Új monstrum épül - SpeedDream
2010.01.09. 16:40
Richard Branson-ról legutóbb akkor hallhattunk sokat, amikor 2008-ban Virgin Money nevű hajójával kísérletet tett, hogy megdöntse az Atlanti-óceán átkelésének rekordját. Akkor a 6 nap, 17 óra, 52 perc és 39 másodperces időeredménynek nem jutott a közelébe, mert a jármű elkezdett szétesni az óceán közepén, így annyiban hagyta a dolgot. Ám egy kalandor nem méltó jelzőjére, ha elfogadja a kudarcot eredménynek!
Az új projekt valami egészen merész, egészen nagy dobás: Branson szerint lehet 1000 tengeri mérföldet vitorlázni 24 óra alatt egytestű hajóval, mi több, mindez biztonsággal végrehajtható a viharos óceánon is. Csak kell egy megfelelő eszköz, ami Vlad Murnyikov hajótervező szerint nem is megvalósíthatatlan. A radikális megoldásairól híres orosz vezeti a nemzetközi csapatot, amely életre kelti majd a SpeedDream-et. Két év alatt kívánják elérni céljukat, ami nem elégszik meg az átkelési rekord alulmúlásával. Több, mint egy napot szeretnének ráverni az időre. Aztán jöhetnek egyéb hosszútávú és földkörüli utak.
A hajó főbb paraméterei:
teljes hossz: 100 láb
vízvonalhossz: 100 láb
maximális szélesség: 20 láb
maximális szélesség a vízvonalon: 10 láb
vízkiszorítás: 18 tonna
ballaszt: 9 tonna
vitorlafelület (grósz + génua): 480 négyzetméter
vitorlafelület bőszélben: 1100 négyzetméter
Hogy mindezt legyen hová tenni, vegyük a Volvo70-est, mint napjaink legmenőbb egytestűjét. Ott a Vízkiszorítás/Hossz (V/H)=40, a Hossz/Szélesség (H/B)=6. A SpeedDream ehhez képest: V/H=17, H/B=10. Vagyis az ellenállása nagyobb sebességnél kisebb, viszont kétszer stabilabb, mint a V70. És míg a mintahajónak mindenféle körülmények között helyt kell állnia, addig az új gépnél keskeny széltartományra (közepes-erős) és csekély látszólagos szélirányra (éles kreuz és kreuz - esetleg futtatott kreuz) koncentrálnak. Ráadásul azt találták ki, hogy állandó dőlésszöggel (15-20 fok) vitorláznak vele, és ehhez tervezik a vitorlákat.
Így extrém esetekben elméletileg 55 csomó fölé is mehet a sebességmérő mutatója, a 40-45 csomós utazósebesség pedig simán tartható lesz.
(forrás: ScuttleButt)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: rekord hajó vitorlázás szupermaxi Richard Branson SpeedDream Volvo 70 Vlad Murnyikov
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.