Talán a szezon legkevesebb szelével küzdött meg a tizenegy TP52-es és öt GP42-es egység. De azért volt izgalom így is bőven.

 

 

A próbafutamon és az első napon kifejezetten gyenge szél fújt, az előrejelzés például így festett:

12:00    06-08 csomó    110-130 fok
13:00    05-08               120-140    
14:00    06-09               150-160    
15:00    07-11               160-180    
16:00    06-10               160-180    
17:00    04-07               150-170    
18:00    04-07               150-170

 

AMC_Barcelona_2010_01_a.jpg

 

AMC_Barcelona_2010_02_a.jpg

 

A második nap még ennél is szörnyebbnek ígérkezett: 3-10 csomó 160-200 fokról. Erre mondják, hogy "változatos szélviszonyok". A továbbiakban feljebb kúsztak az értékek, vasárnap már 17 csomót is mértek.

 

AMC_Barcelona_2010_04_a.jpg

 

 

AMC_Barcelona_2010_05_a.jpg

 

AMC_Barcelona_2010_06_a.jpg

 

AMC_Barcelona_2010_07_a.jpg

 

 

AMC_Barcelona_2010_08_a.jpg

 

Aztán minden egyenesbe került, lezajlott 10 futam (a "kicsiknél" kilenc), és mindkét osztályban az évad egy-egy újabb nyertesét üdvözölhettünk: az Artemis és a Madrid-Caser Seguros győzelméből arra következtethetünk, hogy minden idők legizgalmasabb szezonja áll még előttünk.

 

AMC_Barcelona_2010_09_a.jpg

 

AMC_Barcelona_2010_11_a.jpg

 

Akadt izgalom a végén is, az Artemis nyolcadik volt az utolsó futamban, ám 44 másodperces hátrányukat 16-ra faragva, másodikként értek célba a hazai pályán versenyző Bribón mögött, megőrizve összetett elsőségüket.

 

AMC_Barcelona_2010_03_a.jpg

 

Paul Cayard (USA), kormányos, Artemis (SWE): a csapat nagyon-nagyon boldog. Mi az Artemis-nél arra törekszünk, hogy versenyeket nyerjünk. Ez sok dologból tevődik össze: magabiztosság, egyenletes teljesítmény, megfelelő hajó, kiváló legénység és jó rajtok. Marseille-ben ez sehogy sem jött össze, így, ami még a győzelemnél is fontosabb, hogy visszatértünk, és megint versenyben vagyunk. Ezen az úton megyünk tovább itt, a MedCup-on és az America's Cup színterein is.

Gonzalo Araujo (ESP), szkipper, Bribón (ESP): az utolsó futam megnyerése mindig ad egy pozitív kicsengést a versenyeknek. Ebben az öt napban fokozatosan fejlődtünk, ennek ékes bizonyítékát mutattuk be végül. Ahogy mindig mondom, itt bárkinek van esélye győzni, "csak" jól kell vitorlázni.

Paolo Cian (ITA), szkipper-kormányos, Madrid-Caser Seguros (ESP): Ha valamit jól csináltunk a versenyen, az volt, hogy odafigyeltünk azokra az apróságokra, amelyektől előzetesen a sebességünk növekedését vártuk. És hát egy ilyen kiélezett küzdelemben ezek az apróságok sokat jelentettek.

 

A Camper Regatta - Conde de Godó Trophy - Barcelona végeredménye:

TP52 osztály:

1.   Artemis (SWE), 7+2+4+5+2+4+1+5+1+2= 33 pont    
2.   Emirates Team New Zealand (NZL), 1+4+8+1+3+2+5+3+5+3= 35  
3.   Quantum Racing (USA), 5+5+2+11+1+1+9+2+5+6= 44  
4.   Bribón (ESP), 3+3+7+7+5+11+10+7+4+1= 58    
5.   Cristabella (GBR), 2+1+11+9+6+9+4+6+6+8= 62    
6.   TeamOrigin (GBR), 10+6+3+3+9+7+8+1+7+9= 63  
7.   Matador (ARG), 4+9+9+10+10+3+6+9+3+4= 67      
8.   Bigamist 7 (POR), 8+7+10+8+4+5+7+4+10+7= 70    
9.   Luna Rossa (ITA), 9+11+1+6+11+10+2+10+8+5= 73      
10. Synergy (RUS), 6+10+6+2+7+8+3+8+11+12= 73        
11. Audi A1 powered by ALL4ONE (FRA/GER), 12(DNC)+8+5+4+8+6+11+11+9+10= 84

 

GP42 osztály:

1. Madrid – Caser Seguros (ESP), 1+1+1+1+2+1+4+2+1= 14 pont
2. Islas Canarias Puerto Calero (ESP), 2+4+2+2+1+2+3+1+2= 19   
3. Iberdrola (ESP), 3+2+3+3+3+4+1+4+3= 26
4. Península Petroleum (GBR), 5+5+4+5+4+3+2+5+4= 37  
5. AIRISESSENTIAL (ITA), 4+3+5+4+5+5+5+3+5= 39

 

Audi MedCup összetett pontverseny (3 verseny után):

TP52 osztály:

1.   Emirates Team New Zealand (NZL), 31,5+31+35= 97,5 pont
2.   Quantum Racing (USA), 59,5+22,5+44= 126
3.   Artemis (SWE), 57+53+33= 143  
4.   TeamOrigin (GBR), 59,5+31+63= 153,5
5.   Matador (ARG), 60+27+67= 154
6.   Audi A1 powered by ALL4ONE (FRA/GER), 51,5+29,5+84= 165
7.    Cristabella (GBR), 65+43,5+62= 170,5
8.   Synergy (RUS), 64+35,5+73= 172,5    
9.   Bribón (ESP), 88+41+58= 181,5
10. Luna Rossa (ITA), 77,5+44,5+73= 195  
11. Bigamist 7 (POR), 88+78+70= 236

 

GP42 osztály:

1. Madrid-Caser Seguros (ESP), 24+12+14= 50 pont
2. Islas Canarias Puerto Calero (ESP), 14+17+19= 50
3. Iberdrola (ESP), 25+10+26= 61
4. AIRISESSENTIAL (ITA), 37+15+39= 91
5. Peninsula Petroleum (GBR), 40+24+37= 101

 

(fotók, forrás: medcup.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr413439579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása