Jérémie Beyou volt a leggyorsabb Caen-től Dún Laoghaire városáig a 440 tengeri mérföldes második szakaszon. És mivel az összetett számításánál nem csak a pozíciót, de az időkülönbséget is figyelembe veszik, jelenleg ő áll az élen.

 

2005-ben nyerte a regattát, és a mögötte jövők sem akárkik: második Nicolas Lunven lett a második (+ 20 perc), ő 2009-ben volt abszolút győztes. Harmadik Adrien Hardy (+ 18 perc), aki 2010-ben megnyerte az Írországban befejeződő szakaszt. Legjobb újonc Morgan Lagraviére, hatodik célba érőként. Reakciók:

Jérémie Beyou (BPI): atyaég, de jó volt célba érni! Pláne elsőként. Rengeteget készültem erre a versenyre, és most egy kicsit visszakaptam a befektetett munkáért cserébe. Nem könnyű ám az élre állni, majd ott is maradni! A győzelem érzése egyszerűen varázslatos, nem is hiszem, hogy pontosan le lehetne írni. Nehéz szakasz volt, az elején és a végén hihetetlen szélrohamokkal. Ráadásul az utolsó pár mérföldön mindenhonnan fújt. És eldurrant a spinakkerem is, valószínűleg bosszút állt rajtam, amiért olyan szörnyen bántam vele. És a hajót sem kíméltem, a parti csapatom (örök hálám nekik!) el lesz foglalva egy darabig. Tegnap este Nico Lunven, Erwan Tabarly és én haladtunk fej-fej mellett az élen. Komoly kockázatot vállaltam, amikor egyedül elhúztam a legrövidebb úton a part felé. Sok alvás nem jutott, ami mégis, az inkább csak egyfajta sziesztának nevezhető, semmint komoly pihenésnek.

Morgan Lagraviére (Vendée): minden idők legkeményebb szakasza volt. Három nap és éjszaka erős szélben, komoly hullámzással megfejelve. Jól akartam menni, bár kicsit ijesztő volt 35 csomós szélben bőszelezni. Örülök az eredménynek, de most ugyancsak rám fér a pihenés és egy jó kaja. Bevallom, egy ilyen érdekes és izgalmas versenyen felemelő az élbolyban lenni, de nehéz kenyér. A befutó előtt, amikor már sokat kivett az emberből a fáradtság, nem olyan egyszerű dolog 30 csomós szélben spinakkerezni, miközben a hajó 18 csomóval halad. Egy rossz mozdulat, és a vízben találod magad.

Francisco Lobato (ROFF) - huszonnyolcadik a célban, 1 óra, 46 perc, 26 másodperccel a győztes mögött: a második szakasz nem volt jobb az elsőnél. Jól kezdtem, de aztán lényegében csak rossz és még rosszabb közül választhattam, így folyamatosan maradtam le az élen haladóktól. Land's End és a Szent György csatorna között úgy döntöttem, keletnek tartok. Nos, nem jött be... aztán a végső bőszélben felkapaszkodtam úgy tíz helyet. Nem mondanám, hogy elégedett vagyok az eredményemmel. (Hát igen, volt ő már jobb is - iSail).

Az állás.

 

(forrás: lasolitaire.com)

 

Keressetek minket a Hírblog kategóriában, és szavazzatok ránk, hadd szerepeljünk minél jobban az idei Goldenblogon! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr13439723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása