A World Sailing kulcsfontoságúnak tekinti a 3D szkennelési technológia bevezetését annak biztosítására, "hogy a versenyek ne a szárazföldön, hanem a vízen dőljenek el".

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-olimpia-parizs-2024-marseille-tesztverseny-3d-szkenneles-proba-00.jpg


Az innovatív berendezést, amelynek segítségével az olimpiai osztályok felszerelését ellenőrzik a regatta előtt, a jelenleg Marseille-ben zajló Párizs 2024-es tesztversenyen próbálják ki. A sportolók visszajelzései kulcsfontosságúak lesznek a technológia bevezetése szempontjából, és Jaime Navarro, a World Sailing technikai és offshore igazgatója izgatott az előttünk álló lehetőség kapcsán: "A vitorlázás, ahogyan az olimpián ismerjük, a sportolók közötti verseny. Mindannyiuknak ugyanolyan felszerelést kell használniuk, és végső soron minden sportolónak ugyanazokkal a lehetőségekkel kell rendelkeznie. A kipróbálás alatt lévő technológiai megoldás lehetővé teszi számunkra, hogy hitelt érdemlően állíthassuk, mindenkinek ugyanolyan a felszerelése, és biztosítsuk, hogy a verseny nem a parton, hanem a versenypályán zajlik. Rájöttünk, hogy a World Sailing számára elengedhetetlen ez a hozzállás. Egy olyan technikai sportról beszélünk, ahol a sportolók nagyon függnek az általuk használt felszereléstől, és szükségünk volt erre a továbbfejlesztett ellenőrző berendezésre. A sportolók támogatják ezeket a lépéseket, és üdvözlik az irányt, amerre haladunk. Ők kérték ezt, mi most reagálunk."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-olimpia-parizs-2024-marseille-tesztverseny-3d-szkenneles-proba-01.jpg
A technológiával kapcsolatos első benyomásokkal elégedett sportolók között van az arubai Ethan Westera, aki a férfi iQFOiL osztályban indul, és úgy véli, a bevezetésnek rövid és hosszú távú előnyei egyaránt lesznek: "Ez egy nagyon jó folyamat. Természetesen sokan próbálnak sokféle módon gyorsabbnak lenni, ám a fairség megtartása a legfontosabb eszköze annak, hogy a vízen szükséges tudások birtokában nyerjen valaki. Ez a megoldás növeli a méltányosságot."

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-olimpia-parizs-2024-marseille-tesztverseny-3d-szkenneles-proba-02.jpg
A World Sailing a gyártókkal és a sportolókkal is együttműködik a technológia bevezetésében, segítve a minőség javítását a gyártás során, és csökkentve a sportolók számára szükséges felszerelések mennyiségét. Az eredmény: jobb fenntarthatóság és alacsonyabb költségek.

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-olimpia-parizs-2024-marseille-tesztverseny-3d-szkenneles-proba-03.jpg
Leonie Meyer (GER), aki lenyűgözően kezdte a női Formula Kite versenyt Marseille-ben, szintén üdvözölte, hogy a felszereléseket mostantól fokozott ellenőrzésnek vetik alá a versenyzés előtt: "Ez az első alkalom, hogy szkennelésre kerül sor, és ez egy nagyon klassz dolog. A cél az, hogy a versenypályán ugyanolyan felszerelések legyenek, tisztességes versenyeket rendezzünk. Jó, hogy ezen az úton haladunk, mindenki örül a még tisztességesebb viszonyoknak."

Az eszköz működés közben, némi háttérinfó és persze látványos snittek a versenyről:

(innen)

fotók: paris2024.org

EGY KIS TÖRTÉNELEM: sztori az első Whitbread versenyről

"A fedélzetet nem tömítették el rendesen, ezért beázott, így a legénység egyik tagja kénytelen volt egy nagy fekete esernyő alatt aludni a priccsén" - Sir Peter Blake.

Miután 1967-68-ban megnyerte az új-zélandi Junior Offshore Group (JOG) bajnokságot Bandit nevű 23 lábas versenyhajójával, amelyet a családi házuk kertjében épített, Blake világot akart látni. Eladta a Banditot, az érte kapott pénzből repülőjegyet vett magának Angliába. Vonzotta a vitorlázás, és hamarosan európai versenypályák különféle jachtjainak legénységében találta magát.

1971-ben váltásparancsoki pozíciót kapott az Ocean Spirit nevű hajón, amely megnyerte az első Fokváros - Rio de Janeiro versenyt. Pedig útban a verseny rajtjához az Ocean Spirit homokpadnak ütközött Namíbia partjainál, ám a legénység szerencsésen megúszta a balesetet, a jacht pedig sértetlen maradt. Az ilyen és ehhez hasonló tapasztalatai némi előnyt jelentettek Blake számára az első világ körüli versenyen való részvétel szempontjából, amikor csatlakozott Leslie Williams legénységéhez a Burton Cutteren. Ám a rosszul felkészített Burton Cutter kampánya a kezdetektől fogva kudarcra volt ítélve.

A Portsmouth előtti rajtvonalhoz kihajózva a legénység még mindig azon dolgozott, hogy befejezze a belső teret, akkor kalapálták a helyükre a rögtönzött priccseket. A kormányos ülése egy karton sörösdoboz volt, amely azonnal szétesett, amint elázott. Nem volt hová pakolni az élelmiszert, ezért azt egy teniszhálóba csomagolták, amelyet a szalon hosszában függesztettek fel. Később lerakták az élelmet a hajófenékbe, az ott összegyűlt vízben tárolták, de mindent ki kellett dobniuk, amikor kiderült, hogy a WC-rendszert nem megfelelően szerelték be, és a tenger helyett a hajófenékbe pumpálták a szennyvizet.

A fedélzetet nem fugázták le, így a víz beömlött a kabinba, a legénység ott keresett menedéket, ahol tudott. Az egyik szerencsés figurának volt egy nagy fekete esernyője - pont olyan, amilyet a londoni üzletemberek kedvelnek -, és az alatt aludt.

Mindezek ellenére Fokvárosban, az első szakasz végén a 17 fős flotta élén álltak, de a Sydneybe tartó második szakaszon kénytelenek volt feladni a versenyt, miután a hajó a Déli-óceánon tomboló viharban szerkezeti sérüléseket szenvedett. A belső tér még mindig nem volt kész, és a legénység a belső berendezésnek vagy válaszfalnak szánt fadarabokat használta fel a súlyosan sérült jacht megerősítésére. A Burton Cutter visszabicegett Dél-Afrikába, majd később átkelt az Atlanti-óceánon Rióba, ahol az utolsó, Angliába tartó szakaszon ismét csatlakozott a versenyhez.

Blake később mindezt "tanulási időszaknak" nevezte, és az a helyzet, hogy tényleg tanult belőle: megszállott volt a tervezést és a részletekre való aprólékos odafigyelést illetően - ez a megszállottsága pedig részben éppen az első Whitbread-kísérlet káoszában gyökerezett.

vitorlas-tudattagitas-vitorlazas-hirek-tortenelem-whitbread-1973-74-sir-peter-blake-burton-cutter-esernyo.jpg

(innen)

Érdekelnek további témák is, melyekből esetleg nem írunk cikket? Kövess bennünket Facebook-on, akadnak finomságok, amiket csak ott jelenítünk meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr2018164824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása