Hétfőről adósok maradtunk a pontos végeredménnyel. És, ha már ezt pótoljuk, egyúttal figyelmezzünk néhány résztvevőre, hogyan is értékelték ők a regattát!

 

 

A szombatot elég szépen keresztbe kaszálta a misztrál, ekkor bőven volt idő nyilatkozni.

Ed Reynolds, projekt menedzser, Quantum Racing: ha éppen vezető pozícióban vagy, nem csalódásként éled meg, hogy parton kell maradni. De a srácok igen jó formában vannak, jó lenne vízre szállni, és meg is mutatni mindezt. Persze nem ilyen körülmények között.

 

AMC_2010_Marseille_podium_02.jpg

 

A futball világbajnokság mellett sem lehetett szó nélkül elmenni, Dean Barker (NZL) szerint: nem az a kérdés, ki fog nyerni, hanem, hogy az olaszok mennyire gyepálnak el bennünket. Ők egy kiváló csapat, nekünk pedig már az is nagy szó, hogy eljutottunk Dél-Afrikába. (Nem kis meglepetésre, a meccs 1:1.re végződött - iSail).

Maria Torrijo, versenyvezető: nagyon fújt odakint. Amikor visszafelé jöttünk a kikötőbe, 29 csomós szelet mértünk. A hullámok a versenyterületen még nem is voltak vészesek, de a kijáratnál igen, és ez komoly problémákat okozhatott volna a hajóknak. Aztán napközben lecsökkent 20 csomóra a szél, de csak tíz perce. Egész nap mértünk, hogy képben legyünk.

Vasárnapra sem lett jobb a helyzet, 40 csomós lökések is voltak a szélben, így aztán kevéssé tűnt valószínűnek, hogy a mezőnyt kiviszik a vízre. A Quantum-os srácok azonban annyira tettrekészek voltak, hogy még ilyen körülmények között sem távolodtak el nagyon a hajótól, hátha mégis újra bizonyíthatnak. Terry Hutchinson, a csapat szkipper-kormányosa elismerően nyilatkozott az elvégzett munkáról, nem elfelejtkezve a háttércsapatról (hajójuk építője, Quantum Sails, Botin-Carkeek tervezőpáros) sem.

A GP42-es osztályban erős kezdést követően az Iberdrola végzett az élen. A nyitó futamokban elért két első helyük komoly kezdőlökést adott nekik, nagyon feküdt nekik a gyengébb szél. Aztán már nem adták alább, és végül két pontos előnnyel zárták a regattát. Ezzel az összetett versenyben feljöttek a második helyre, az Islas Canarias Puerto Calero mögé.

 

AMC_2010_Marseille_podium_01.jpg

 

Végeredmény:

TP52 osztály


1. Quantum Racing (USA), 8+1+1+5+6+1,5= 22,5 pont
2. Matador (ARG), 3+3+4+1+10+6= 27
3. Audi A1 powered by ALL4ONE (FRA/GER), 2+9+2+10+2+4,5= 29,5
4. Emirates Team New Zealand (NZL), 10+6+5+4+3+3= 31
5. TeamOrigin (GBR), 4+7+7+3+1+9= 31
6. Synergy (RUS), 9+2+6+7+4+7,5= 35,5    
7. Bribón (ESP), 1+8+8+2+7+15= 41
8. Cristabella (GBR), 6+4+3+8+9+13,5= 43,5
9. Luna Rossa (ITA), 5+5+10+9+5+10,5= 44,5  
10. Artemis (SWE), 7+11(RAF)+9+6+8+12= 53

11. Bigamist 7 (POR), 12(DNC)+12(DNC)+12(DNC)+12(DNC)+12(DNC)+18(DNC)= 78

GP42 osztály

1. Iberdrola (ESP), 1+1+3+2+3= 10 pont
2. Madrid-Caser Seguros (ESP), 4+4+2+1+1= 12
3. AIRISESSENTIAL (ITA), 5+2+1+3+4= 15
4. Islas Canarias Puerto Calero (ESP), 2+5+4+4+2= 17
5. Peninsula Petroleum (GBR), 3+3+6(DNF)+6(DNC)+6(DNC)= 24

 

(forrás: medcup.org)

A bejegyzés trackback címe:

https://isail.blog.hu/api/trackback/id/tr213439566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása