Lezajlott egy kvalifikációs verseny a hétvégén, ennek néhány momentumát idézzük meg. Az Alicante - Palma de Mallorca - Alicante útvonal 360 tengeri mérföldjénél kellett már többet is vitorlázni, de gyakorlásra és pulzusnövelésre megfelelt. Rajt október 7-én, délután háromkor.

 

 

- Groupama. "Ember a vízben!"- gyakorlat, vészkormány kipróbálása, némi vánszorgás, aztán 25 csomós rohanás bőszélben, párosverseny az Emirates Team New Zealand csapatával. Nagy vonalakban ennyi. Franck Cammas, szkipper: a csapat végig koncentrált, még a szélcsendes részen is, de a hajó többet érdemelt volna. Nagyon tud menni, de nekünk még fejlődnünk kell a manőverbiztonság és a fedélzeten mozgás tekintetében. Az utolsó 20 órában együtt vitorláztunk a Camper-rel, ez ösztönzött minket, végül lehagytuk őket. A MOB-gyakorlat nem volt meggyőző, a vészkormány berakása viszont lehetőséget adott olyan dolgok ellenőrzésére, amiket korábban nem próbáltunk ki élesben. Minden hajó önállóan alakíthatta ki a vészforgatókönyvét, mi olyan korányt csináltunk, amit menetben lehet a helyére rakni, ugyanakkor ez többek közreműködését igényli.

 

Franck Cammas, Damien Foxall, Martin Strömberg

 

- Puma. Szóvivő Amory Ross, aki a legénység médiáért felelős tagja volt: a Misztrálnak köszönhetően az első éjszaka álmatlanságban telt, de szerintem ezt így élték át minden hajón. A hajnal fényénél megláttuk Palma-t, és pár vetélytárs is látótávolságon belül volt. Tettünk egy kissé színpadias kört a kikötő előtt, aztán elkezdtünk 20 csomóval rohanni visszafelé. 08:45-kor jött az utasítás, hogy vészkormányra kell váltanunk, és harminc percig úgy haladnunk. Probléma nélkül átálltunk. Napközben elkezdett gyengülni a szél, így a második éjszakánk nyugalomban telt, 12 csomóval haladtunk.

 

 

 

- Telefónica. Ők nyerték a versenyt, vasárnap már Alicante-ban fogyasztották a reggelit (célba érkezésük ideje 07:15:12). Iker Martinez kormányos nem tulajdonított különösebb jelentőséget a győzelemnek, sokkal fontosabbnak érezte a biztonsági gyakorlatok (MOB, vészkormány, viharvitorlák) elvégzését.

 

 

- Team Sanya. Cameron Dunn, váltásparancsnok (egyben kormányos Mike Sanderson távolléte miatt): jót tett az ömbizalmunknak, hogy láttuk, ha nem hibázunk, megverhetjük az újabb hajókat.

A "rendes" versenyre október 29-éig kell várnunk, akkor zajlik majd az első kikötői verseny (in-port race) Alicante előtt, az első szakasz pedig november 5-én rajtol, a cél Fokváros.

 

VOR_Qrace_006.jpg

 

 

(fotók: 2: Yann Riou; 3,4: Amory Ross; 1,5: Paul Todd; 6: Nick Dana)

(forrás: Sail-World)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr473439732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása