Csúcs Optimistet tervezni - szórakozásból
2022.06.29. 12:56
Adott egy 2,36 x 1,12 méteres, 35 kilogramm tömegű "fürdőkád", melyet 1947-ben terveztek. Néha jön valaki, és újragondolja. Most nagyon "valaki" jött.
A hajóépítő műhely, melyet jelenleg Stefano Lillia vezet, 1957 óta áll a Comói-tó partján, és Dinghy 12, Snipe, Fun, valamint Star vitorlások kerültek ki belőle - eddig: "Már egy ideje kérték tőlem, hogy építsek Lillia Optimistet, de nem éreztem magam késznek a feladatra. Illetve a tudásom épp megvolt hozzá, de ha egyedül vágok bele, valószínűleg megállok kis darabszámnál. Amikor a fiam elkezdett Optimistben vitorlázni, megindult a vezérhangya a fejemben, és belépett a képbe Massimo Leporati. Üzletfelem és barátom, aki azon túl, hogy finanszírozta a prototípusok építését, nemzetközi forgalmazási hálózatot is kiépít. 2021 nyarán kaptuk meg az Optimist osztály engedélyét a hajó gyártására, az első hajókat a szeptemberi olasz bajnokságra szállítottuk le, Szardíniára. Egyáltalán nem célunk valamiféle kis darabszámú, prémium cuccot gyártani, meg akarjuk hódítani a nemzetközi piacot az Optimist LK21-el."
Hogy ez nem légből kapott elképzelés, azt az építési minőségen túl a tervező személye is alátámasztja, a projekt harmadik résztvevője ugyanis nem más, mint Juan Kouyoumdjian. Igen, JuanK, akinek a neve eddig hol az America's Cup, hol a Volvo Ocean Race (véleménye meglehetősen markáns volt a One Design osztályra váltásról: első rész, második rész), hol az (ex)olimpiai hajóosztály Finn, hol a ClubSwan osztályok (36, 50, 80, 125), IMOCA60 és számtalan egyéb nagypályás munka kapcsán volt hallható. Most pedig "szórakozásból" újragondolt egy gyerekeknek szánt oktató- és versenyvitorlást.
Az Optimist hajóosztályt meglehetősen szigorú előírások jellemzik, a betartandó értékektől csak annyira lehet eltérni, hogy az apró építési hibákat tolerálják. Kouyoumdjian a szabályok teljes betartásával dolgozott, de sikerült belevinnie az egyéniségét a tervekbe, a hajótest formáival és a hajótest görbületével játszva.
Az projekt nagyszabású jellegéről árulkodik, hogy amikor Stefano Lillia kisfia kipróbálta a hajót, nem más fotózta, mint Carlo Borlenghi (ezekkel a képekkel illusztráltuk a cikket).
(innen)
MÁSHOL A VILÁGBAN
1. A skandináv nyár szépségei: vitorlázás szürke ég alatt, teljes ruházatban:
Második napra aztán kiderült az ég (de a ruha akkor sem lett sokkal kevesebb). Tudd, hogy a másodikként nyilatkozó Elliot Hanson nem véletlenül visel Team GB feliratú sapkát: Nagy Britanniát képviselte a tokiói Olimpián ILCA 7 osztályban), ahol 12. lett. Előtte meg Európa-bajnok 2020-ban.
Győzelmük történelmi, ők lettek az első brit csapat, amelyik nyerni tudott a regatta 103 éves története során. (innen)
2. Árboctörés kortárs komolyzenére (az eset még tavasszal történt, a Les Voiles de Saint Barth regattán). Aláfestő muzsika: Adrian Berenguer - Still life.
Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!
Szerző: isail
3 komment
Címkék: vitorlázás Optimist Carlo Borlenghi Les Voiles de Saint Barth Juan Kouyoumdjian Stefano Lillia Adrian Berenguer Elliott Hanson
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gigabursch 2022.06.29. 19:21:29
A skandi hajók valami 30-as cirkálók lennének? Bár a kecskéknek van ilyen szögletes vonalvezetése...
Milyen hajók?
Durva az az árboctörés!
isail · http://isail.blog.hu 2022.06.30. 11:57:56
Az Op-ról nem tudok nyilatkozni, nem férek bele, nem tudtam tesztelni. :-)
gigabursch 2022.06.30. 13:10:55
Ahhhh, köszönöm.