Levelet kaptunk, lájf

2014.12.23. 12:53

...méghozzá Fa Nándor sajtóirodájától. Ebből közlünk most egy bekezdést, változtatás és szerkesztés nélkül. Jelige: nagy ívben teszünk a disclaimer-re.

    

soh_barcelona.jpg

  

Ezúttal informáljuk Önöket, az érdeklődő média képviselőket, Fa Nándor nevében, 
hogy a Fa Nándor óceáni vitorlázó nem nevezett meg és kért fel egyetlen hazai vitorlázót illetve hazai hajós szakembert sem, hogy 
Fa Nándornak és Conrad Colmannak, 
a Spirit of Hungary Imoca 60’ témának hivatalos kommentátora legyen a BWR 2014 versenyben való részvételt illetően, mert a hazai hajósok iránti minden tisztelete ellenére,
ebben a versenykategóriában, ebben a hajó kategóriában és speciálisan a Föld-kerülő versenyzésben 
sajnos ezidáig nincs hazai hajós, aki akár hajótervezési, akár IMOCA szabályrendszer- és eszközrendszerbéli megfeleltetésben illetve hajózási, navigációs gyakorlatára nézve kompetens, szakavatott lenne a folyamatokat kommentálni.
    
Hát így...
A Barcelona World Race Földkerülő verseny december 31-én rajtol, nyolc hajó fedélzetén tizenhat vitorlázóval. És erőnkhöz, illetve tudásunkhoz mérten megpróbálunk rendszeresen beszámolni róla.
 
                   
Kövessetek bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter-oldalunk is…
          
fotó: mixpress

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr27006097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kúrórudi 2014.12.23. 21:37:41

elég csak ránézni a hajó legfőbb támogatóira és mindenkinek minden világos lesz: közgép, mvm... máris a pökhendi felsőbbrendűség is érthető. így megy ez náluk.

Flea 2014.12.24. 01:14:35

Először hagyjuk el 200 km-re a kikötőt, szerintem...

swfla 2014.12.24. 02:20:53

Nem ismerem a hazai vitorlazo sportot, erdekelne a blog latogatoinak velemenye, hogy a dolog fedi a valosagot (marmint, hogy nincs kompetens szakember aki erdemben tudna a versenyt kozvetiteni)?

mas: bocs az off-ert, de ezt mind EGY MONDATBAN fogalmaztak meg? Ketszer kellett levegot vennem, mire a vegere ertem.

Szabó Ferenc 2014.12.24. 09:18:48

Az első magyar szólóban földkerülő vitorlás 60 éves
MTI2013-03-08 09:30Nagyítás: [+] [-][Nyomtatás][Email]
Kopár István, az első magyar vitorlázó, aki egyedül, egy kikötéssel kerülte meg a Földet, miközben gyorsasági világrekordot állított fel, március 8-án hatvanéves.
Kapcsolódó anyagok
Polgár Csaba: Földvár a kedvencem
Fa Nándor földkerülő vitorlázó 60 éves
Kollár Lajos a vitorlásszövetség új elnöke
Vadnai Jonatán Európa Kupa-győzelme
Magyar bronzérem a jégvitorlás Eb-n
Szobrot emel Balatonfüred Bujtor Istvánnak
Túl van a nehezén a földkerülő kínai
Kimentették a hajótörött világjáró szólóvitorlást
Kopár István gyermekkorától vitorlázott a Balatonon. A gimnáziumban angol szakra járt, mellette kitanulta a nemzetközi távírászatot. 1971-től 1984-ig a Mahart Tengerhajózási Üzemigazgatóságánál dolgozott mint matróz, majd gazdasági tiszt. Elvégezte a Testnevelési Főiskola edző szakát, majd a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karának hajózási szakát.

Föld körüli útjára 1990. június 29-én indult el Salammbo nevű, Balaton 31-es típusú hajójával. Terve az volt, hogy a glóbuszt a legnehezebb hajózási útvonalon egy kikötéssel kerüli meg. A Gibraltárból Ausztráliáig vezető, 153 napig tartó első szakasz a vártnál is küzdelmesebbnek bizonyult: a hajó gyakran került viharba, és megesett, hogy navigációs műszerei működésképtelenné váltak.

November 18-án a több mint 100 km/órás szélben a hajó felborult, sok felszerelés tönkrement, Kopár István a megrongálódott hajóval csak nagy nehézségek árán érte el az ausztráliai Fremantle kikötőjét. Itt a magyarországi üzletmenetnek "hála" saját zsebből és baráti adományokból kellett a készletet összevásárolnia. Útját egyhónapos pihenő után, december 29-én folytatta. A Salammbo március 6-án érte el Dél-Amerika legdélibb pontját, a Horn-fokot. A második szakasz egyik emlékezetes élménye volt, amikor Kopár István és a BOC Challenge Föld körüli vitorlásversenyen résztvevő Fa Nándor összetalálkozott a déli félteke viharos vizein.

Az út végére az élelmiszerek nagy része tönkrement, így az utolsó hetekben valósággal éhezett: csak kevés csokoládén és mazsolán tartotta fenn magát.

Célját azonban elérte, és nem egész egy év után, 1991. május 14-én kikötött Gibraltáron, gyorsasági világrekordot felállítva. Visszatérése után azt nyilatkozta: "Fa Nándor útja a BOC Challenge versenyen egy amatőr profi módon előkészített vállalkozása volt - az én utam egy profi amatőr módon végigcsinált próbája".

A következő évben ugyancsak a Salammbóval barátja, földije és edzőtársa, Cittel Lajos társaságában indult az Amerika 500 éve elnevezésű versenyen; a rajtnál I. János Károly spanyol király az összes résztvevő közül egyedül őt fogadta. A versenyen, amelynek résztvevői Kolumbusz hajóinak útvonalát követve szelték át az Atlanti-óceánt, és ott értek célba, ahol egykoron a felfedező megpillantotta az általa Indiának vélt amerikai kontinenst, saját kategóriájában a második helyen végzett. Az Újvilágba érkezve átadhatta George Bush akkori amerikai elnöknek Török Zsolt térképész remekművét, egy Kolumbusz-kori, az amerikai földrészt ábrázoló térkép hasonmását, amelyet hajójuk vitt magával.

Kopár István 1993 és 1995 között több versenyen állított fel rekorderedményeket, a Miami-Azori-szigetek közötti utat napi 150 tengeri mérföld sebességgel tette meg; első magyarként szerezte meg az ARC óceáni átkelő versenyen a KapryÍs trófeát, ezúttal Sörös Jenő barátjával. 1996-1997-ben a Hongkong Challenge Földkerülő vitorlásversenyen elnyerte a Sir Edward Heath Kupát mint a leggyorsabb Föld-kerülő hajó kapitánya. Ezzel a versennyel nemcsak egyedülálló magyar sportteljesítmény született, de Kopár Istvánnak csaknem egy évtizedes, nemzetközi sportdiplomáciai tevékenysége is véget ért.

Számos díja között szerepel a Haza Szolgálatáért Érdemérem bronz és az 1997-ben neki ítélt Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje. 1998-ban Balatonalmádi díszpolgárává avatták. Sok külföldi díjat is átvehetett, 1994-ben az exkluzív Cruising Club of America Blue Water kitüntetésre jelölték, 1994-ben a Slocum Society örökös tagjává választották.

A magyar vitorlázás kiválósága jelenleg az Egyesült Államokban él. Floridában dolgozott hajóépítő műhelyben, az Amerikai Vitorlás Szövetség megbízásából oktatókat képzett, ma New Yorkban egy vitorlás klubot vezet. Nemrégiben jelent meg Kihívás, a Szilas pataktól Connecticut folyóig című könyve, amely fotókat és DVD-mellékleteket is tartalmaz; az első rész a Salammbo Föld körüli útjának leírása, a második rész a megvalósított álmot követő útkeresés, az életút szakmai és emberi számadása.

isail · http://isail.blog.hu 2014.12.24. 14:00:52

@swfla: a versenyt közvetíteni tulajdonképpen bárki képes, aki felkészül. A levélben említett tudásbeli hiányosságok ugyanakkor szerintünk nem rontják érdemben a "felhasználói élmény"-t.
Egy példa: csatolom az IMOCA (International Monohull Open Class Association - Nemzetközi Nyílt Egytestő Osztályszövetség) Open 60-as hajókra (ilyenekkel zajlik a verseny, és még egy csomó másik, a legismertebb a Vendée Globe, a szóló Földkerülő) vonatkozó előírását. Fusd át, aztán gondold végig, szükséged van-e ehhez arra, hogy felfogd, ha egy hírben az írják "tíz nappal a rajt után az első keresztezte az Egyenlítőt, előnye három és fél óra a másodikhoz képest. A mezőny nagy része nyugat felé tart, mert onnan várják a következő frontot, melynek érkező szelével a lehető leggyorsabban tudnak dél felé haladni".

www.imoca.org/modules/kameleon/getFile.asp?id=687&name=yearbookimoca2014appendixclassrules-postagmoct2014.pdf

De azt is kipróbálhatjuk, hogy december 31. után néhányszor visszanézel ide hozzánk, és eldöntöd, jól csináljuk-e! :-)

Az off-hoz: igen, ők így szokták.

Carrot2013 2014.12.30. 15:09:15

Ezennel kijelentem, hogy mint igazolt balatoni és tengeri versenyvitorlázó elismerem az isail blog szakavatott és hiteles munkáját, továbbá mind vitorlás tudattágítására mind a BWC mind Fa Nándi és mind IMOCA ügyben internetes tudósításaira a továbbiakban is igényt tartok így egy mondaton belül!

Éhes ló 2015.01.31. 18:55:23

Csinálni kell.
Nem dumálni.
Különösen nem mások nevében.
Vagy talán Kopár István bejelentkezett?

isail · http://isail.blog.hu 2015.02.03. 12:14:31

@Éhes ló: Mi nem dumálunk, hanem csináljuk, ahogy ígértük.
Pont.
:-)

Éhes ló 2015.02.04. 21:32:07

Nem úgy tűnik.
Ti itt vagytok, ő meg az óceánon.

isail · http://isail.blog.hu 2015.02.05. 14:51:47

@Éhes ló:
Magamat idézem: A Barcelona World Race Földkerülő verseny december 31-én rajtol, nyolc hajó fedélzetén tizenhat vitorlázóval. És erőnkhöz, illetve tudásunkhoz mérten megpróbálunk rendszeresen beszámolni róla.

És nem állítottunk valótlant: isail.blog.hu/tags/Barcelona_World_Race
süti beállítások módosítása