Európai idő szerint csütörtök kora este befutott a newporti célba a Team SCA is, ezzel hivatalosan véget ért a Volvo Ocean Race hatodik szakasza, melyet - talán némi meglepetésre - a Team Dongfeng nyert meg, három és fél perccel az Abu Dhabi Ocean Racing előtt.

 

alv_150430_ross_1125.jpg

 

Korábban a negyedik napon adtunk hírt a mezőnyről, elmesélve a gyenge szélben eszközölt rajtot és azt a kihívást, mellyel a Dongfeng nézett szembe a vízkészítő meghibásodása miatt. Sam Greenfield, a fedélzeti riporter avatott be minket a matekba: három-négy palacknyi víz kell egy-egy étkezés elkészítéséhez (szárított kaját visznek magukkal - iSail). A srácok háromszor esznek egy nap. Kilencen vagyunk a fedélzeten, napi egy palack víz a technikai minimum, azzal épp elvagyunk. Úgyhogy kell vagy tizennyolc teli palack, ami négy és fél óra pumpálás. És akkor még nem történt semmi extra.

    

dfg_150501_greenfield_30123.jpg

   

Az ötödik nap hajnalára négy hajó átfordult jobbcsapásra, kvázi megcélozta Newportot, csak az ADOR és a MAPFRE húzott tovább kelet felé. Végül mindenki irányra állt, de az ADOR húzta a legrövidebb gyufát, és pár óra elteltével tisztán utolsóak voltak, a Dongfeng vezetett, az elsőként észak felé forduló Alvimedica pedig izgulhatott, hogy hosszú távon vajon a Dongfeng elé vagy az ADOR mögé érnek vissza, amikor újra csatlakoznak a falkához. Van pár dolog, amiről mostanában nem esik szó a hajón - mesélte Matt Knighton, az ADOR fedélzeti riportere - ezek: az összetettbeli pozíciónk, hogy épp utolsók vagyunk a szakaszon, hogy bejön-e az Alvimedica húzása, mennyire hiányzik mindenkinek a rostban gazdag táplálkozás és hogy mi a baseball bajnokság állása.

 

vor_150502_weiss_3539.jpg

 

A nyolcadik napra az ADOR második helyre ugrott, míg a kilencedik napon az SCA keresztezte az Egyenlítőt - elsőként. A Doldrums övezet mintha nem is létezne, 25 csomós szélben rohant a mezőny irányra, merthogy az útvonaltervezők is azt jelezték, most épp a legrövidebb út ígérkezik a leggyorsabbnak. Ez az Alvimedicának nem esett jól, lévén kiszorultak nyugatra. A tizennegyedik napon egy front állta a mezőny útját, gyűltek a felhők, megjelentek a hullámok, a szél pedig délnyugatiról északkeletire fordult. A váltás a Donfeng kapta el a legjobban (hirtelen 6,5 mérföld előny), míg a MAPFRE a legrosszabbul (50 csomós pöffben felborultak).

   

map_150502_vignale_0010351.jpg

 

A tizenhetedik napon feltűnt az USA keleti partvonala, aztán pár órával később fej-fej mellett beesett a Narragansett-öbölbe a Dongfeg és az ADOR, ebben a sorrendben. A Brunel futott be harmadiknak, mögöttük MAPFRE, Alvimedica volt a sorrend, ráadásul Charlie Enright-ék megszenvedtek a hazajutásért: az utolsó mérföldet három óra alatt(!!!) sikerült legyűrni. Helyi idő szerint másnap reggel megérkezett a sokáig a mezőnnyel együtt robogó SCA is. Sam Davies, szkipper: a Dongfengnek még mindig vannak olyan titkai, amikre nagyon gyorsan rá kell jönnünk, mert vannak helyzetek amikor mindegy, mit csinálunk, ők gyorsabbak.

 

sca_150503_halloran_dsc03913.jpg

 

És, hogy miért volt "unalmas"? Nos, a szervezők az egekig ajnározzák a one-design hajókat, ami még rendben is lenne, hiszen valóban így igazságos a verseny. Csakhogy a begyűjthető meteorológiai adatok forrásait is ők határozták meg, ami - véleményem szerint - már korlátozza a versenyt. Meggyőződésem, hogy ezért számít kivételesnek, amikor egy-egy hajó elválik a mezőnytől, bevállalva valami extra húzást. Az idő nagy részében sebességi verseny zajlik (ami a Dongfeng-nek láthatóan nagyon fekszik), és valóban, korábban nem nagyon láttunk olyat, hogy a hajókról egymást fotózták volna a versenyzők, de ez a taktikai részt kicsit mintha kizárta volna a játékból.

 

vor_150506_weiss_6953.jpg

 

És hogy mi volt a meglepetés? Nos, a Dongfeng új árbocát éppenhogy sikerült időben a helyére rakni, kipróbálásról - a kikötői futamot leszámítva - szó sem lehetett. Ehhez képest... értem én, hogy az Oracle Team USA két évvel ezelőtti nagy feltámadását az évszázad fordításának titulálják, de azt leszögezhetjük, hogy ez sem volt semmi.

Az összetett verseny állása: 1. ADOR, 11 pont; 2. Dongfeng, 17; 3. Brunel, 21; 4. Alvimedica, 24; 5. MAPFRE, 24; 6. SCA, 35; 7. Team Vestas Wind, 44.

    

vor_150507_asanchez_2308_1.jpg

   

Folytatás május 16-án a kikötői versennyel, míg a hetedik szakasz 17-én rajtol.

Játékunkban a Dongfeng-rajongó átvette a vezetést:

1. Barbár, 9 pont

2. Giraffe, 9

3. Imi, 7.

 

roman_150506_1155.jpg

  

fotók: Amory Ross; Sam Greenfiled; Billie Weiss (3, 6); Francisco Vignale; Corinna Halloran; Ainhoa Sanchez; Ian Roman

forrás: volvooceanrace.com

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr207445688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása