28-án reggel (06:30 UTC) Bernard Stamm (Cheminées Poujoulat) szerelési kálváriája véget ért, újra versenybe állt.

 

VG_daily_0102_02.jpg 

 

Mike Golding (Gamesa): egyenletes szelem van. Kicsit frissült és jó irányba forog, de némiképp elégedetlen vagyok, mert mostanra kiviláglott, hogy rosszul választottam útvonalat. Még délebbre kellett volna mennem.

Javier Sansó (Acciona 100% EcoPowered) grószkocsit szerelt:

 


Bubi monte au mât / Bubi climbs the mast / Bubi... by VendeeGlobeTV

 

Jean Le Cam (SynerCiel) pedig felhívta a figyelmünket az élet apró örömeire: gyönyörű a Hold fénye, siklatunk a hullámokon, a hidrogenerátor tölt és a fűtés is működik! Ennyi.

Szombaton Francois Gabart (MACIF) és Armel Le Cléac’h (Banque Populaire) kipipálták a Csendes-óceáni keleti kaput (East Pacific Gate), ezzel maguk mögött hagyták az utolsó virtuális pályajelet, következő fix pontjuk a Horn-fok lesz.

Mike Golding körülményei megváltoztak: munkás nap van mögöttem, vagy halzoltam vagy vitorlát cseréltem. Fizikálisan rendben vagyok, de mentálisan már akadnak bajaim. Azt hiszem, az élen haladóknak érzetre mindenképp könnyebb, mint az üldözőknek.

 


Day 49 highlights - Friday, December 28, 2012 by VendeeGlobeTV

 

Vasárnap Gabart küldött mindennél beszédesebb fényképet:

   

VG_daily_0102_01.jpg  

Alex Thomson (Hugo Boss): ma jobb a hangulatom, végre egyenletesebb a szél, nem jönnek az elmúlt napok 40 csomós pöffjei. Lehet hosszasan siklatni, jó eséllyel csökken a hátrányom az előttem haladókhoz képest. Végeztem némi karbantartást a reffköteleken. Muszáj rendszeresen ellenőriznem őket, mert ha hiba támad velük, akkor lőttek a nagyvitorla finomállításának – az pedig olyan lene, mintha a kocsiban csak egy sebességfokozat maradna.

Jean-Pierre Dick (Virbac Paprec 3): folyamatosan zárkózom, ami fantasztikus! 25-28 csomós szél segített, miközben az vezetők lassultak – sajnos lassan én is belekerülök abba az időjárási rendszerbe. Elkelne egy fűtési rendszer, amivel csökkenteni lehetne az elképesztő páratartalmat. A lábaim érzéketlenek, tele vagyok sebekkel, a kezeim kiszáradtak. A fedélzet ilyen állapotban még kevésbé csábító hely, már csak azért is, mert felhős az ég, a köd miatt pedig kicsi a látótávolság.

 


Day 50 highlights - Saturday, December 29, 2012 by VendeeGlobeTV

 

 

Szilveszter, Javier Sansó: alig látok előre – talán ha fél mérföldet. Cserébe jó szél fúj megfelelő irányból, úgyhogy nincs okom panaszra. Legfeljebb egy dolog miatt, ez pedig a hidegnél is rosszabb nedvesség, ami negatívan befolyásolja a hőérzetet. A lábaim nagyon fáztak valamelyik nap, úgyhogy új csizmát és száraz, tiszta zoknikat vettem elő, de azok sem segítettek. Kénytelen voltam bevetni a hagyományosan kajamelegítésre használt fűtőzsákokat, amiket a csizma köré takertem és odaragasztottam vagy tíz perce – így már javult a helyzet.

 


Day 51 highlights by VendeeGlobeTV

 

Az új év első napján sokmindenre került sor, amire felkaphattuk a fejünket. 05:10-kor (UTC) Alessandro di Benedetto (Team Plastique) belépett a Csendes-óceánra, így aztán – ha csak rövid ideig is, de – újra földrajzilag azonos vízen hajózott az egész mezőny. Az olasz mindeközben az automata kormányával küzdött, amik miatt csökkentenie kellett a vitorlafelületét és kézzel kormányoznia hajóját. Javier Sansó pedig az orrsudáron üldögélhetett egy sort, mivel nagyobbik genakkerének betekerője csütörtököt mondott, így aztán nem volt más választása a 17-18 csomós szélben az éjszaka közepén, mint felölteni a biztonsági hevedert és igyekezni nem elharapni a nyelvét a nagy rázkódás közepette. Jean-Pierre Dick épp a vesztő fázisban volt, ekkorra 140 mérföldet bukott a vezető kettőshöz képest. A versenybe korábban visszaszálló Bernard Stamm folyamatosan zárkózott Arnaud Boissiéres-re. Tanguy De Lamotte (Initaiatives Coeur) átment időutazóba, kétszer is megünnepelte január elsejét – köszönhetően a jókor elért dátumválasztónak. Aztán délután a vezető kettős a Horn-fok kerülésével lelépett erről a színről. Elöl haladt a 29 éves - tehát igencsak fiatal, de semmiképpen sem rutintalan – Gabart, 35 mérfölddel sziámi ikre, Le Cléac’h előtt. A verseny eddigi tempójának újabb szemléletes pédáját adták, mert mindketten bő négy nappal alámentek Michel Desjoyeaux 2009 januárjában felállított időrekordjának, ami a Les Sables D’Olonne – Horn-fok útvonalat illeti. Javier Sansó a déli féltekén először kapcsolta be a hidrogenerátorát, mivel három napig ködben haladt.

 


Day 52 Highlights by VendeeGlobeTV

  

Szerda reggel jött a hír, miszerint a Nemzetközi Zsűri (mely független a verseny igazgatóságától, a Versenyrendezőségtől és a szervező bizottságtól) kióvta Bernard Stamm-ot, a Versenykiírás 3.2 pontjának (külső segítség igénybevétele) megsértése miatt. Ugyanis amikor december 23-án az Enderby-szigetnél eleresztett a horgonya, egy szintén ott parkoló orosz kutatóhajó mellé kötött. Ha 24 órán belül nem tud előállni valamilyen új szemponttal, akkor a határozat érvényre emelkedik.

 


Day 53 Highlights by VendeeGlobeTV

 A pillanatnyi állás:

VG_positions_20130103_1000.jpg  

 

 Folyamatosan frissülő galériánk itt található.

 

 (fotók: 1: Bernard Stamm; 2: Francois Gabart)

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr514991850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása