Ahogy valószínűleg a többieké is, de ők épp nem tartottak sajtótájékoztatót. Február 21-én Russell Coutts, James Spithill és a tervezői csapat tagja, Dirk Kramers állt a kamerák elé, hogy elmesélje, hogyan is állnak most. Nos, egyrészt jól, másrészt darabosan.

OR_training_aerial_01.jpg

 Ugyanis az építés három helyszínen zajlik, ezek: a "bázis" San Francisco 80-as mólóján, a Core Builders Composites üzeme Új-Zélandon és a Janicki Industries az USA északnyugati partvidékén. Nem úri szeszélyből döntöttek így, minden fázisra a legmegfelelőbbnek tartott "tudásközpontot" választották ki. A munkamegosztás szerint a 80-as mólón készülnek a hajótestek és a keresztmerevítők. Utána irány a JI üzeme Seattle-től északra, ahol a tűréshatárokon belülre finomítják a formát. Ebben egy öt tengely mentén mozgó marógép lesz a segítségükre, ami a felvitt gyantát alakítja a kívánt módon. Amikor ezzel végezte, mehet vissza a test San Francisco-ba, ahol az epoxi rétegeket kenik majd fel.

A 34. AC szabályai szerint egyébként július elseje után kerülhet vízre a csapatok első AC72-ese. Amikről érdemes tudni, hogy - ellentétben a one-design AC45-ösökkel - doboz-szabály szerint épülnek, bár a mozgástér meglehetősen szűk. Erről Russell Coutts, az OR igazgatója így nyilatkozott: az AC45-ösök egyformák, így a végeredményt a hajókezelés és a taktika dönti el. Az AC72-es más tészta, ott már nagyobb szerepet kap a technológia és a tervezés. Bár az is igaz, hogy a korábbi AC-khoz képest lényegesen szigorúbbak a szabályok e téren. Lehet gyorsabb vagy jobb hajót építeni, mint a többiek, de nincs "tuti dizájn".

A hajók karrierje jövőre teljesedik ki, akkor futják ugyanis a Kihívók versenyét (Louis Vuitton Cup Challenger Series, 2013. július 4. - szeptember 1.), majd a Kupa sorsát eldöntő viadalt (America's Cup Finals, 2013. szeptember 7-22.)

OR_press_0221.jpg

 James Spithill: kétség sem fér hozzá, hogy a z ACWS-en jelenleg használt AC45-ösökhöz képest nagy előrelépés lesz az új hajó. Ha azt lenyűgözőnek mondjuk, ez már a szenzációs kategóriába tartozik majd.

 Végezetül egy összehasonlító táblázat:

 


AC45 AC72
hajótest hossza 13,45 m 22 m
teljes szélesség 6,9 m 14 m
árbocmagasság 24,5 m (eredeti: 21,5 m) 40 m
merülés 2,7 m 4,4 m
vízkiszorítás 1400 kg 5900 kg
szárnyfelület 93,7 nm 260 nm
orrvitorla 30 nm 100 nm
genakker 100 nm 400 nm
legénység 5 (85 kg/fő) 11 (92 kg/fő)

(fotók: Guilain Grenier)

(forrás: americascup.com)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr644184440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása