Amikor nem csak a nevében extrém - EXSS, Act 8
2013.11.25. 22:02
Merthogy Brazíliában nem a gyenge széllel kellett küzdeni (mint például Szingapúrban vagy Kínában).
Az Extreme Sailing Series sorozat hetedik (a nyolcadik lett volna, de az eredetileg negyediknek tervezett Isztambul kimaradt), egyben záró állomására november 14-17. között került sor, és volt (sok)minden, amire az ember felkaphatja a fejét.
Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És ott van még Twitter oldalunk is...
A huszonhat teljesített futamot épp csak mellékesen említjük, hiszen az ellenpontként felhozott gyengeszeles helyszíneken is lement 23, illetve 26, míg a csúcsot Porto-ban állította be a brigád, harminccal. A mennyiségen nincs mit csodálkozni, egy-egy menet körülbelül negyed óra, így aztán elég sokszor lehet próbálkozni. A helyszínről, Florianópolis-ról annyit röviden: Santa Catalina állam fővárosa, és földrajzi adottságai okán abszolút megfelel az Extreme40-esek által annyira áhított partmenti vitorlázás ("stadium sailing") kívánalmainak.
Mindjárt első nap 14 csomóról 20-ra felépülő szél, napsütés, a nyolc futamban négy különböző győztes, 24 csomós csúcssebesség és a nap végén két szkipper is (Morgan Larson - Alinghi, Jes Gram-Hansen - SAP Extreme Sailing Team) úgy emlékezett vissza, mint "az év legjobb versenynapja".
Másnap még feljebb kúszott az érték a szélmérőn, 26 csomós alap, néhol egy-egy 35-ös pöff. Három futamot tartottak, ebből kettőt nyert a Red Bull Sailing Team (Roman Hagara azért nyilván nagyon tud katamaránozni), míg a veszteséglistára a Team Brazil MAPFRE orrsudara (mindjárt az első menetben) és a Realteam egyik embere (harmadik futam) került. Roman Hagara: szórakoztató nap volt, keményen nyomtuk, és bejött. Jó szél, jó csapatmunka, minden összeállt. Két nap van hátra, messze még a vége, de bízunk magunkban.
A harmadik napról a brazil csapat teljes mértékig kimaradt, mivel az orrsudarukat nem tudták megjavítani ilyen rövid idő alatt. Elegendő, de nagyon pöffös szélben ismét nyolc futam ment le, az utolsó előttiben a dán SAP Extreme Sailing Team-et pont elkapta egy széllökés egy halz után, aminek a vége borulás lett. A kár akkorának bizonyult, hogy onnantól végig a partról nézték az eseményeket. Saját elmondásuk szerint össze tudták volna tákolni a hajót, de nem lehettek biztosak benne, hogy maximálisan üzembiztosan üzemelne, ezért inkább befejezték idénre. Az élen ugyanakkor igen szoros verseny alakult ki, a The Wave, Muscat 156, míg az Alinghi 153 ponttal állt, és a harmadik Red Bull 146-ja sem volt épp kevés. Morgan Larson (Alinghi): tudtuk, hogy végig a The Wave sarkában kell maradnunk, már csak azért is, mert maguktól ritkán hibáznak, így viszont volt rá esély, hogy kikényszeríthetünk belőlük párat - ez végül bejött. Mindegy, milyen idő lesz holnap, a határon visszük majd a hajót, kettős célunk van ugyanis. Egyrészt, hogy megverjük a The Wave-t, másrészt valahogy becsempészni kettőnk közé a Red Bull-t, és akkor nem csak ezen a versenyen, de az összetettben is nyerhetünk.
A negyedik napra előkerült a Team Brazil MAPFRE, de nyilván nem zavartak sok vizet, és igazi körömlerágós finálé kerekedett. Az utolsó futam előtt a The Wave állt az élen, négy ponttal mögötte az Alinghi, míg újabb öt ponttal hátrébb a Red Bull. És, ugyebár, itt a záró futam dupla pontokért megy, így aztán volt bőven izgalom. Végül az Alinghi jött be elsőnek, második lett a ChinaSpirit, harmadik a GAC Pindar, negyedik a Red Bull és csak ötödik a The Wave. Ezzel az Alinghi megnyerte a versenyt és pontazonossággal állt a The Wave-vel a ranglista első helyén, de a számítási rendszer az ománi csapatot favorizálta, így ők lettek az összetett győztesek.
Leigh McMillan (The Wave, Muscat): kezdettől tudtam, hogy így alakul majd a végeredmény! Nem tudtuk lerázni magunkról az Alinghi-t, ők sem adták könnyen magukat. Tudtuk, hogy minden lehetőséget ki fognak használni, és szinte üldöztek minket a pályán. Az utolsó futamban ügyes taktikával kerültek az élre, nekünk tulajdonképpen szerencsénk volt, hogy a pálya jobb oldalán bejött a szélforduló, és versenyben maradtunk. Nagy megkönnyebbülés négy izgalmas nap végén.
A sorozat jövőre a nyolcadik évébe lép, és a szervező OC Sports már néhány nappal a verseny után bejelentette, hogy jövőre is nyolc állomást terveznek, és azon dolgoznak, hogy valóban összejöjjön.
(fotók: Vincent Curutchet; 2: EXSS; 7: Sören Wiegand Kristensen)
(forrás: extremesailingseries.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás Alinghi Extreme Sailing Series Extreme40 The Wave Leigh McMillan Morgan Larson Red Bull Sailing Team Roman Hagara Vincent Curutchet Florianópolis Sören Wiegand Kristensen
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.