RORC Caribbean 600 - 2014

2014.02.27. 23:17

 A RORC a szervező Royal Ocean Racing Club-ot takarja, míg a többire (az évszám kivételével persze) tavaly adtunk kimerítő magyarázatot. Ahogy az előző öt kiadás alkalmával, úgy most is meglehetősen színes rajtlista jött össze, köztük rohanógépekkel, vagy épp klasszikus gyönyörűségekkel.

 Használati utasítás: linkjeink új ablakban nyílnak, így, ha rájuk kattintotok, nem veszítitek el a fonalat.

        

Caribbean600_2014_001.jpg

  

 Rajt hétfőn, a különböző méretű és osztályú hajók számára mindeféle csoportokban. Ha megnézitek az útvonalat, hát bizony csupa olyan helyen vezet, ahova nagyon vágyik az ember.

 

Caribbean600_2014_course.jpg

   

 No, ebből nem láttak jóformán semmit a mezőny tagjai, főleg az élenhaladók. Történt ugyanis, hogy a Bella Mente (JV72), a Rambler (RP90) és a Shockwave (RP72) az indulást követően egymásba csimpaszkodott, majd úgy maradt a befutóig. De ne szaladjunk ennyire előre! A második versenynapon ugyanis az élenhaladó trió elérte a "homályzónát" (Rambler, Bella Mente, Shockwave sorrendben), ami azt jelentette, hogy pozíciójuk egy időre (Guadeloupe északi részén, a Terre-szorostól a Les Saintes - szigetekig) nem volt nyilvános. Ami részben nekünk, nézőknek okozhatott izgalmat, részben a többi hajónak fejtörést, mivel így nem következtethettek az ottani időjárási helyzetre, illetve a sziget okozta takarás méretére vonatkozólag.

 

Caribbean600_2014_002.JPG

  

 Számtalan pozícióváltást követően végül a Bella Mente keresztezte elsőként a célvonalat, mégpedig 48 óra, 5 perc, 44 másodperc vitorlázás után. Tíz perccel később (600 mérföldes pályán!!!) jött a Shockwave, majd újabb két perc(!!!) múlva a Rambler. Ebben a pillanatban a Shockwave vezette a korrigált idő szerinti listát, de még volt a vízen bőven olyan hajó, amelyik megverhette, így tulajdonos, George Sakellaris visszafogottan örült: kitűnő körülmények közepette versenyeztünk, meglehetősen intenzív két nap áll mögöttünk. A táv első felében olyan szögből érkezett a szél, ami a Bella Mente-nek kedvezett, de tudtuk, hogy később ez a mi javunkra változik - így is lett.

 

Caribbean600_2014_004.jpg

  

 George David, tulajdonos, Rambler: csak rá kell nézni a Mini Maxik testformájára, aztán a miénkre. 12 éves a hajó, szeptember óta nem mentünk vele. Hogy korrigált idő szerint kikaptunk, az rendben van, de hogy az abszolút elsőséget nem szereztük meg, az elszomorít. Azért vigyáztunk, hogy legalább az egyik 72 lábast magunk mögött tartsuk! Elismerésem a Rendezőségnek, pazar eseménnyé futtatták fel ezt a ragattát, méghozzá igen rövid idő alatt. Jövőre már az új hajónkkal jövünk, és nagyon remélem, hogy alulmúljuk a Rambler100-al 2011-ben felállított rekordot.

  

Caribbean600_2014_005.jpg

             

 Hajósoknak szóló hirdetmény: kövessetek minket a Facebook-on, akadnak finomságaink, amiket csak ott jelenítünk meg! És van még Twitter oldalunk is...

            

 Csütörtök reggel nyolcig (ottani idő szerint) tizenhét hajó teljesítette a távot, hat volt kénytelen feladni a versenyt. Korrigált idő szerint még mindig a Shockwave vezetett, tizennyolc egységnek volt esélye eléjük kerülni. Ron O'Hanley, Privateer, tavalyi győztes: jó kis menet volt, remek körülmények, csak hát kevesebb szél, mint tavaly. Belefutottunk egy rákászhálóba, a srácok keményen dolgoztak a szabadulásunk érdekében, de így is negyven percig álltunk. Az ilyesmi megesik, ettől még szuper ez a verseny, nagy kedvencem, remélem, jövőre megint jövünk. A Superyacht osztály két indulója, az Athos és az Adela a homályzóna után lényegében párosversenyt vívott (egy 203 és egy 180 láb hosszú hajóról beszélünk! - iSail), melyből az Adela került ki győztesen. Greg Perkins, szkipper: az Athos bőszélben gyorsabb nálunk, mi viszont kreuzban vagyunk jobbak. Redonda körül két hajóhosszal voltak mögöttünk, de el tudtunk lépni tőlük. Emelem kalapom a teljesítményük előtt, egyre gyorsabbak, nem tudom, meddig bírjuk még tartani őket. Mostani teljesítményüknek köszönhetően felejthetetlen élmény volt ez a menet.

 

Caribbean600_2014_003.JPG

 

 Élményvitorlázós videó 2010-ből, a Beau Geste fedélzetéről.

            

 FOLYTATÁSA KÖVETKEZIK!!!!!!

 S LŐN.....

  Meglett például helyi siker, Bernie Evan Wong, St- John-i fogorvos minden korábbi alkalommal részt vett a regattán, és most is indult (Quokka 8, Grand Soleil 43, IRC2) - osztályában elsőként ért célba, márpedig antiguai szkippernek ilyesmi eddig nem jött össze: az eddigi legkeményebb versenyünk volt, határon vittük a hajót. A legénység rendkívül tapasztalt, és bár teljesen különböző egyéniségekből áll, egy cél lebegett a szemünk előtt. Nagyszerű érzés volt velük vitorlázni, mindegyikük hozzátette a magáét az eredményhez.

 Péntek délutánra befutott mindenki, Nick Elliott, a RORC versenyigazgatója röviden így összegzett: most már a rendezők is csatlakozhatnak a bulihoz, illetve készülhetnek az esti díjátadóra. Néhányan kénytelenek voltak visszalépni a versenytől, de egy hajóban sem esett komoly kár, csak amekkorákra egy 600 mérföldes regattán számít az ember.

 És mivel lehetett számolni a pontos érkezési időkkel, pillanatok alatt kiderült, hogy a Shockwave legénységének nem kell tovább izgulnia, abszolútban megnyerték a versenyt a korrigált idők alapján. Robert Doyle, taktikus: három hajó ölte egymást 600 mérföldön keresztül ezért a díjért - mindig ilyennek kéne lennie az offshore regattáknak. Voltak már komoly csatáim a vízen, de ez minden eddigit felülmúlt. Pár perces előnyök váltakoztak pár perces lemaradásokkal, végül az utolsó szakaszon alakult ki a befutó sorrendje. Minden apró mozzanat számított. Zseniális húzás volt a Bella Mente részéről, hogy Guadeloupe takarásában közel húzódtak a parthoz, el is távolodtak tőlünk, de tudtuk, hogy még nincs vége a versenynek. Aztán Barbuda után beálltak egy felhő alá, mi pedig felzárkóztunk. Onnantól már csak a közelükben kellett maradnunk, hogy megverjük őket korrigált idő alapján.

 

Caribbean600_2014_2_002.jpg

  

Caribbean600_2014_2_001.jpg

 

 Richard Bouzaid (NZL), Jason Carr (GBR), Reginald Cole (USA), Robert Doyle (USA), Jim Gibson (USA), Scott Gregory (CAN), Peter Kingsbury (PRI), Sam Loughborough (USA), Brian McInnis (CAN), Mark McTeigue (AUS), Andy Meiklejohn (NZL), Mark Mendelblatt (USA), Eduardo Natucci (ITA), Liam Newman (SWE), Silas Nolan (AUS), George Sakellaris (USA), Guy Standbridge (GBR), Adrian Stead (GBR), David Swete (NZL), Andrea Visintini (ITA)          

 Érdemes pár pillantást vetni a pozíciólistára, a "Distance Sailed" oszlopban össze lehet hasonlítani, melyik hajó hány mérföldet tett meg a rajttól a célig.

                    

 (fotók: 1-6: Tim Wright / photoaction.com, 7: Kevin Johnson / kevinjohnsonphotograpy.com)

 (forrás: caribbean600.rorc.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr505836261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása