Öt hónap múlva, november 6-n elrajtol a világ talán legkeményebb vitorlás versenye: egyedül, megállás és külső segítség nélkül, körbe a Földön. Most kicsit körbe nézünk, ki hogyan áll a felkészüléssel - pláne, hogy Fa Nándor személyében újra lesz(?) magyar induló.

 

vg_t_150_01_vendeeglobeorg.jpg

 

Végleges rajtlista még nincs, eddig huszonhét szkipper regisztrált, ami azt jelenti, hogy az adminisztrációs kötelezettségeiknek eleget tettek. A következő mérföldkő a hajójuk felméretése (vagyis hogy az megfelel-e az IMOCA szabályrendszerének), illetve október 1-ig kvalifikálniuk kell magukat a kötelezően előírt tengeri távolság teljesítésével (versenyen vagy szabadon vitorlázva). A lista (bejelentkezési sorrendben):

1. Jérémie Beyou - Maitre Coq

2. Tanguy De Lamotte - Initiatives Coeur

3. Vincennt Riou - PRB

4. Morgan Lagraviére - Safran

5. Armel Le Cléac'h - Banque Populaire

6. Paul Meilhat - SMA

7. Sébastien Destremau - FaceOcean

8. Eric Bellion - Commeuseulhomme

9. Jean-Pierre Dick - StMichel-Virbac

10. Fabrice Amedeo - Newrest-Matmut

11. Sébastien Josse - Edmond de Rotschild

12. Yann Eliés - Quéguiner-Leucémie Espoir

13. Thomas Ruyant - Le Souffle Nord pour le projet Imagine

15. Kito de Pavant - Bastide Otio

16. Jean Le Cam

17. Bertrand De Broc - MACSF

18. Louis Burton - Bureau Vallée

19. Fa Nándor - Spirit of Hungary

20. Rich Wilson - Great American IV

21. Alex Thomson - Hugo Boss

22. Arnaud Boissiéres - La Mie Caline

23. Richard Tolkien

24. Alan Roura

25. Stéphane Le Diraison

26. Pieter Heerema

27. Romain Attanasio

vg_t_150_02_vendeeglobeorg.jpg

Várólista: ide azok kerülnek, akik az eső huszonhét után regisztráltak, viszont már teljesítették a vitorlás kvalifikációt. Akkor kerülhetnek fel a rajtlistára, ha a huszonhetek valamelyike visszalép vagy nem teljesíti minden kötelezettségét. Ezért nincs tizennegyedik (ugye, hogy nem szúrtad ki???), mert Nicolas Boidevézi már elállt a versenytől.

Próbálkozók: ők már regisztráltak, de a vitorlázás még hátra van. Ha azt kipipálják, akkor kerülhetnek a várólistára. Itt Didac Costa, Jean-Francois Pellet és Conrad Colman nevét találjuk. Colman a Barcelona World Race-ről lehet ismerős, ő volt Fa Nándor társa.

Az utóbbi időben két nagy versenyen találkozhattunk a VG-re készülő szólóvitorlázókkal, ezek a The Transat bakerly és a Transat New York - Vendée voltak - utóbbi az IMOCA világbajnoki sorozat eseménye, jelenleg is zajlik.

Nézzük előbb a nyugati irányú átkelést: The Transat néven indult 1960-ban, öt nevezővel és 40 nap, 12 óra, 30 perces győztes idővel. Mostanában négy hajóosztályban (Class 40, Multi 50, IMOCA/Open 60, Ultimes) vívnak a versenyzők, idén huszonöten vágtak neki, az IMOCA-sok hatan voltak (Le Cléac'h, Dick, Meilhat, Tolkien, Josse, Riou), közülük Armel Le Cléac'h ért át először.

Május 29-én aztán a New York- Vendée tizennégy szkippere vágott neki az Atlanti-óceánnak:

vg_t_150_03_ny-vendeecom.jpg

Fabrice Amedeo (FRA) – Newrest Matmut
Jérémie Beyou (FRA) – Maître CoQ
Conrad Colman (NZ) - 100% Natural Energy
Tanguy De Lamotte (FRA) – Initiatives-Cœur
Jean-Pierre Dick (FRA) – St Michel-Virbac
Yann Eliès (FRA) – Queguiner - Leucémie Espoir
Pieter Heerema (NL) – No Way Back
Morgan Lagravière (FRA) – Safran
Armel Le Cléac’h (FRA) – Banque Populaire VIII
Paul Meilhat (FRA) – SMA
Vincent Riou (FRA) – PRB
Alex Thomson (GBR) – HUGO BOSS
Kojiro Shiraishi - Spirit Of Yukoh
Sébastien Josse - Edmond De Rothschild

Előzetesen többen jelezték indulási szándékukat, de végül csak ennyien tudtak ténylegesen rajthoz állni. A távol maradók között volt Fa Nándor a Spirit of Hungary-val, többször módosított versenynaptárukban az egyik biztos pontot hagyva ki.

vg_t_150_04_ny-vendeecom.jpg

Magyarázatot keresve a csapat honlapjához fordultunk, ahol egy április végi pontos dátum nélküli bejegyzésből lettünk okosabbak. Idézet következik:

Nándor a New York – Vendée távot versenyen kívül teljesíteni fogja, ugyanúgy egyszemélyben, melyet az IMOCA versenyszéria és a Vendée Globe 2016 rendezői elfogadtak hivatalos kvalifikációként.

A Spirit of Hungary a tervezett munkaprogram szerint e hét végén hajózott volna ki Les Sables d’Olonneból Newportba, a verseny technikai kikötőjébe.  Fa Nándor a beszállítói információk után, ahogy az ellenőrző beszélgetéseket lefolytatta a vitorlagyártóval és az európai képviselővel, mely szerint május közepéig nem készülnek el az új vitorlákkal, azonnal döntenie kellett, telefonon jelezte az OSM versenyrendező és versenygazgató felé, hogy technikai okok miatt le kell mondania a versenyt.

Mint ismeretes, a 2014-15-ben teljesített Barcelona World Race földkerülő versenyt követően 2015-ben a Transat – Jacques Vabre óceánátkelő futamon árboctörés következtében a Spirit of Hungary hajónak szinte minden vitorlája a tengerbe veszett. (iSail: ezt követte egy olyan logisztikai manőver, amire még a nemzetközi sajtó is felkapta a fejét)

A tizennégy aktív versenyző közül Armel Le Cléac'h hamar kiállni kényszerült, ugyanis rögtön a második napon elütött valami vízben lebegő tárgyat. Newport-ba hajózott, ahol az alapos ellenőrzést követően hozta meg döntését a visszalépésről. A többiek is megszenvedték a hol szélcsendes, hol viharos időjárást, többen technikai megállóra kényszerültek Newportban. Végül Jérémie Beyou ért először "haza" (9 nap, 16 óra, 57 perc, 52 másodperc), őt Sébastien Josse követte, majd Alex Thomson következett (hopp, ismét egy harmadik hely), negyedikként Paul Meilhat futott be. Még pár nap, és mindenki bent lesz.

vg_t_150_05_vendeeglobeorg.jpg

Továbbra sincs egyértelmű válasz, vajon az IMOCA szabályváltoztatását követően megjelent "bajszok" vajon beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket, ugyanis minden alkalommal van, akinek problémája akad vele, míg mások hiba nélkül teljesítik az adott távot.

vg_t_150_06_ny-vendeecom.jpg

 

Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…

 

fotók: 1,2,5: vendeeglobe.org; 3,4,6: ny-vendee.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr928795110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.