Hírblokk

2011.08.21. 13:09

Beyou megint, részletek a borulásról, rekorddöntések.

 

- Augusztus 17-én (kissé elmaradtunk, bocsánat - iSail), reggel 8:39-kor ismét elsőként szelte át a célvonalat Jeremie Beyou (BPI), megnyerve a La Solitaire du Figaro harmadik szakaszát (Dún Laoghaire - les Sables d'Olonne). Továbbra is vezet összetettben, előnye immár 34 perc és 15 másodperc. Másodikként Fabien Delahaye (Port de Caen Ouistreham) futott be négy perc hátránnyal, harmadik Erwan Tabarly (Nacarat), aki Thierry Chabagny-val fej-fej mellett haladt a befutó felé.

Alapvetően közép- és gyenge szelekben zajlott a verseny, a hajók végig haladni tudtak, főleg bőszélben, csak Brittany partjainál kellett röviden kreuzolniuk. Nem voltak szélsőséges körülmények vagy taktikai lehetőségek, csak a szélváltókat kellett kellő alapossággal lekezelni.

Jeremie Beyou: nem gondoltam volna, hogy meg tudok szökni a többiektől. Végig a sarkamban voltak, azt hittem, a sok hűhónak legfeljebb egy második hely lehet a vége. Rossz volt a rajtom, így atán őrült módjára rohantam előre, hogy utolérjem a vezető hajókat. A rajt és a cél körüli időszak kemény volt, zivatarokkal spékelve, de próbáltam koncentrálni. Ami nehezen ment, ugyanis nem szeretek nyomás alatt teljesíteni, márpedig amikor bőszélben üldözik az embert, az pont ilyen.

Phil Sharp (Spirit of Independence) - jelenleg harmadik a kezdők között: ötödik voltam, amikor halzoltunk, utána azonban nem ment a hajó. Először azt hittem, én csinálok valamit rosszul, fáradt voltam, simánlehetett volna rossz a vitorlák beállítása. Vánszorogtam talán egy órát. Aztán végre benéztem a hajó alá, és egy óriási halom hinarat láttam a tőkesúlyon. Kerestem a kíltisztító rudat, nem találtam, valószínűleg korábban beesett a vízbe. Ezért aztán egy kötéllel próbálkoztam, de semmi eredmény. Maradt a klasszikus megoldás: spinakker le, hajó megállít, tolatás, majd spi újra fel. Egyből jobban ment a gép! Fel tudtam kapaszkodni néhány helyet, de csalódott vagyok, hogy a befektetett energiát nem tudtam egy az egyben jó eredményre váltani.

Közben ma elrajtolt a negyedik szakasz (irány Dieppe), de nem ment minden simán: az első rajtot vissza kellett lőni. Második rajt 'Z' lobogó alatt (két órás időbüntetés a korai rajtosoknak), itt már mindenki vigyázott, tisztán lőtt ki a 46 hajó.

Pályarajz:

 

 

- A Rolex Fastnet Race-en felborult Rambler100-at végül Írországba vontatták, interjú a projekt vezetőjével, rögtön partra szállás után, alant pedig egy kép a csapatról, ahogy a mentőhajó rájuk talált:

 

A tulajdonos így vélekedett a történtekről. További részletek Mick Harvey szájából: óriási hullámokon szörföltünk, épp lent voltam Peter Isler navigátorral, egyszer csak hallottuk a reccsenést, amint a tőkesúly leszakadt. Hirtelen történt, semmit sem tehettünk ellene. Egy pillanat alatt felbucskáztunk, mint valami kishajó. Peter leadta a Mayday jelzést, aztán kimenekültünk, amilyen gyorsan csak lehetett.

A legénység tagjai szerencsére meg tudtak kapaszkodni a biztonsági kötelekbe, és összegyűltek a hajó fenekén, kisegítve a vízből azokat, akik beesetek. Öten azonban elsodródtak, de ők egy kört formázva összekapaszkodtak. A parti őrség egy halászhajót irányított át a mentésükre, amely fedélzetére vette őket. Két és fél órát töltöttek a vízben, Wendy Touton-t kihűlés miatt kórházba is kellett szállítani.

- Mindeközben persze zajlott  a verseny, és - némi meglepetésre - az Abu Dhabi (Volvo70) szelte át első egytestűként a célvonalat. Erre jött pluszban, hogy a ICAP Leopard 2007-ben felállított 1 nap, 20 óra, 18 perces idejét alulmúlták, méghozzá 1 óra 39 perccel. Ami azt jelenti, hogy a másodikként, majd öt perc hátránnyal érkező Groupama4 (Volvo70) is belül volt a 2007-es szinten.

A többtestűek között a Banque Populaire trimarán volt a leggyorsabb, ideje 1 nap, 8 óra és 48 perc, ami 7 órával és 39 perccel jobb a korábbi rekordnál.

Az elrajtolt 314 hajóból 244 fejezte be érvényesen a versenyt. Eredmények itt.

 

(fotó: Nigel Millard - RNLI)

(forrás: Sail-World, regattanews.com)

 

A célegyenesben vagyunk, legyetek szívesek, támogassatok minket a Hírblog kategóriában! Köszönjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr843439725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása