Korábban soha nem indult annyi IMOCA60-as a Route du Rhum - Destination Guadeloupe versenyen, mint idén fog. És az ugrás nem csak mennyiségi, de minőségi is.

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-route-du-rhum-imoca-rekord-weores-szabolcs-00.jpg

A 37 rajthoz álló hajó között igen magas azok aránya is, akik nem pusztán részt akarnak venni, de a dobogóért – sőt, az első helyért – szállnak vízre. A verseny tulajdonképpen egy hosszú sprint, ami a sokszor igen kemény körülményeket produkáló Vizcayai-öblön való átkeléssel kezdődik, majd jön a passzátszélben való rohanás, körülbelül két hétig. Vagy kevesebbig, merthogy az IMOCA pályarekord 12 nap, 4 óra és 38 perc. Igaz, még 2014-ből, az akkor 31 éves François Gabart-tól, nem emelősvertes hajóval.

2018-ban Paul Meilhat győzött, ő idén új szponzorral (Biotherm) tér vissza. Hajója egyike annak a hét új IMOCA-nak, amelyeket az elmúlt négy hónapban bocsátottak vízre. Jelenleg négy pár testvérhajó van a flottában: Maxime Sorel V és B - Monbana - Mayenne és a jelenlegi APIVIA (Verdier), Meilhat Biotherm-je és a LinkedOut (Verdier), Yannick Bestaven új Maitre Coq V-je és 11th Hour Racing-Mâlama (Verdier), valamint Sam Davies Initiatives Coeur 4-e és a L'Occitane en Provence (Sam Manuard). Három hajó teljesen új sablonból származik: Holcim – PRB / Kevin Escoffier (Verdier), a Charal2 / Jérémie Beyou (Manuard) és a VPLP által tervezett új Malizia - Sea Explorer / Boris Herrmann.

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-route-du-rhum-imoca-rekord-weores-szabolcs-03.jpg

Érdekes mellékszál, az osztály több tagja szerint az új hajók nem favoritjai a versenynek, inkább a 2020-as generáció megbízhatóbb vitorlásai lesznek előnyben. Olyanok, mint Charlie Dalin (APIVIA) és Thomas Ruyant (LinkedOut). Bár mindketten új IMOCA-t építenek, most még a „régi” hajójukkal indulnak. Dalin második volt a legutóbbi Vendée Globe-on, idén megnyerte a Guyader Bermudes 1000 Race-t és a júniusi Vendée Arctique regattát, de még soha nem indult a Route du Rhum - Destination Guadeloupe versenyen, Ruyant tavaly a Transat Jacques Vabre-n diadalmaskodott.

A mezőny tagjainak legkésőbb október 26-ig be kell állniuk Saint Malo-ba, ahol a november 6-i rajtig több kötelező programon kell részt venniük. Lesz ott mindenféle eligazítás és vitorlás felvonulás is. Az első IMOCA60-as pedig november 18-a körül érkezhet meg Guadeloupe-ra, a célba.

Charlie Dalin (APIVIA): „fiatal korom óta ismerem ezt a versenyt, mindig álmodozásra késztetett. Még soha nem vettem részt rajta, de most eljött az idő. Kemény menetnek ígérkezik, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy meg kell találni a megfelelő tempót, mert ez a verseny nem annyira gyors, mint a La Solitaire du Figaro egy-egy szakasza, de nem is olyan hosszú, mint a Vendée Globe.”

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-route-du-rhum-imoca-rekord-weores-szabolcs-01.jpg

Isabelle Joschke (MACSF): „elég izgatott vagyok amiatt, hogy részt vehetek ezen a versenyen. Mitikus és legendás regatta egy olyan pályán, amit nagyon szeretek. Elhagyni az őszbe fordult Franciaországot, átkelni az Atlanti-óceánon, néha nagy nehézségekkel szembenézni, és a végén a jutalom, a megérkezés Pointe-à-Pitre-be. Célom, hogy beérjek, ha az első tízben végzek, az minden várakozásomat felülmúlja. Jó érzés, hogy ennyi IMOCA áll majd a rajtvonalnál. Ez azt jelenti, hogy a mezőnyben mindenhol éles, izgalmas küzdelem várható.”

Az induló IMOCA60 szkipperek:

Alan Roura (Hublot)

Antoine Cornic (HUMAN Immobilier)

Arnaud Boissiéres (La Mie Cáline)

Benjamin Dutreux (Guyot Environnement - Water Family)

Benjamin Ferre (Monnoyeur - Duo for a job)

Boris Herrmann (Malizia - Seaexplorer)

Charlie Dalin (APIVIA)

Conrad Colman (Imagine)

Damien Seguin (Groupe Apicil)

Eric Bellion (Commeunseulhomme Powered by Altavia)

Fabrice Amedeo (Nexans - Art & Fenétres)

Francois Guiffant* (Kattan)

Giancarlo Pedote (Prysmian Group)

Guirec Soudée (Freelance.com)

Isabelle Joschke (MACSF)

James Harayda (Gentoo)

Jérémie Beyou (Charal)

Jingkun Xu (China Dream - Haikou)

Justine Mettraux (Teamwork.net)

Kevin Escoffier (Holcim - PRB)

Kojiro Shiraishi (DMG Mori Global One)

Louis Burton (Bureau Vallée)

Louis Duc (Fives - Lantana Environnement)

Manuel Cousin (Groupe Sétin)

Maxime Sorel (V and B - Monbana - Mayenne)

Nicolas Rouger (Demain c'est loin)

Nicolas Troussel (Corum L'Épargne)

Oliver Heer (Oliver Heer Ocean Racing)

Paul Meilhat (Biotherm)

Pip Hare (Medallia)

Rodolphe Sepho (Réve de Large - Region Guadeloupe)

Romain Attanasio (Fortinet - Best Western)

Samantha Davies (Initiatives Coeur)

Sébastien Marsset (Mon Courtier Energie - Cap Agir Ensemble)

Tanguy Le Turquais (Lazare)

Thomas Ruyant (LinkedOut)

Yannick Bestaven (Maitre Coq V)

A regatta természetesen nem csak erről az osztályról szól, de azért emeltük ki őket, mert itt volt esély magyar indulóra. "De már elmúlt..."**

A Route du Rhum – Destination Guadeloupe további osztályai: Class 40 (53 hajó), Ocean Fifty (8 hajó), Rhum Mono (14 hajó), Rhum Multi (16 hajó), Ultim (8 hajó). Ez összesen 136 szólóvitorlázót jelent, ami több, mint az eredeti versenykiírásban szereplő 120 (Class40 55, IMOCA 25, Ocean Fifty 8, Rhum Mono 12, Rhum Multi 12, Ultim 8). Igaz, az is le volt írva, hogy a szervező OC Sport bármikor megemelheti a keretet.

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-route-du-rhum-imoca-rekord-weores-szabolcs-04.jpg

(innen)

A verseny hivatalos beharangozója:

*Francois neve ma (október 12-én) tűnt fel a honlapon, Pierre Lacaze-é helyett

**gondoljuk  mindezt azért, mert a nevezési időszak október 6-án lezárult, és a verseny honlapján a nevezett szkipperek között híre-hamva sincs magyar indulónak.

 

MÁSHOL A VILÁGBAN

1.

Az Emirates Team New Zealand a 37. America's Cup-ra való készülés mellékprojektjeként a szárazföldi vitorlázás sebességi rekordját is szeretné megdönteni. Próbamenetek 150 km/h (80,99 csomó) környékén:

Kultúrák találkozása a rekordkísérlet helyszínén:

2.

A Sails of Change (korábban Spindrift Racing) csapata október 24-ével készenléti üzemmódra vált, hogy ha megfelelőnek találják a körülményeket, kísérletet tegyenek a Jules Verne Trophy (vitorlás földkerülés a lehető leggyorsabban) elhódítására.

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-jules-verne-trophy-sails-of-change-foldkerules-rekordkiserlet-2022-01.jpg

vitorlas-tudattagitas-hirek-vitorlazas-jules-verne-trophy-sails-of-change-foldkerules-rekordkiserlet-2022-02.jpg

Clément Giraud, Grégory Gendron, Thierry Chabagny, Pierre Leboucher, Jacques Guichard, Yann Guichard, Benjamin Schwartz, Dona Bertarelli, Xavier Revil, Christopher Pratt, Julien Villion

A csapat honlapja.

Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!

  

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr2517952376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása