Armel Le Cléac'h (Banque Populaire) az élre állt és azóta is vezet. Mögötte pedig részben lemaradt, részben tovább fogyatkozott a mezőny.

 Csajok, figyelem!


Il fait chaud à bord de Banque Populaire by VendeeGlobeTV

 Szombaton Jérémie Beyou hetedik helyen állva először a Zöld-foki szigetek felé vette az irányt, reménnyel telve, végig azt kommunikálva, hogy csak nyugodtabb körülmények kellenek a vizsgálathoz, aztán meglátja. Aztán meglátta... a parti csapattal konzultálva sem lett okosabb, a tőkesúlyt mozgató hidraulika olyan töréses sérülést szenvedett, ami egyrészt használhatatlanná tette a kílt (lényegében tehetetlenül lógott a tengelyén), másrészt külső segítség nélkül javíthatatlannak bizonyult, így a francia szkipper hétfőn meghozta a kényszerű döntést.

 Javier Sansó (Acciona 100% Eco Powered) pénteken megejtette a tervezett szerelést az árboca tetején, épre cserélte a törött nagyvitorla-felhúzó elemet, illetve kicserélte a legfölső latnit, ami szintén elfáradt. Este nyolcra készen is lett, és indult volna a többiek után. Csakhogy Tenerife alatt olyan szélmentes helyet talált magának, ahonnan aztán még órákig nem tudott kiszabadulni (történetesen este nyolctól hajnali négyig lögybölődött egy helyben).

 Szombat reggel Vincent Riou-n (PRB) volt a sor, amikor 18 csomónál eltalált egy, a vízfelszín közelében lebegő fatönköt. Az eltalálta a tőkesúlyt, aztán felcsapta a kormányt. Mint a szkipper elmondta: nem volt komoly, de azért megugrott az adrenalinszintem. Túl sok minden úszkál errefelé!

 Mike Golding simán haladt:


Images du bord de Gamesa by VendeeGlobeTV

 

 És közben Jean Le Cam-mal (SynerCiel) csatázott. A francia így írta le kettejük helyzetét vasárnap: nem aludtam túl sokat az éjjel. Fent volt a spinakker, én meg ültem a kormánynál - és biztos vagyok benne, hogy Mike is így tett. Ez már háború! Egy perce sem álltam le, épp most fejeztem be egy vitorlacserét. Van némi magasságunk Dominique-hez (Wavre - iSail) képest, így jobb szögön haladthatunk bőszélben. A Zöld-foki szigetek környékét jól ismerem, amikor két éve a President árboca kidőlt a Barcelona World Race-en, itt kerestünk szélárnyékot. Szeretem ezt a helyet, gyönyörű vidék, de most kihagynám.

 Szintén a szombat eseménye volt, hogy a Hugo Boss kitört, a spinakker felcsavarodott a vorstag-ra, Alex Thomson meg rakhatott rendet. Mondjuk nem volt előzmények nélküli a dolog: a generátor bekapcsolás után elkezdett táncolni a helyén, és eltörte a jobb oldali kormányrúd kitámasztóját, ami irányban tartotta. Mivel a bal oldali kormánylap ki volt emelve a vízből, szegény autopilot hiába is erőlködött volna. Mindezt 20 csomós sebességnél! Különösebb kár nem esett, de a szkippernek vagy egy órát kellett várnia, míg a hullámok csitultak kissé, így kicserélhette a törött merevítőt. Persze nem tartalékra, mert az nem volt, hanem a bal oldalira. A sérült darabot pedig meg kellett szerelni...


L'incroyable réparation d'Alex Thomson by VendeeGlobeTV

 A hétfői rádiózásokból:

 Jérémie Beyou: üdv mindenkinek! Rögzítettem a tőkesúlyt, de ez csak arra lesz elég, hogy partközelbe jussak, a Földet lehetetlen így megkerülni. Motort indítottam - az én versenyemnek vége. Zaklatott és csalódott vagyok... [] ... amikor megreccsent a hidraulika, ideges lettem. Elkezdtem hisztárikusan nevetni, aztán feldühödtem. De végig a javításon gondolkodtam. Még aludni sem tudtam.

 Armel Le Cléac'h: már nem lehet gatyában lenni a fedélzeten, ugyanis zivatarok váltogatják egymást a fejem felett és erős szél fúj. Sokat vagyok a kormánynál, rengetegszer kell irányt váltanom. A meteorológia azt ígérte, hogy idővel simább lesz a tenger, de nem így van. De legalább lezuhanyozhattam az esőben!

 Tanguy De Lamotte (Initaitives-Coeur): meleg van, szép az idő. 12 csomós keleti szélben, genakker alatt haladok délnek. Elvégeztem pár apróbb javítást a hajón, az árbocra is felmásztam egy darabon. Most ideálisak a körülmények az ilyesmihez, ezt igyekszem kihasználni. Minden napra jut valami feladat, az árbocot például távcsővel ellenőrzöm rendszeresen.

 Jean Le Cam: sziasztok! Velem minden rendben, kitakarítottam a hajót és mostam is. Múlt éjjel pedig olyan jól aludtam, mint talán még sosem. Rossz emlékeim vannak a Doldrums-ról, de egytestűvel talán nem olyan veszélyes, mint többtestűvel. Elégedett vagyok a hajómmal, örülök, hogy még mindig versenyben lehetek - különösen azért, mert látom, mik történtek. Egy brit-svájci nemzetközi csoport közepén haladok - hajrá Franciaország! Hogy itt vannak mellettem, biztosan nem fogok unatkozni. Még talán egy svájci-francia koalíciót is összehozok a brit ellen. :-)

 Mike Golding: sok sikert az együttműködéshez! :-) Most mindannyian a Doldrums-ra koncentrálunk, mert nagyon nem mindegy, hol lépünk be. És persze minden modell egy kicsit másfél eredményt ad ki, nekünk viszont egyre kevesebb a mozgásterünk.

 Francois Gabart (MACIF): a fél szemem Jean-Pierre Dick-en (Virbac Paprec 3) tartom, nyilván mindketten azon vagyunk, hogy faképnél hagyjuk a másikat. Szerintem most nem nagyon lehet taktikázni, csak dél felé kell tartani, és reménykedni némi szerencsében. Biztos, hogy a Doldrums át fogja rendezni a mezőnyt.

  Az élen kedd reggelre stabillá vált Armel Le Cléac'h előnye, mögötte pedig összeállt egy ötös boly.

 

VG_tracking_20121120_1023.jpg

 

 Érdemes még egy képnyi időt Gutek-kel tölteni.

 

Gutek_curve.jpg

 

 A lengyelt több elektonikai probléma is sújtja egyszerre, legkomolyabb ezek közül az automata kormányt érinti, az ugyanis továbbra sem működik megbízhatóan, és hol a valós szélirányra, hol az irányszögre támaszkodva vezeti a hajót - már amikor egyáltalán működik. A tőkesúlyt mozgató rendszer is rosszul működik, így macerás a kíl állítása. Az, hogy a médiafelelős számítógép is feladta a harcot, már csak hab a tortán. Így a jó polák kényszerpályán mozog, megy, amerre tud, illetve ahol nyugodtabb időjárást remél.

 

 (forrás: vendeeglobe.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr724916623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása