadik Boissiéres Brazília előtt gyorsulni kezdett, ellentétben a keleten megrekedt Javier Sansó-val (Acciona 100% EcoPowered), aki 4,2 csomós sebességgel vánszorog, és nem kicsi szélmentes övezet veszi körül. A hátsó trió simán és eseménytelenül caplat északnak, Bertrand De Broc (Votre Nom Autour du Monde) 168 mérfölddel Sansó mögött, újabb 300-al hátrébb pedig Tanguy De Lamotte. Alessandro di Benedetto hátránya a mezőny elejéhez képest lassan nő, már 4323 tengeri mérföld, de ő csak jön és jön.

 Javier Sansó: egyfajta saját Doldrums-t találtam, és az igazi még hátra van. Három napja vitorlázom maximum 8 csomós szélben, ami nem akar elfordulni kelet felé, hiába mondja ezt az előrejelzés - így azért sokáig tart majd, mire célba érek! Ha így megy tovább, még porcióznom is kell a kaját. Úgy fest, még vagy 24 órát ilyen körülmények között kell eltöltenem, 2-7 csomó közötti szélben. De nem értem az egészet, ahogy van, hiszen mindent a tankönyv szerint csináltam.

   


Day 76 highlights by VendeeGlobeTV

  

Ha a versenyzők nem is, parti segítőik már feltűntek a horizonton: a MACIF és Banque Populaire csapatok megkezdték a felkészülést a hajók fogadására. Amiképpen a Szervezők is, péntek délelőtt tízkor újra megnyitja kapuit a Versenyfalu Les Sables d'Olonne-ban, a hivatalos és ünnepélyes ceremónia délután háromkor lesz.

Még bármi megtörténhet, de a dolgok jelenlegi állása szerint Francois Gabart ér először célba, mégpedig 27-én (vasárnap) hajnali öt körül.

Galéria.

Arnaud Boissiéres: jó estét, jó reggelt, vagy akármi is van nálatok! Számít egyáltalán? Igazából csak kellemes hétvégét akartam kívánni, de aztán rájöttem, hogy itt még csak csütörtöknél tartunk. Úgyhogy jó éjt és vidám pénteket a szombat előtt! Mire készültök: síelés, lovaglás, vívás, petanque? Azt hiszem, én vitorlázni fogok, azt úgyis szeretem.

   És akkor az állás:

VG_positions_1125_01.jpg  

VG_positions_1125_02.jpg 

VG_positions_1125_03.jpg 

 (fotók: Tanguy De Lamotte)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr765042639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása