Csörlőzés az AC72-eseken
2013.04.18. 12:54
Kötelet rá, aztán tekerd! Mit kell ezen agyalni? Nos, adott problémára sokszor érkeznek különböző megoldások. Így van ez olyan "részletkérdés" esetében is, mint hogy merre nézzenek a srácok, miközben "kávét darálnak". A lehatárolt pályán lesz bőven manőver, így nem biztos, hogy lényegtelen a téma.
Oracle Team USA
Az emberek előre/hátra nézve helyezkednek az állványhoz - szerintük így áramvonalasabbak. A négy állásból az egyik a kormány mögött helyezkedik el. Előny: kisebb légellenállás. Hátrány: a lyukakba be-, illetve onnan kimászni körülményes lehet.
Artemis Racing
Azon kívül, hogy hajójuk nem "repül", ebben a kérdésben is különcködnek. Négy helyett két csörlőállás van a testeken. A maradék egy részét egy külön erre a célra kialakított középső kokpitba applikálták, ahova két állvány és négy csörlő került. Előny: megspórolják két állvány tömegét. Hátrány: a tekerő legénység tömege (és ezáltal visszaállító ereje) nincs a szél felőli testen.
Luna Rossa és Emirates Team New Zealand.
Mivel az olaszok a kiwi-ktől vették a terveket, a két hajó (és ezáltal azok kialakítása) nagyjából megegyezett. A múltidő nem véletlen, az ETNZ azóta megépítette második AC72-esét, amin módosításokat eszközöltek tekerésfronton is. Nézzük először az eredetit: négy állvány (mindegyik a kormány előtt), az emberek oldalirányba néznek, nyitott fedélzet, nincs kokpit. Előny: a legénység könnyen mozog manőver közben. Hátrány: nagyobb légellenállás.
Az új verzióban alacsonyabbak a tekerők, mint voltak az elsőben. Előny: a térdelés miatt kisebb légellenállás. Hátrány: így kevésbé hatékony a csörlőzés.
(forrás: cupexperience.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás Emirates Team New Zealand AC34 Luna Rossa Artemis Racing AC72 Oracle Team USA
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.