Hírblokk - egy hajó, egy ember
2013.06.18. 12:02
La Solitaire du Figaro harmadik szakasz, Contender világbajnokság beharangozó.
- Az egyforma hajókkal zajló, négy szakaszos viadal harmadik menetében - bár elég lóversenyes lett - volt izgalom. Yann Eliés például elvesztette abszolút elsőségét (bő 57 perccel vezetett), de ennél többet is bukhatott volna. Ha nem szaladunk ennyire előre, akkor június 13-án vagyunk, Gijón-ban, ahol délben rajtolt el a mezőny.
Beleszaladtak egy előre nem jelzett szembeszélbe, majd az időjárás tovább cáfolta a jóslatokat, délkeletibe fordult, és 10-12 csomóval fújt, amiben 6-8 csomóval, raumban haladtak a hajók Ile d'Yeu felé. 14-ére sem változott sokat a helyzet, a szél iránya maradt, viszont csökkent az északkelet felől érkező hullámok mérete, ami elviselhetőbé tette a lögybölődést. Különösebb taktikai húzásokra nem adódott lehetőség, a falka egyben maradt, a kisebb különbségek a hajóvezetésből adódtak. Morgan Lagraviére pedig tartotta vezető pozícióját. A szombatot (június 15.) tekinthetjük a fekete napnak, először Claire Pruvot (az egyetlen női versenyző) hívta reggel fél kilenckor a Rendezőséget, hogy eltört a bal oldali szálingja, az árboc biztosítását követően Lorient felé motorozik. Ekkor egyébként már újra kreuzoltak az indulók, lehet, hogy ez jobban megviseli a gépeket, vagy csak így jött ki a lépés, de fél tizenkettőkor Yann Eliés rádiózott a Központba, miszerint elszállt a vorstagja: nem cseréltem le a Transat utrán, ez hiba volt. Lélekjelenlétének köszönhetően megmentette az árbocot, a hátra lévő 110 mérföldet szerencséjére - ha lassan is, de - legyűrte, célba ért, versenyben maradt. Abba a bizonyos célba (Roscoff) Morgan Lagraviére futott be elsőnek, vasárnap hajnalban, éjfél után 3 perccel. Saját elmondása szerint neki kedveztek az egyenletes körülmények, melyekben gyorsan tudta vinni a hajóját.
Összetettben az addig második Frédéric Duthill vette át a vezetést, előnye 29 perc, 56 másodperc - épp Lagraviére előtt. Hátrébb a mezőnyben Sam Goodchild készül nagy alakításra. Eddig nyolcadik, tizenegyedik és tizennegyedik helyeket gyűjtött be, ha marad jó szériája, javíthat az eddigi legjobb brit eredményen (Phil Sharp, 2011., 18.).
A negyedik, egyben záró szakasz 20-án rajtol, majd 514 mérföld után Dieppe városában fejeződik be.
Szolgálati közlemény: kövessetek minket a Facebook-on, vannak finomságaink, amiket csak azon jelenítünk meg! És akkor ott van még Twitter oldalunk is...
- Július 14-20. között a Comoi-tavon, Gravedona-ban rendezik az itthon egyáltalán nem elterjedt Contender hajóosztály világbajnokságát. Az indulók palettája igen színes, Európa több országa, az USA, Canada és Ausztrália képviselteti magát a 174(!)* fős mezőnyben. A nevek talán keveset mondanak nekünk, de ott lesz a címvédő Antonio Lambertini, a legendának számító Keith Paul, vagy épp a regnáló Európa-bajnok Jesper Nielsen. Hogy kicsit képben legyetek, milyen járműről is beszélünk: 1967-ben az a Ben Lexcen tervezte, aki az Australia 2-vel America's Cup-ot nyert 1982-ben.
* ez minden idők legnagyobb vb-mezőnye, a második helyre szorult 2011-es eseményen Weymouth-ban 140-en gyűltek össze.
(fotók: 1,4,5: Alexis Courcoux; 2,3: Maxime Flipo)
(forrás: lasoltaire.com; ScuttleButt)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás szólóvitorlázás La Solitaire du Figaro Morgan Lagraviére Gijón Maxime Flipo Alexis Courcoux Roscoff Contender Ben Lexcen Frédéric Duthill
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.