Posztunk írásakor a Team Telefónica már kevesebb mint 100 tengeri mérföldre van Fokvárostól, és ha csak az utolsó órákban nem történik velük valami, akkor ezzel meg is nyerték az unalmasnak és könnyűnek igazán nem mondható első szakaszt.
[KÉP]
Iker Martinez és Xabi Fernandez csapatának lesz mit ünnepelnie, de mint ahogy arról már mi is megemlékeztünk Facebook oldalunkon (IGEN, tessék Like-olni! :) ) mint valószínüleg a flotta minden versenyzőjének, nekik is az lesz a legnagyobb ajándék, hogy végre lezuhanyozhatnak rendesen.
[VIDEO]
Legutóbbi posztunk óta persze rengeteg minden történt, és sajnos nem tudtunk ennek megfelelő gyorsasággal reagálni ezekre, így most próbáljuk meg összefoglalni az azóta történteket.
A legfontosabb esemény nyilván a Puma Racing Team árbóctörése http://www.volvooceanrace.com/en/PUMA-Ocean-Racing-retires-from-Leg-1/4117/news.html volt november 21-én hétfőn, amikor 23 csomós sebességgel vitorláztak az észak-keleti szélben.
[KÉP]
Ken Read csapatából szerencsére senki nem sérült meg, és a három részre tört árbóc összes darabját sikerült kimenteni a vízből a nagyvitorlával együtt.
Az első szakasz értékelésének egyik legfontosabb momentuma az lesz, hogy valakitől megtudjuk, mi is történhetett, lehetett-e valami rendellenesség az Abu-Dhabi és a Puma árbócaival, amelyek nagyjából hasonló helyeken törtek el, vagy pedig egyszerűen arról van szó, hogy a skipperek egy hajszállal túlmentek azon a bizonyos határon, amin ezeket a hajókat biztonsággal lehet vitorlázni. Meglátjuk...
A legénység mindenesetre mindent megtett, egyikük, még engedély nélkül be is ugrott a vízbe, hogy kimentse a vitorlát, noha erre nem kapott engedélyt a kapitánytól.
A Mar Mostro jelenleg az alig 262 lelket számláló, a brit birodalom egyik legtávolabbi pontjának számító Tristan Da Cunha vulkanikus szigete felé tart http://www.volvooceanrace.com/en/Golf-and-lobster-on-cards-as-PUMA-reach-Tristan/4191/news.html, ahol ki fognak kötni, hogy bevárjanak egy konténerszállítót, amely Fokvárosba viszi majd őket miután igencsak kalandos módon diesel-t vételeztek a legközelebbi óceáni benzinkúton:
[VIDEO]
De nem unatkoztak a Puma árbóctörése óta második helyen vitorlázó új zélandiak sem a Camper fedélzetén. Sajnos náluk a hét egyik legemlékezetesebb eseménye az volt, amikor egy hatalmas hullám a szerencsétlen módon földre teríttte Mike Pammentert.
[VIDEO]
Mike-ot a hullám úgy odavágta, hogy egyik szemfogát kitörte, és száját három öltéssel kellett összevarrni.
Pammenter pár nappal később már mosolyogva nézett Hamish Hooper kamerájába.
A Camper fedélzetén most valószínüleg sokan mosolyognak, bár az első szakasz versenyét már nem nyerhetik meg, mégis besöpörhetik az IWC Sebességi Rekord Kupát, ami az adott szakaszon leggyorsabb (24 óra alatt teljesített leghosszabb távolság) hajónak jár. Ugyan nem sikerült megdönteniük az Ericsson 4 (2008-2009es versenyen) felállított rekordját, de az látszik, hogy a Camper veszettül gyors hajó, ha nem akadtak volna fenn két nappal ezelőtt egy halászhálón, talán az Ericsson rekordját is megdönthették volna.
Posztunk írásakor a Team Telefónica már alig 50 tengeri mérföldre van Fokvárostól, és ha csak az utolsó órákban nem történik velük valami, akkor ezzel meg is nyerték az unalmasnak és könnyűnek igazán nem mondható első szakaszt.
Posztunk írásakor a Team Telefónica már kevesebb mint 100 tengeri mérföldre van Fokvárostól, és ha csak az utolsó órákban nem történik velük valami, akkor ezzel meg is nyerték az unalmasnak és könnyűnek igazán nem mondható első szakaszt.
[KÉP]
Iker Martinez és Xabi Fernandez csapatának lesz mit ünnepelnie, de mint ahogy arról már mi is megemlékeztünk Facebook oldalunkon (IGEN, tessék Like-olni! :) ) mint valószínüleg a flotta minden versenyzőjének, nekik is az lesz a legnagyobb ajándék, hogy végre lezuhanyozhatnak rendesen.
[VIDEO]
Legutóbbi posztunk óta persze rengeteg minden történt, és sajnos nem tudtunk ennek megfelelő gyorsasággal reagálni ezekre, így most próbáljuk meg összefoglalni az azóta történteket.
A legfontosabb esemény nyilván a Puma Racing Team árbóctörése http://www.volvooceanrace.com/en/PUMA-Ocean-Racing-retires-from-Leg-1/4117/news.html volt november 21-én hétfőn, amikor 23 csomós sebességgel vitorláztak az észak-keleti szélben.
[KÉP]
Ken Read csapatából szerencsére senki nem sérült meg, és a három részre tört árbóc összes darabját sikerült kimenteni a vízből a nagyvitorlával együtt.
Az első szakasz értékelésének egyik legfontosabb momentuma az lesz, hogy valakitől megtudjuk, mi is történhetett, lehetett-e valami rendellenesség az Abu-Dhabi és a Puma árbócaival, amelyek nagyjából hasonló helyeken törtek el, vagy pedig egyszerűen arról van szó, hogy a skipperek egy hajszállal túlmentek azon a bizonyos határon, amin ezeket a hajókat biztonsággal lehet vitorlázni. Meglátjuk...
A legénység mindenesetre mindent megtett, egyikük, még engedély nélkül be is ugrott a vízbe, hogy kimentse a vitorlát, noha erre nem kapott engedélyt a kapitánytól.
A Mar Mostro jelenleg az alig 262 lelket számláló, a brit birodalom egyik legtávolabbi pontjának számító Tristan Da Cunha vulkanikus szigete felé tart http://www.volvooceanrace.com/en/Golf-and-lobster-on-cards-as-PUMA-reach-Tristan/4191/news.html, ahol ki fognak kötni, hogy bevárjanak egy konténerszállítót, amely Fokvárosba viszi majd őket miután igencsak kalandos módon diesel-t vételeztek a legközelebbi óceáni benzinkúton:
[VIDEO]
De nem unatkoztak a Puma árbóctörése óta második helyen vitorlázó új zélandiak sem a Camper fedélzetén. Sajnos náluk a hét egyik legemlékezetesebb eseménye az volt, amikor egy hatalmas hullám a szerencsétlen módon földre teríttte Mike Pammentert.
[VIDEO]
Mike-ot a hullám úgy odavágta, hogy egyik szemfogát kitörte, és száját három öltéssel kellett összevarrni.
Pammenter pár nappal később már mosolyogva nézett Hamish Hooper kamerájába.
A Camper fedélzetén most valószínüleg sokan mosolyognak, bár az első szakasz versenyét már nem nyerhetik meg, mégis besöpörhetik az IWC Sebességi Rekord Kupát, ami az adott szakaszon leggyorsabb (24 óra alatt teljesített leghosszabb távolság) hajónak jár. Ugyan nem sikerült megdönteniük az Ericsson 4 (2008-2009es versenyen) felállított rekordját, de az látszik, hogy a Camper veszettül gyors hajó, ha nem akadtak volna fenn két nappal ezelőtt egy halászhálón, talán az Ericsson rekordját is megdönthették volna.
Iker Martinez és Xabi Fernandez csapatának lesz mit ünnepelnie, de mint ahogy arról már mi is megemlékeztünk Facebook oldalunkon (IGEN, tessék Like-olni! :) ) mint valószínüleg a flotta minden versenyzőjének, nekik is az lesz a legnagyobb ajándék, hogy végre lezuhanyozhatnak rendesen.
Legutóbbi posztunk óta persze rengeteg minden történt, és sajnos nem tudtunk ennek megfelelő gyorsasággal reagálni ezekre, így most próbáljuk meg összefoglalni az azóta történteket.
A legfontosabb esemény nyilván a Puma Racing Team árboctörése volt november 21-én hétfőn, amikor 23 csomós sebességgel vitorláztak az észak-keleti szélben.
Ken Read csapatából szerencsére senki nem sérült meg, és a három részre tört árboc összes darabját sikerült kimenteni a vízből a nagyvitorlával együtt.
Az első szakasz értékelésének egyik legfontosabb momentuma az lesz, hogy valakitől megtudjuk, mi is történhetett, lehetett-e valami rendellenesség az Abu-Dhabi és a Puma árbocaival, amelyek nagyjából hasonló helyeken törtek el, vagy pedig egyszerűen arról van szó, hogy a skipperek egy hajszállal túlmentek azon a bizonyos határon, amin ezeket a hajókat biztonsággal lehet vitorlázni. Meglátjuk...
A legénység mindenesetre mindent megtett, egyikük be is ugrott a vízbe, hogy kimentse a vitorlát, noha erre nem kapott engedélyt a kapitánytól. A Mar Mostro jelenleg az alig 262 lelket számláló, a brit birodalom egyik legtávolabbi pontjának számító Tristan da Cunha vulkanikus szigete felé tart , ahol ki fognak kötni, hogy bevárjanak egy konténerszállítót, amely Fokvárosba viszi majd őket miután igencsak kalandos módon üzemanyagot vételeztek a legközelebbi óceáni benzinkúton:
Nem unatkoztak a Puma árboctörése óta második helyen vitorlázó új-zélandiak sem a Camper fedélzetén. Sajnos náluk a hét egyik legemlékezetesebb eseménye az volt, amikor egy hatalmas hullám a szerencsétlen módon földre terítette Mike Pammentert.
Mike-ot a hullám úgy odavágta, hogy egyik szemfogát kitörte, és száját három öltéssel kellett összevarrni. Pammenter pár nappal később már mosolyogva nézett Hamish Hooper kamerájába. A Camper fedélzetén most valószínűleg sokan mosolyognak, bár az első szakasz versenyét már nem nyerhetik meg, mégis besöpörhetik az IWC Sebességi Rekord Kupát, ami az adott szakaszon leggyorsabb (24 óra alatt teljesített leghosszabb távolság) hajónak jár. Ugyan nem sikerült megdönteniük az Ericsson 4 (2008-2009-es versenyen) felállított rekordját, de az látszik, hogy a Camper veszettül gyors hajó, ha nem akadtak volna fenn két nappal ezelőtt egy halászhálón, talán az Ericsson rekordját is megdönthették volna.
Vicces ez a dizel vetelezes, egy amerikai haverom meselte, hgy egy atlanti atkelesen hasonlo modon kaptak uzemanyagot. A kontenerhajo kapitanyat megkerdeztek mennyivel tartoznak, mire az rohogve mondta, hogy a megallas/ujraindulas tobb ezer dolllarba kerul ...hat, nem tudom ...