Végig szoros volt - RC44-es világbajnokság
2011.11.21. 16:49
Három futam a nyitó napon, majd pénteken egy futam döglődő szélben. Aztán rákapcsoltak az égiek, és a mezőnyverseny harmadik napján négy futamot is el tudtak ereszteni a Rendezők. Amik után az első négy helyezett pontazonossággal várta a folytatást.
A Peninsula Petroleum leigazolta Vasco Vascotto (ITA) tizennyolcszoros világbajnokot taktikusnak: John (Bassadone, tulajdonos - iSail) és a srácok remekül manővereztek, és jól reagáltak a szélfordulókra, így élvezni tudtuk a küzdelmet. Legalább a világbajnokság egyik napja úgy sikerült, hogy nekünk állt a zászló!
Két második és egy negyedik helyük az élre röpítette őket, de előnyük mindössze egy pont volt, vagyis nem kezdtek túl nagy ünneplésbe. Az Ironbound visszatért a csatamezőre, hiszen ők a párosversenyen nem tudtak részt venni: a 12 fős csapat 8 tagját terítette le valamilyen fertőzés, de kaptak gyógyszert és a regatta kezdetére kiheverték a dolgot. Ötödik helyen álltak, ami az előzmények ismeretében figyelemre méltó.
Legtöbbször a "frusztráló" és a "szerencse" szavakat lehetett hallani péntek délután a mólón, miután a versenyzők letudták egy körüket, amit az időjárás engedett. 8 csomós szélben rajtoltak, ez lett 4 a kreuzbójánál, és tovább gyengült. A körülmények érzékeltetésére két idézet.
Pieter Heerema, tulajdonos-kormányos, No Way Back: elég nagy hátránnyal értünk az első pályajelhez. Kezdtünk felzárkózni, de ez csak azért volt lehetséges, mert volt szél az egész pályán. Aztán az utolsó hátszélben kaptunk egy privát szélcsíkot, amivel becsúsztunk a célvonalon várakozó ellenfelek elé.
John Bassadone, tulajdonos-kormányos, Peninsula Petroleum: 50 méterre a céltól ötödikek voltunk. Aztán harmadikok, majd tizenkettedikek. Kész agyrém volt. Mindegy, túltesszük magunkat rajta, és holnap megmutatjuk, mit tudunk.
Szombaton 8-22 csomós szél, négy futamban négy különböző győztes, sorrendben Team Aqua, Ironbound, Aleph, Artemis.
Morgan Larson, taktikus, Artemis: elég szoros a verseny, az utolsó futamban szerencsénk volt, valójában a Puerto Calero kéne, hogy az élen álljon. Az Aqua vezetett, jöttünk mögöttük, aztán megtekerték a genakkerüket, ami felőlünk nézve szerencsés fordulat volt.
A szerencsés fordulatnak köszönhetően az Artemis állt az élen, de pontazonossággal a házigazdákkal.
Vasárnapra még egy kicsit tovább frissült a szél, 23 csomóig mentek fel a pöffök. És olyat láthattunk, amilyet az előző napokon nem: mindhárom futamot ugyanaz az egység nyerte! Ezt a hihetetlen teljesítményt a Katusha vitte véghez, Steve Howe kormányzásával, miközben Francesco Bruni diktálta a taktikát. De ez sem volt elég az Artemis legyőzéséhez, pedig ők a 4,2,7 futameredményekkel nem csillogtak. Igaz, az utolsó futamban elég volt az első hétben végezniük, amit hoztak.
Torbjörn Tornquist, tulajdonos-kormányos, Artemis: óriási élmény így fejezni be az évadot. Jó verseny, szoros futamok, izgalmas küzdelmek - a végén talán túlságosan is. Az utolsó szakaszig nem lehettünk biztosak benne, mi lesz a vége. Remélem, jövőre ugyanezzel a csapattal tudjuk folytatni.
David Murphy (USA) a többiekhez hasonlóan győzni érkezett az Ironbound-dal, és majdnem sikerült is elérni a célt. Harmadikként kezdték az utolsó napot, öt pont hátránnyal, amiből hármat le tudtak dolgozni, és az ezüstéremig vitték. Valószínűleg a verseny előtti kéthajós gyakorlás, amikor a Team Aqua segítette őket, sokat számított.
A dobogó harmadik fokára a Peninsula Petroleum lavírozta fel magát. Ez tavalyi tizenkettedik helyükhöz képest komoly előrelépés. John Bassadone, a tulajdonos nem alaptalanül volt büszke a legénységére: szinte hihetetlen, hogy így tudtuk befejezni a szezont, le vagyunk nyűgözve magunktól. Nagyon jól vitorláztunk, de a bronz akkor is messze felülmúlta minden várakozásunkat. Ráadásul az aranyért is végig harcban voltunk.
Eredménytábla:
Psz. | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Artemis Racing (SWE44) | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 8 | 12 | 1 | 4 | 2 | 7 | - | - | - | - | - | - | 49 | |
Ironbound (USA 1) | 9 | 3 | 5 | 4 | 10 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | 51 | |
Peninsula Petroleum Sailing Team (GBR 1) | 2 | 2 | 4 | 12 | 3 | 9 | 3 | 6 | 7 | 6 | 4 | - | - | - | - | - | - | 58 | |
Katusha (RUS 007) | 8 | 11 | 2 | 8 | 5 | 3 | 9 | 10 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 59 | |
Islas Canarias Puerto Calero (ESP 1) | 3 | 1 | 7 | 7 | 8 | 4 | 2 | 4 | 8 | 10 | 6 | - | - | - | - | - | - | 60 | |
No Way Back (NED 18) | 1 | 12 | 3 | 3 | 7 | 2 | 10 | 12 | 6 | 7 | 5 | - | - | - | - | - | - | 68 | |
RC44 TEAM CEEREF (SLO 11) | 6 | 10 | 8 | 5 | 2 | 12 | 5 | 8 | 9 | 8 | 2 | - | - | - | - | - | 77 | ||
Team Aqua (GBR 2041) | 7 | 8 | 10 | 2 | 1 | 10 | 6 | 3 | 10 | 9 | 12 | - | - | - | - | - | 80 | ||
Aleph Sailing Team (FRA17) | 14 | 4 | 12 | 11 | 6 | 13 | 1 | 2 | 3 | 11 | 9 | - | - | - | - | - | - | 86 | |
Team Nika (RUS 10) | 10 | 6 | 13 | 6 | 11 | 5 | 8 | 13 | 5 | 13 | 10 | - | - | - | - | - | - | 100 | |
Synergy Russian Sailing Team (RUS 13) | 12 | 9 | 6 | 9 | 9 | 7 | 11 | 11 | 11 | 3 | 13 | - | - | - | - | - | - | 101 | |
AEZ RC44 Sailing Team (AUT44) | 5 | 7 | 9 | 13 | 12 | 11 | 13 | 14 | 12 | 4 | 8 | - | - | - | - | - | 109 | ||
MAG Racing (POL44) | 11 | 14 | 15 | 10 | 14 | 6 | 14 | 9 | 13 | 12 | 11 | - | - | - | - | - | - | 129 | |
RUS-7 Sail Racing Team powered by AnyWayAnyDay.com (RUS7) | 13 | 13 | 11 | 14 | 13 | 14 | 7 | 7 | 14 | 15 | 15 | - | - | - | - | - | - | 136 |
Fotókat a Facebook oldalunkon találtok tonnaszám.
(forrás: rc44.com)
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: világbajnokság vitorlázás Facebook Spanyolország RC44 Artemis Pieter Heerema Team Aqua Torbjörn Tornqvist Francesco Bruni Katusha Lanzarote Peninsula Petroleum Puerto Calero David Murphy John Bassadone Ironbound Steve Howe Vasco Vascotto
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.