Virgin Gorda óta kilenc hét telt el, és Cascais ugyan nem új helyszín, de volt, aki most járt itt először - legalábbis RC44-esen biztosan.

Segítség: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.

Nico Poons (NED) Team Charisma néven kibérelte a Puerto Calero Residence Club hajót, taktikusként pedig leigazolta Tom Slingsby-t (AUS). A Bombarda Racing (Andrea Pozzi - ITA) John Kostecki-vel (USA) erősített, míg a Team Nika Terry Hutchinson-t (USA) alkalmazta. Poons-ék éppenséggel megnyerték a 8-10 csomós déli szélben tartott próbafutamot, de a holland üzletember visszafogottan nyilatkozott: hiba volt, hogy nyertünk, szerencsétlenséget hoz majd! Nem is reménykedem hasonlóban a hét további részében, hiszen elképesztően erős csapatokkal vagyunk körbevéve. Két napot edzettünk, ma jól mentek a dolgok, de elképzelésem sincs, hogyan fest majd mindez éles versenyben.

A párosversenyre gyengének induló, majd 20 csomóig erősödő szélben került sor, megfejelve az Atlanti-óceán felől érkező hosszú hullámokkal: Cascais hozta a legjobb formáját. Hét "flight", a Synergy mind a hat meccsét nyerte, amivel átvették az összetett vezetést a Team Aqua-tól. Utóbbin Chris Bake tulajdonos távollétében Cameron Appleton kormányzott, és követett el bakit - aminek egyetlen vereségüket (Team Aleph) is köszönhették: a rajt előtt nekünk állt a zászló, de a pályán jobbak voltak. Bőszélben a nyakukon lógtunk, amikor mi leestünk egy hullámról, az övékét pont megemelte egy, meg is volt az ütközés - teljesen az én hibám. A fő meglepetést Vlagyimir Szokolov, a Katusha új kormányosa okozta. Róla tudni kell, a Virgin Gorda-n tartott versenyen vitorlázott életében először, azóta Melges20-ban edzett, de így is csak a huszadik napját töltötte a vízen. Andy Horton, taktikus: úgy döntöttünk, ideje bedobni a mélyvízbe. A kényesebb helyzetekben segítettem neki kicsit, ötből három futamot megnyert, megverve többek között egy párosverseny világbajnokot, Mathieu Richard-ot. Ebben az a szép, hogy fogalma sincs, az kicsoda. Szóval nem kicsit van feldobva. A háromból az egyiket vert pozícióból mentették, büntetést cipeltek már a rajt előttől, de összeszedtek annyi előnyt, hogy az elég volt a büntetésvállaláshoz a cél előtt.

Másnapra a hullámok iránya megmaradt, de szél a parttal párhuzamosan fújt - vagyis a kormányosoknak nem volt egyszerű dolga. Legjobban John Bassadone (GBR) kapaszkodott a kerékbe, a Peninsula Petroleum 3-3-1-et hozott, ami a nap végén hét pont előnyt jelentett a Team Aqua előtt. Vasco Vascotto (ITA), taktikus: jó sebesség, jó karma, jó minden. A legénység pedig boldogan csinálta végig a napot, és ha mindez összeáll, könnyedén mennek a dolgok. A legrövidebb gyufát a Team Aleph húzta, 7-DNF-2. A második egy elszakadt fock elsőél, a harmadik pedig nem nézne ki rosszul, csakhogy végig vezettek, az utolsó métereken siklatott be eléjük a PP. Az első futamot a Team Aqua, míg a másodikat a Team Nika húzta be.

Ahogy csütörtökön a PP, úgy pénteken a Team Nika hozta a legjobb teljesítményt: 5-3-1. Ezzel összetettben az ötödik helyről a másodikra ugrottak fel, és csak három pont választotta el őket a vezető PP-től. Vlagyimir Prosikin, tulajdonos-kormányos: tetszik a javuló sor. Pláne, hogy az időjárás nem kivételezett velünk, sehol egy szerencsés szélforduló vagy hasonló. Minden méter előnyért megküzdöttünk, szerencsére csak kicsiket hibáztunk, az utolsó futamban például húztunk pár negatív takkot, de mégis nyertünk. A szél ezen a napon is frissült az idő múlásával, de csak 14-15 csomóig erősödött. Jó telesítményüknek köszönhetően a Bombarda (1-7-6) és a Bronenosec (3-1-9) húzott bele rendesen, ötödik, illetve kilencedik helyig kúsztak fel.

Szombaton eső, Napsütés, átvonuló melegfront - szóval nem volt egyszerű nap. A Team Nika 6-2-1-gyel lényegében ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta, Prosikin nem győzte dícsérni taktikusát Terry Hutchinson-t: végre összeállt a csapat, aminek köszönhetően egyenletes teljesítményt tudunk nyújtani. Akinek ez köszönhető, az a Tábornok úr. Tisztára olyanok vagyunk, mint egy hadihajó, a demokráciának nyoma sincs. Viszont mindenki a legjobbat akarja kihozni magából, öröm nézni őket. Vezető pozícióból várhatták a záró napot, de nem nyugodtan: a PP két ponttal állt mögöttük, és a mindig feltámadó Team Aqua sem volt túlzottan lemaradva. Legnagyobbat a Charisma lépett előre, a 7-1-3, hatodikból harmadikak lettek hirtelen, és csak kilenc pont választotta el őket a Nika-tól. A teljesítmény magát Chris Poons-t is meglepte: ...mindezt egy kölcsön hajóval? Persze hibátlan állapotban van, különben esélyünk sem lenne.

Ahhoz képest, hogy addig milyen teljesítményt nyújtottak, a két élen álló, elég gyengén kezdte a vasárnapot. Aztán a második futamban szinte kart-karba öltve futotta be az első két helyen. A Nika négy ponttal vezetett a PP előtt. Aztán jött a feketeleves: a Nika elrontotta az utolsó rajtot, nem bírtak korrigálni, tizenegyedik - összetettben harmadik. A PP viszont bejött másodiknak, amivel övék lett a dobogó teteje. John Bassadone, tulajdonos-kormányos: Virgin Gorda-n azzal az ütközéssel buktuk a győzelmet, de a mostani teljesítményünkkel megmutattuk, hogy már ott sem csak a szerencsének köszönhettük az eredményeinket. Sajnálom a Nika-t, hiszen remekül vitorláztak. Tudom, milyen ennyire közel lenni a végső sikerhez. Vlagyimir Prosikin: borzalmas lett a rajtunk. Valahogy elkalkuláltuk magunkat, én pedig túlizgultam magam. Amikor balcsapásra fordultunk, valaki fölénk állt, onnan pedig már nem volt menekvés. RC44-es versenyen ritkán esik meg, hogy a Team Aqua ne érjen föl a dobogóra, most sem volt másképp, végig az élmezőnyben kavarva második helyig jutottak.

Folytatás: június 25-29. Sotogrande Cup, Spanyolország.

Kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...