Hírblokk
2011.04.01. 08:28
Egy csapat ki, egy csapat be - America's Cup, helyszínváltás - America's Cup, mégis többtestűek - World Match Racing Tour.
Haladjunk szépen sorban...
- Pár nappal ezelőtt röppent fel a hír, hogy Kína is színesíti a 34. AC mezőnyét. Terveik szerint alapvetően hazai vitorlázókra építenék a csapatot. Az álom azonban nem válhat valóra, ugyanis határidőt mulasztottak, így nevezésüket nem fogadta el a Szervező Bizottság. A Golden Gate Yacht Club egyik névtelenségbe burkolózó képviselője röviden így reagált: a sárga csekk nem állja meg a helyét a mai világban, hiszen az elektronikus utalások korszakát éljük. A Protocol egyértelműen megnevezi a határidőket, a kínaiak pedig nem tartották be az előírásokat.
Az anonimitás nem véletlen, erős a félelem, hogy a San Francisco-ban székelő Triádok erőszakos cselekményekkel reagálhatnak az új fejleményre.
Nincs ebben semmi meglepő - ezt már a World Match Racing Tour egyik sokat tapasztalt munkatársa mondja, és így folytatja: ugyanez volt, amikor tavaly a sorozat egyik állomását Csingdao-ba akartuk helyezni. Állandó mosolygás, jó hangulatú sajtótájékoztató, majd hónapokig húzódó tárgyalások, a pénz meg csak nem jött.
Az AC ugyanakkor nem lesz szegényebb egy csapattal sem, jelezte ugyanis indulási szándékát Dél-Afrika.
- Úgy fest, hogy nekünk európaiaknak mégsem kell annyit utazni, ha a 34. AC küzdelmeit élőben, a helyszínen kívánjuk megtekinteni. Bár a Rendezők és San Francisco elöljárói közel jártak a megegyezéshez, a Golden Gate Yacht Club képviselői egészen új koncepcióval álltak elő, ami nem kevés kötelezettséget áthárított volna a városra. A magyarázat tükröz némi cinizmust: besokalltunk a rigolyáiktól. Hozzájuk képest Rita Barbera (Valencia polgármestere) és az egész spanyol kormány egyetemi professzorok megbízható csoportja. Larry nem kíván millió dollárokat önteni egy feneketlen kútba, csak mert néhányszor megveregették a vállát, és kapott néhány elismerő pillantást.
Az említett Rita Barbera öröme határtalan volt:
- A korábbi bejelentéssel ellentétben a Wolrd Match Racing Tour mégiscsak nyit a többtestűek felé.
Jim O'Toole, vezérigazgató: egyszerűen elfogyott az egytestűek támogatottsága. Az egész világ figyelme a többtestűek felé fordult, nekünk pedig reagálni kellett az igényekre.
Az új gép egy 28 lábas, összecsukható trimarán(!). A választás nem véletlen, így ugyanis szállításkor belefér a szabványba, és közúton, utánfutóval transzportálható, ami költségcsökkenést eredményez.
Craig Mitchell, a WMRT képviselője: biztosítjuk a hajót, az utánfutót és az autót a kilenc fix résztvevőnek (Tour Card Holders), az ő felelősségük felszerelés eljuttatása az európai helyszínekre (Franciaország, Németország, Portugália, Svédország, Dánia, Svájc). Korea, Bermuda és Malajzia a mi dolgunk. Így aztán versenyzőknek lehetősége adódik edzeni a versenyek között, a Rendezőknek pedig nem kell hajókat biztosítaniuk sok pénzért. Mindenki nyer!
Mint tudjuk, a többtestűek nem épp a fordulékonyságukról híresek, így a pálya is változik, elvetik a cirkálószakaszt, marad a bőszelezés. Ben Ainslie, a 2010-es sorozat győztese örül a változásnak: siklatni sokkal jobb érzés, mint széllel szemben küzdeni. Ráadásul egy-egy futam így csupán pár percig tart, vagyis több futam rendezhető ugyanannyi idő alatt. És nem áll fenn a veszélye annak, hogy az elődöntőre kifussunk az időből.
(forrás: ScuttleButt)
Az emberek a bolondbiztos áruk tervezésekor gyakran elkövetik azt a hibát, hogy alábecsülik a komplett idióták zsenialitását.
/Douglas Adams/
Szerző: isail
Szólj hozzá!
Címkék: vitorlázás USA Valencia párosverseny trimarán Spanyolország San Francisco Larry Ellison Ben Ainslie World Match Racing Tour WMRT America's Cup Jim O'Toole AC34 Protocol Oracle Racing Dél-Afrika Golden Gate Yacht Club Rita Barbera Douglas Adams Craig Mitchell
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.