Hírblokk
2012.01.24. 16:31
Némi AC, csipetnyi TP52 és Soto40, MOD70 turné, Key West.
- Rod Davis, az Emirates Team New Zealand edzője: meglehetősen furcsa időszak volt az elmúlt öt év. Szócsaták és sajtóközlemények garmadája, amint az Oracle támadta az Alinghi-t. Egyesek szerint ez normális az AC világában, de én nem tapasztaltam ilyesmit korábban, pedig jópár éve veszek már részt ebben a cirkuszban. És erre jönnek a szalagcímek, hogy "Ben Ainslie is AC-kampányt indít". Mi a fene? Larry bácsi szépen aláír egy szerződést, Ben pedig csatlakozik az Oracle csapatához. Hol van itt az Ainslie-kampány? Vagy ott az a kilenc kihívó az AC honlapján. Holott valójában eddig mindössze három csapat fizetett. Szóval lépjünk kicsit hátrébb, és nézzük, mi az, amit biztosan tudunk:
1. Az America's Cup versenyeit 2013-ban futják San Diego-ban, 72 lábas szárnyas katamaránokkal.
2. Minden csapat a lehető legjobb hajójával rukkol elő addigra, és kihozza belőle a maximumot.
3. A kihívók (Artemis, Luna Rossa, Emirates Team New Zealand) a Louis Vuitton Cup keretében döntik el, melyikük indulhat a Kupáért.
4. Az Oracle közvetlenül a döntőbe jut (America's Cup).
5. Minden csapat két AC72-est építhet, de az első nem bocsájtható vízre idén július előtt.
A kettes pont a leglényegesebb, minden más eltörpül mellette.
Koncentráljatok a lényegre!
- Ahogy azt Facebook-oldalunkon már megpróbáltuk bedobni a köztudatba, úgy fest, hogy bár az Audi visszavonta a támogatást, a World Sailing Management pedig birtokolja a nevet, de azért csak lesz idén is MedCup. Csak épp nem úgy fogják hívni. A Quantum key West Race Week-en zajló tárgyalások eredményét ismertetve Rob Weiland (korábbi interjú vele itt), az osztály menedzsere elmondta, hogy létrehoznak egy, a tagok által tulajdonlott irányító szervezetet, mely felelős lesz az események megszervezéséért, a marketingért, a szponzorokkal és a médiával történő kapcsolattartásért, illetve feladata lesz új csapatokat bevonni a formálódó sorozatba. A terv igen komoly támogatást élvez mind a tulajdonosok, mind potenciális szponzorok részéről, akik szintén részt vettek a konzultációban. Reményeik szerint marad a megszokott magas színvonal és kiváló program, amely tovább bővülhet a jövőben. Idénre hét verseny az előirányzat, a legjobb öt eredmény számít bele az összetett eredménybe.
Helyzínek és időpontok:
- Palma Vela, Palma, április 18–22. (bemelegítő esemény)
- Trofeo Conde de Godo, Barcelona, május 23-27
- Sardinia Cup, Porto Cervo, június 11-17.
- Royal Cup, Palma, július 10-14.
- Copa del Rey, Palma, július 16-21. (nem számít bele az összetettbe)
- France Cup or One Ton Cup, helyszín még kérdéses, szeptember 18-22.
- Valencia Cup, Valencia, október 9-13.
IRC-ben versenyző TP52-eseket és a Soto40-es osztály tagjait is várják, ami már csak azért is feldobhatja a sorozatot, mert Szardínián csapatversenyt terveznek, ahol két TP52-es és egy-egy Soto40-es állna össze egységgé. Az IRC-s 52-esek előnyszámadásos rendszerben indulnak csatába a doboz-szabály szerint épített ellenfeleikkel, de első nekifutásra viszonylag kevés lesz a megkötés, hiszen ez a fajta szisztéma még gyerekcipőben jár.
- És ha már szó esett róluk: a Soto40-es osztály Európa-bajnokságot hirdet, mely öt alkalomból tevődik össze, és az abszolút elsőnek járó díj mellett külön értékelik majd a legjobb tulajdonos-kormányost is.
Az ő menetrendjük (ami némi átfedést mutat a TP52-esekével):
- Trofeo Conde de Godo - május 24-27. (Barcelona)
- Sardinia Cup - június 11-16. (Porto Cervo)
- Copa del Rey Audi Mapfre - július 18-21. (Palma de Mallorca)
- Copa Sotogrande - augusztus 10-13. (Sotogrande)
- Soto 40 Európa-bajnokság döntő - szeptember 19-22. (Valencia)
- Multi One-Design néven formálódik 2009 óta egy 70 lábas, egyforma trimaránokból álló flotta és versenysorozat. Mostanra összeállt a kép, és január 23-án, a Düsseldorfi Hajókiállításon be is mutatták az idei menetrendet:
- Kiel (Németország) augusztus 29. - szeptember 2.
- Írország szeptember 5-9.
- Cascais (Portugália) szeptember 12-20.
- Marseille (Franciaország) szeptember 23-30.
- Olaszország október 3-7.
Főbb tudnivalók: hat versenyző csapat (azóta heten vannak feltüntetve a honlapon), hat fős legénységek, 5000 tengeri mérföld, 5-5 offshore és partközeli verseny (városi futam és sebességi összemérés). A további tervek igen nagyratörőek, ugyanis a horizonton 2013 novemberi rajttal egy 12 csapatos, 6 megállós Földkerülő verseny körvonalazódik.
- Ezidőtájt a nagyhajós világ immár megszokott eseménye a Key West Race Week. Bár az elmúlt években az indulók létszáma fokozatosan csökkent, a megjelentek egyértelműen pozitívan nyilatkoznak az eseményről.
Pedig még az időjárás is rendszeresen melléjük áll. Böngészhetőek a végeredmények.
(ábrák: 1: multionedesign.com; 2: premiere-racing.com)
(fotók: 1: Jesús Renedo; 2: Melges32 Osztály)
(forrás: Sail-World)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: offshore Facebook IRC Európa-bajnokság trimarán hajókiállítás Földkerülés Artemis Emirates Team New Zealand Ben Ainslie TP52 San Diego Soto40 America's Cup AC34 Key West Race Week Luna Rossa Rob Weiland ETNZ Oracle Racing Rod Davis Alinghi AC72 World Sailing Management Multi One-Design MOD70 Düsseldorf Jesús Renedo
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.