Múlt héten két lenyűgöző vitorlás teljesítménynek lehettünk szemtanúi, a világ két átellenes oldalán.

vitorlas-tudattagitas-seve-jarvin-mateusz-kusznierewicz-bruno-prada-00.jpg

Időben a Bacardi Invitatonal Regatta ért véget előbb, így azzal kezdünk: Miamiban a Mateusz Kusznierewicz - Bruno Prada páros nyerte a Star hajóosztály számára immár kilencvenötödik alkalommal megrendezett versenyt. Bacardit nyerni önmagában nagy szó, mert az eseményen csak úgy sorakoznak a Star világbajnokai és olimpiai érmesei, akiket rendszeresen egészítenek ki más osztályok csillagai. A lengyel-brazil duó lenyűgözően magabiztos vitorlázást bemutatva utasította maga mögé ezt a mezőnyt - zsinórban harmadszor.

Első nap: futamgyőzelem jelentős előnnyel, ami főleg annak fényében durva, hogy saját elmondásuk szerint is csak közepes rajtot vettek.

Második nap: rajt-cél győzelem, az előző napinál jóval kisebb előnnyel.

Harmadik nap: futamgyőztes a Jack Jennings - Pedro Trouche páros, Kusznierewiczék másodikok. És Paul Cayard: negyven éve versenyzek (versenyzem?) Star-ban, de még mindig nem unom!

Negyedik nap: öt további osztály csatlakozott a Star-okhoz (a verseny nevében az "Invitational" azt takarja, hogy az induló típusok listája nem állandó, a szervezők rendszeresen újragondolják, melyik hajóosztályokat hívják meg), ahol ismét Jack Jennings-ék húzták be a futamot (Kusznierewicz-ék hatodikok lettek, így 10 ponttal álltak az élen, mögöttük 12, illetve 14 pontja volt a másodiknak és a harmadiknak).

Ötödik nap: ezúttal Jørgen Schönherr és Markus Koy vezették fel a Star mezőnyt, a végig ragyogó teljesítményt nyújtó Kusznierewicz-ék második  helyen futottak be (innentől volt két elsőjük és két másodikjuk, mivel a hatodik helyet kiejthették).

Hatodik nap: egy érkező zivatar miatt nem lehetett futamokat rendezni, így maradt az előző nap kialakult végeredmény minden osztályban. Érdemes végigböngészni, mert rengeteg, a nemzetközi vitorlázás élvonalába tartozó nevet lehet felfedezni, olyanokét, akik ezúttal nem feltétlenül a tőlük megszokott pozíciójukban segítették aktuális csapatukat. És tűnjön fel a J/70 osztályban tizedik helyet elérő Powerplay kormányosa! Peter Cunningham neve a Powerplay MOD70 trimarán kapcsán lehet ismerős, a csapat tavaly áprilisban új rekordidőt futot az eredeti Fastnet-útvonalon, rendszeresen vív éles csatákat a szintén MOD70-es Argo-val és Maseratival. Mindehhez Peter Cunningham 82 éves!!!

Mateusz Kusznierewicz: "Jó, hogy a regatta elejétől kezdve magunkra koncentráltunk, és nem a riválisainkra. Az első két megnyert futam előnyhöz juttatott minket, és nyilvánvalóvá tette mindenki számára, hogy győzni jöttünk. A harmadik futamban szépen jöttünk vissza, és a 2. helyen végeztünk. A regatta negyedik napján a rossz rajt után elért 6. hely aggasztott. Annál is inkább, mert a többi esélyes versenyző mind előttünk végzett. És akkor egy kiváló sportoló, a hatszoros világbajnok Marcin Rudawski érkezett a segítségemre. Marcin minden héten nagyon inspiráló hírleveleket küld. Ezen a héten az (ön)fegyelemről írt, nekem pedig pont erre volt szükségem! Fegyelmezetten rajtolni és dönteni. Az eredmény egy fantasztikus 2. hely volt az ötödik futamban, amivel bebiztosítottuk a győzelmet!"

Mindeközben a világ túlfelén...

A JJ Giltinan Championship hivatalosan nem tekinthető világbajnokságnak, nem hivatalosan azonban mindenki úgy van vele, hogy de, a 18 lábas osztály versenynaptárában egyértelműen az év csúcseseménye. Aki nyeri "a Dzséjdzséj"-t, az a király. És Seve Jarvin (ezúttal Matt Stentával és Sam Newtonnal kiegészülve) megnyerte - kormányosként nyolcadszor (meg egyszer legénységként), ami egyedülálló teljesítmény.

Első futam, március 5.: szél és dagály egymással szemben, az Andoo (Seve Jarvin, Matt Stenta, Sam Newton) az első kört szorosan a Balmain Slake (Henry Larkings, Max Paul, Flynn Twomey) nyomában haladva teljesítette, aztán a második kreuzban az élre állt, végül 2:17-el a Tech2 (Jack Macartney, Charlie Wyatt and Lewis Brake) előtt zártak, harmadik lett a címvédő Smeg (Michael Coxon, Ricky Bridge, Zac Barnabas) további 51 másodperccel lemaradva.

A közvetítés 7:30-nál kezdődik, pályarajz 9:07-től, rajt 21:15-nél:

Második futam, március 6.: 20 csomó körüli déli szélben rajt-cél győzelem az Andoo számára, második a Tech2 (+1 perc), harmadik a Noakesailing (Sean Langman, Ed Powys, Josh Porebski), már némileg többel (+3 perc, 13 másodperc) lemaradva.

Közvetítés 9:22-től, rajt 21:08-nál:

Harmadik futam, március 8.: eleinte úgy tűnt, megvitorlázható a szél, de aztán kiderült, hogy mégsem, 28 csomós alapra 35-ös pöffök érkeztek. 13:12-től érkezik a kép, érdemes belenézni, milyen körülmények uralkodtak az öbölben. És megfigyelni, hogy még így is vízen voltak a csapatok:

Mellékszál: Sean Langman aznap töltötte a hatvanadikat, ezt a helyiek úgy mondják "60 years young".

Ötödik futam, március 9. (az előző napi törlés miatt kicsit megváltozott a futamok sorrendje): két futam volt a terv, de az erős szél miatt csak egyet rendeztek, azt is rövid pályán ("storm course"), amikor 20 csomó környékére enyhült a dél-délkeleti. Megint nyert az Andoo, megint második lett a Tech2, ezúttal azonban a Rag & Famish Hotel (Harry Price, Josh McKnight, Harry Hall) jött be harmadiknak (+3 p, 5 mp), akik ezzel összetettben is a bronzérmes pozíciót foglalták el.

Beszélgetés Sean Langmannel 13:04-től, rajt 1:11:06-nál, mindenki lekési egy kicsit:

Hatodik és hetedik futam, március 10.: 15-21 csomó között fújt a délkeleti, az első rajtnál mindjárt négyen is felborultak, de a futam végül szoros verseny hozott (és ismételt Andoo győzelmet), a második Balmain Slake tizenhárom másodpercet kapott tőlük, akiktől a Tech2 mindössze nyolcat. A következő menetben az Andoo behúzta ötödik futamgyőzelmét (ami már önmagában figyelemre méltó teljesítmény), a második Black Swan (Luke Paarkinson, Grant Rollerson, Luke Payne) 46 másodpercet kapott tőlük, akiktől a harmadik Yandoo (John Winning (70 éves!!!), Fang Warren, Mike Kennedy) további ötvenegyet.

R6 első rajt 58:34-nél, de érdemes az előtte lévő bő fél percet is megnézni, aztán a rajtot követő általános visszahívás utáni boruláscunamit is. R6 második rajt 1:07.36, R7 rajt - az utolsó pillanatban a rajthajóhoz becsúszó Andoo-val - 2:01:36-nál:

Harmadik és negyedik futam, március 11.: mintha a gyenge szél nem feküdt volna igazán az Andoo-nak (később aztán erre is rácáfoltak), az 5-12 csomós délkeletiben "csak" második helyekre voltak jók. Az első futamot a Noakesailing nyerte, harmadik lett az eleinte vezető Lazarus Capital Partners (Marcus Ashley-Jones, Jeronimo Harrison, Cam Gundy). A másodikban a Finport Finance (Keagan York, Bryce Edwards, Phil Marshall) majdnem végig vezetve futott be elsőként, őket követték Jarvinék (3 30 mp), majd a Fisher & Paykel (Jordan Girdis, Sam Monkhouse, Nathan Edwards), de már kicsit jobban lemaradva (+1 p, 22 mp).

R3 rajt 27:38-nál (az Andoo ismét az utolsó pillanatokban érkezik, ezúttal mérsékelt sikerrel), R4 rajt 1:15:40-nél:

Nyolcadik futam, március 12.: barátságos észak-északkeleti szél, megint nagy pálya. És a befutóban el is dőlt minden, az Andoo - futamgyőzelmének köszönhetően - a folytatástól függetlenül megnyerte az 2022-es JJ-t. Második lett a Tech2, harmadik a 60 éves Sean Langman kormányozta Noakesailing.

Rajt 26:00-nál:

Kilencedik futam, március 13.: Seve Jarvin úgy írt történelmet, hogy aznap már el sem kellett volna indulnia a csapatnak, olyan előnnyel vezettek összetettben. Azért, ha már kivitorláztak, megnyerték a futamot, 2 perccel és 53 másodperccel előzve meg a Rag & Famish Hotelt, akiket a Noakesailing követett, mindössze nyolc másodperccel lemaradva, mindezt a hét leggyengébb szelében.

R9 rajt 1:32:06-nál, a bajnoknak kijáró kék szalag felhúzása 2:18:51-nél:

Ezzel a Seve Jarvin, Sam Newton, Matt Stenta trió kilenc ponttal (egy ejtővel) zárta a 2022-es JJ Giltinan-t, második lett a Tech2 (24 pont), harmadik a Rag & Famish Hozel (37 pont). Jarvin tehát kilencedszer nyert JJ-t, míg Sam Newton hetedszer. Tizenkilencedik lett a mezőny egyetlen női kormányosával felálló Noakes Blue (Yvette Heritage, Tom Clout, James Turner). Egyik személyes kedvencünk, a - még egyszer mondjuk, 70 éves - John Winning irányította Yandoo (Fang Warren, Mike Kennedy) 81 pontot gyűjtve tizedikként zárt.

A 2021-22-es versenyszezon vasárnap (március 20.) zárul, a Queen of the Harbour regattával. 

Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!

fotók: 18footers.com, bacardiinvitational.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr2917782330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása