Vitorlázó, viselkedj!
2023.01.20. 06:20
A Mackinac-sziget autómentes pihenőhely az Egyesült Államokban, egyben a Bayview Mackinac Race otthona. És ebből lehet a baj...
A vitorlás versenyt olyan helyen rendezik, amelyik híres a jó levegőjéről és békéjéről: autómentes övezet, ahol lovas kocsikkal és kerékpáron zajlik a közlekedés, finom a karamellás kukorica, az emberek pedig azért látogatják, hogy nyugodt körülmények között pihenjenek. A sziget a Huron-tó északi csücskében fekszik, Michigan felső és alsó félszigete között, errefelé szívesen látják a turistát. KIVÉVE, ha túlzottan elengedi magát. A Bayview Mackinac Race szervezői igyekeznek megtartani a jó viszonyt a helyiekkel, így az idei, július 15-én kezdődő rendezvény előtt nyílt üzenetben fordultak az indulni szándékozókhoz:
"Mackinac Island városának kezd elege lenni néhány olyan, szélsőséges dologból, ami a korábbi versenyek után történt a szigeten. Általános szabályként leszögezzük, hogy ha letartóztatnak, illetve olyasmit művelsz, amely rossz hírét kelti a versenynek vagy a Bayview Yacht Clubnak (BYC), akkor valószínűleg neked és a hajótulajdonosnak is magyarázatot kell adni a tetteidre a Versenyigazgatóság, valamint a klub vezetősége előtt. A versenykiírás lehetővé teszi ezen testületek számára, hogy saját belátásuk szerint óvás nélkül büntessék a hajókat.
Ezen felül, ha a versenyen részt vevő bármely hajó legénysége vagy parti csapata olyan szabályokat hág át, amelyek miatt a Bayview Mackinac Race vagy a Bayview Yacht Club megsérti a szerződéses előírásokat, a hajót azonnal kizárjuk az adott évi versenyből, egyúttal minden díját elveszíti. Ezen túlmenően a hajót és tulajdonosát a következő évi versenyen sem engedjük indulni.
A hajó tulajdonosa vagy felelős személye egyszemélyben felelős a legénység és a parti személyzet tetteiért attól kezdve, hogy a hajó Port Huronnál észak felé elhagyja a Black River vonalát, egészen 2023. július 19-én, szerdán 11 óráig. A hajótulajdonos vagy a felelős személy semmilyen módon nem mentesülhet a felelősség alól.
Kérjük, segíts nekünk megőrizni azt a kiváltságot, hogy a jövőben is ez a környék adjon helyszínt a versenyünknek!"
fotók: Photo Element Photography
(innen)
MÁSHOL A VILÁGBAN
1.
A 12. Route du Rhum - Destination Guadeloupe verseny 2022. november 9-én rajtolt a franciaországi Saint-Malóból, rekordrészvétellel: hat osztályban - Ultim, Ocean Fifty, IMOCA, Class40, Rhum Mono, Rhum Multi - százharmincnyolc hajó versenyzett - jelentős lemorzsolódás mellett. Az áldozatok között volt a Rhum Multi osztályban induló 51 lábas CMA Ile de France-60,000 rebonds, Brieuc Maisonneuve-vel a kormánynál. Amikor november 13-án egy heves széllökés nyomán az automata kormány felmondta a szolgálatot, a katamarán kitört, majd felborult. A versenyigazgatóság megkérte Jean-Pierre Dicket, hogy változtasson irányt, és menjen arra a területre, ahol Maisonneuve-t ki tudja menteni. Dick 54 lábas egytestű hajója fedélzetére vette a szerencsétlenül járt versenyzőtársat, majd kitette őt az Azori-szigeteknél, közben Maisonneuve csapata megkezdte a hajó mentésére irányuló művelet megszervezését. A Voiles című francia vitorlás kiadvány szerint azonban az akciónak már nem sok haszna lesz, mert bár a katamaránt január 16-án megtalálták Guidelben (Bretagne), de nem sok megmenteni való van rajta...
"Borzalmas érzés az embernek ilyen állapotban látni a hajóját" - mondta Maisonneuve. "Nehezen tudom elhinni. Mindig is reméltem, hogy megtaláljuk, hiszen tudjuk, hogy ezek a hajók még fejjel lefelé lebegve is stabilak, ellenállóak. 24 órával ezelőtt a hajó 10 mérföldre volt a parttól, minden bizonnyal sértetlen állapotban. Mostanra azonban megsemmisült. Fontos elmondanom ugyanakkor, hogy potenciálisan 9 tonna műanyagszennyezés sodródott a tengeren, és bár már nem tekinthető hajónak, a szemetet kiszedjük a vízből, a szennyezést kezelni fogjuk. Ez a pozitív oldala a dolognak."
(innen)
2.
Villámcsapás érte a Team New Zealand hajóját a SailGP szingapúri futamai után. A kiwi legénység közben a parton tartózkodott, hogy átvegye a Szingapúri Nagydíj győztesének járó trófeát. Helyettük a svájci Sebastien Schneiter, a francia Manon Audinet, valamint a dán csapathoz tartozó Luke Payne és Martin Kirketerp voltak a fedélzeten.
Kirketerp, aki a villámcsapás idején az egyik vantniba kapaszkodott, áramütést szenvedett, azonnal orvosi segítséget kapott. Schneiter, Audinet és Payne nem sérültek meg, de őket is evakuálták az F50-es hajóról, csak a vihar elvonulta után tértek vissza a fedélzetre. Schneiter, aki az F50-est vezette, elmondta: "A hajón minden leállt, a szárny teteje felrobbant, és mindannyian éreztünk egy kis bizsergést - sajnos Martin egy nagyobbat."
Kirketerp különböző vizsgálatokon esett át, ezek mindegyike negatív eredményt hozott, egy éjszakai megfigyelés után hazaengedték a kórházból. A továbbiakban folyamatos egészségügyi kontroll alatt lesz, de az orvosok optimisták, hogy teljesen felépült. Nagy kérdés még az új-zélandi F50-es állapota, hiszen a hajó a technikai csapat vezetője, Brad Marsh szerint "komoly károkat szenvedett", és "minden elektromos rendszer leállt rajta". A vizsgálatok már zajlanak, és ugyan a kár teljes mértéke még nem ismert, az látszik, hogy a szerelőknek versenyt kell futniuk az idővel, ha versenykésszé akarják tenni a katamaránt a február 18-19-ai ausztrál fordulóra.
(innen)
Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: katamarán szólóvitorlázás Route du Rhum SailGP Bayview Mackinac Race Route du Rhum Destinatin Guadeloupe Brieuc Maisonneuve
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.