2006-ban az év vitorlázója lett (hazájában, az USA-ban az év hajósa - 'Yachtswoman'), 2008-ban lecsúszott az olimpiai kvalifikációról, 2012-ben azonban ott volt Londonban, és a dobogóra akart állni. Nem jött össze. A ScuttleButt szerkesztősége fél évvel az események után elérkezettnek érezte az időt, hogy jelenlegi helyzetéről és jövőbeni terveiről kérdezze a 25 éves versenyzőt.

         

PRiley.jpg          

 

SB: állandó elvárások között kell teljesítened. Még mindig élvezed a vitorlázást?

 PR: Naná! Még mindig tudom teljes erőbedobással csinálni. De hadd mondjak el valamit, amiről az olvasóknak érdemes lenne tudnia, azt, milyen is egy sikertelen Olimpia. A legutóbbi Játékokon érmet vártam magamtól. Rendesen feldúlt, hogy nem értem el ezt a célt. Komoly csalódás volt, hogy a kemény munka nem hozta meg a gyümölcsét. Nyilvánosan az élményekről és a tapasztalatokról nyilatkozunk, amik igazak, ott van ugyanakkor a kudarc gyomorszorító érzése is. El kellett töltenem némi időt távol a hajómtól, hogy kitisztuljon a fejem. Üres kézzel jöttem haza, és meg kellett tanulnom együtt élni ezzel. Úgyhogy elpakoltam a járgányt, majd megszabadultam a csalódottságtól. Időbe telt, de most újra itt az "öreg" Paige. Januárban tiszta fejjel vettem részt az ISAF Világkupán Miami-ban, azt csináltam, amihez értek: vitorláztam. Mindegy volt első leszek vagy tizedik, mert nem ez számított (speciel nyert - a szerk.). Rá akartam jönni, miért csinálom: a versenyzésért, az Olimpiáért vagy a győzelemért? Nos, azért, mert imádom. És most készen állok arra, hogy nekilássak a 2016-ig tartó kampánynak, de ezúttal okosabban fogom csinálni.

 SB: A mérleg egyik serpenyőjében a Laser. Kerül valami a másikba?

 PR: Hogyne! Egyensúlyt kell teremtenem, ezért jelentkeztem például egy Ironman versenyre, ami május 18-án lesz Texas-ban, én pedig rendszeresen kérdem magamtól, mi a fenét gondoltam, amikor neveztem. :-) Kemény edzések várnak rám, sok cardio, de büszke vagyok arra, amit eddig elértem, és hiszem, hogy teljesítem majd a távot. Kell más hajókkal is vitorlázni. Szerintem mókás lesz, ráadásul újabb nézőpontokat ismerhetek meg. Edzősködtem keveset, abból rengeteget tanultam.

 SB: hogyan írnád le magad: egy Laser Radial-os, aki az Olimpiára tör vagy egy olimpiai szintű vitorlázó, aki a Laser Radial-ba illik leginkább?

 PR: Nem arról van szó, hogy ott akarok lenni az Olimpián - már voltam. Egy Laser Radial versenyző vagyok, akinek van egy impozáns életrajza, amiből egy dolog nagyon hiányzik, az olimpiai arany. És ha egyszer kiszállok az olimpiai ciklusból, hát lesz más.

   

 (fotó és forrás: ScuttleButt)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr565132884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása