Stabil, 15 csomós keleti szél, 15 hajó, 4 futam, 4 győztes. Ennyi.

RC44_Cascais_2012_fleet1_01.jpg

 Ha valaki egymaga balcsapáson közelített a kreuzbójához 180 méteres fallal találhatta szembe magát. És ez a harmadik futamra elméletből gyakorlattá lett, amikor a Team Cascais érkezett balról. Bukta. De ne szaladjunk ennyire előre.

 Igor Lah és a Ceeref (SLO) mutatta a leggyenletesebb teljesítményt: legrosszabb helyük egy hatodik volt (sose feledjük, hogy az RC44-es versenyeken nincs kiejtő!), a legjobb pedig egy első, a negyedik futamban. Ezzel jelenleg vezetik a listát. Persze nem volt annyira békés menet, mint ahogy azt utólag gondolná az ember, efelől Lah úr sem hagyott kétséget: kitűnő nap volt, stabil körülmények között, de bármi megtörténhetett. Az egyik futamban a mezőny legvégéről verekedtük fel magunkat a második helyre. Minden pillanat számított, ügyesen kellett egyensúlyozni, de Michele (Ivaldi, a taktikus - iSail) jól diktált, a csapat pedig a kezünk alá dolgozott.

RC44_Cascais_2012_fleet1_02.jpg

 Pillanatnyilag második helyen áll a Katusha, kormányánál Steve Howe (USA), akinek Russell Coutts (NZL) súg. 3, 7, 1, 4-es teljesítményük egy ponttal helyezi őket a Ceeref mögé. Kormányosi reakció: istennek hála a visszatérésekért! Elég szoros helyzeteink voltak.

RC44_Cascais_2012_fleet1_03.jpg

 A Team Aqua (GBR) szokásával ellentétben hullámzó teljesítményt mutatott. Kezdtek egy nyolcadikkal, majd jött egy első hely. Aztán a Team Cascais lebontotta a széljelző műszerüket az árboc tetejéről (hangulatos összeakadás lehetett - iSail), de ez nem zavarta meg őket, harmadik. Végül egy kilencedik jött. Ezzel most harmadikak.

 A Synergy átmentett némi formát a kezdő napről, nyerték az első futamot. Mindezt annak ellenére, hogy ütköztek az AFX Capital-lal, és odalett a hajó hátulja (crash box). A Valentin Zavadnyikov kormányozta egység a negyedik helyen áll, tíz ponttal lemaradva a vezető egységtől.

 A másik újonc, Brian Benjamin (GBR) és csapata az Aegir a Maxi hajók világából érkezett, vakmerőnek is nevezthető váltásukról így nyilatkoztak: fantasztikus volt, könnyebben ment, mint első nap. Igaz, az felrázott minket rendesen! Tulajdonképpen jót versenyeztünk, szerencsére nem fújt akkora szél ,mint tegnap. Szokatlan, milyen közel helyezkednek egymáshoz a hajók. Itt agresszívebb küzdelem zajlik, több a hajó - de a móka is jobb!

1. Ceeref 5 2 6 1 14
2. Katusha 3 7 1 4 15
3. Team Aqua 8 1 3 9 21
4. Synergy 1 10 7 5 23
5. Team Cascais 2 5 12 3 22
6. No Way Back 6 4 4 11 25
7. Artemis Racing 7 3 8 13 31
8. Puerto Calero 10 9 9 6 34
9. RUS-7 Sailing 9 11 13 2 35
10. Ironbound 14 15 2 7 38
11. Aegir 11 6 14 8 39
12. Team Nika 13 8 10 10 41
13. Peninsula Petroleum 4 13 11 14 42
14. AEZ 12 14 5 12 43
15. AFX Capital 15 12 15 16 DNS 60

 A péteki versenynapra a szél tovább fog enyhülni, rajt délben.

 (forrás: rc44.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr324349454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása